• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Pumpkin

Nej, det är inte bara vad vi TROR. Men som sagt, Johan får svara mer på just den frågan, då det är han som sitter på kunskaperna runt den "processen".

starchick skrev 2007-11-12 14:30:13 följande:
    Men liksom: HUR kan ni avgöra om något jag skriver är reklam eller inte? Är det bara vad ni TROR då eller? Det räcker ju inte att TRO att någon gör reklam för sina egna intressen?
  • Majsis2008

Jaha så man störs av tips och så? Jösses då har man inget här och göra...även om d e till medlems förmån.. så tycker jag inte d e fel...men men...

• Pumpkin

Vad har högskolepoäng med saken att göra?

Fortfarande: reklam = något man tjänar på, tips = något man inte tjänar på. Mycket enkelt.

Majsis2008 skrev 2007-11-12 14:30:56 följande:
    Vet vad reklam e men ändå...många kommer ju trilla emellan på ett eller annat sätt..jaja blir bara krångligare och krångligare diskution...alla har inte högskole poäng här...
  • Ickaflicka

Om BT "tror" att du gör reklam för egen vinning men du inte gör det, så är det ju lätt för dig att bevisa att du inte får ekonomisk vinning genom att tipsa om en produkt eller annat. Jag förstår fortfarande inte problemet!

• Pumpkin

Nej, folk störs inte av tips utan av reklam.

Majsis2008 skrev 2007-11-12 14:31:56 följande:
    Jaha så man störs av tips och så? Jösses då har man inget här och göra...även om d e till medlems förmån.. så tycker jag inte d e fel...men men...
  • Pumpkin

Precis! Och tycker man att det tagits ett felaktigt beslut i en sådan fråga så kan man överklaga, precis som man alltid kunnat

Ickaflicka skrev 2007-11-12 14:32:45 följande:
    Om BT "tror" att du gör reklam för egen vinning men du inte gör det, så är det ju lätt för dig att bevisa att du inte får ekonomisk vinning genom att tipsa om en produkt eller annat. Jag förstår fortfarande inte problemet!
  • Himesama

känns som att de flesta vill att det ska vara krångligare än det är. Om man inte har ett eget företag som man brukar länka till på BT så har man inget att oroa sig för. Man kan fortfarande länka till diverse företag som tips.
    Visst, egen företagare kan lägga upp tips i trådar om sitt eget företag utan att avslöja sin baktanke och det blir svårt för BT att ha koll på det. På samma sätt som polisen inte kan ha koll på alla snattare. Men det finns en regel som alla kan och ska förhålla sig till.

• Nemilover

Jag tycker dock att det är allvarligare att man inte får länka till sin bröllopshemsida.

Har fått hur mycket bra idéer som helst efter att ha tittat på andras hemsidor. Om hur man kan utforma sina inbjudningskort, teman bra mycket lättare att se på bild än att förstå om någon bara beskriver, om hur tårtan kan se ut etc.

Tycker detta låter jättetrist.

Sen har jag ju överlag svårt när det blir mer förbud än sånt som är tillåtet.

Jag kommer säga tack och hej.
    (jag var flitigare gäst tidigare under ett annat nick)

Dessutom kommer säkert någon tycka att både mitt nuvarande nick och min avatar gör reklam för serien nemi. så jag kan lika gärna lägga ner direkt!

• Ickaflicka

Nemilover: Än en gång; om du inte själv är den som tecknar Nemi, vilket jag betvivlar, så kan du inte göra reklam för serien! det är bara ett tips från en nöjd kund!

• Pumpkin

Det är nånting som jag bett Johan titta över.

Nemilover skrev 2007-11-12 14:39:12 följande:
    Jag tycker dock att det är allvarligare att man inte får länka till sin bröllopshemsida. Har fått hur mycket bra idéer som helst efter att ha tittat på andras hemsidor. Om hur man kan utforma sina inbjudningskort, teman bra mycket lättare att se på bild än att förstå om någon bara beskriver, om hur tårtan kan se ut etc. Tycker detta låter jättetrist.
    För övrigt handlar det inte om att det blir mer förbud, det handlar om att de regler som funnits tidigare förstärks. Men har man inget att vinna (dvs ekonomiskt) på sin medverkan här så är det precis som förut i princip.
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.