• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • Tess 08

Ok, Jag är nog lite trög!
    jag har bla tipsat om en butik i Sthlm (Blomsteraffär)
    som vi inte har någon anknytning till privat, får man det eller inte?
    Det kan va svårt att ge tips annars var man kan hitta kläder, blommor, dekorationer mm.
    Mvh Tess!

• Ernhake

Jag har en fråga, får man länka till sin blogg och den inte är vinstdrivande utan bara kommer med tips och idéer?

För när jag läste "instruktionerna"så stod det att man inte fick länka till någon hemsida från ens egen BTsida. Eller har jag missförstått?

• Pumpkin

Så länge som tipset hör hemma i diskussionen och du har en förklaring på varför du tipsar om just detta företag (dvs inte bara slänger in en länk utan någon förklarande text) och du inte har något att vinna på detta tips, så är det OK.

Tess 08 skrev 2007-11-12 14:44:41 följande:
    Ok, Jag är nog lite trög!jag har bla tipsat om en butik i Sthlm (Blomsteraffär)som vi inte har någon anknytning till privat, får man det eller inte?Det kan va svårt att ge tips annars var man kan hitta kläder, blommor, dekorationer mm.Mvh Tess!
  • Pumpkin

Jag ska erkänna att det faktiskt är lite oklart även för mig, men har bett Johan titta på det och återkomma

Ernhake skrev 2007-11-12 14:48:57 följande:
    Jag har en fråga, får man länka till sin blogg och den inte är vinstdrivande utan bara kommer med tips och idéer?För när jag läste "instruktionerna"så stod det att man inte fick länka till någon hemsida från ens egen BTsida. Eller har jag missförstått?
  • Liinda_e

när jag började hänga på bt så jorde jag det för att få inspiration och tips och ideer...
    det fick jag via andra medelmmar som ville visa upp sina hemsidor.
    tips om företag osv...
    jag skaffade inte en BT för att chatta om skitsaker(även om det nu blev rätt mycket så)
    vad är bt utan alla tips och ideer om olika företag osv och hur man kan göra saker?
    då blir det ju barta en chattsida för massa bridezillas

• Pumpkin

Som sagt: tipsen ska inte försvinna, det är den "dolda" (och illa dolda) reklamen som ska det.

Liinda_e skrev 2007-11-12 15:29:20 följande:
    när jag började hänga på bt så jorde jag det för att få inspiration och tips och ideer...det fick jag via andra medelmmar som ville visa upp sina hemsidor.tips om företag osv...jag skaffade inte en BT för att chatta om skitsaker(även om det nu blev rätt mycket så)vad är bt utan alla tips och ideer om olika företag osv och hur man kan göra saker?då blir det ju barta en chattsida för massa bridezillas
  • Liinda_e

samt länkar till hemsidor.....så stog det iaf...

och jag tror att det får fler en mej att bli griniga kinkiga och lite ledsna i ögat!

• Pumpkin

Som sagt, det är nånting jag bett Johan att kolla på och återkomma med svar.

I övrigt förstår jag inte varför man skulle bli kinkig, grinig och ledsen i ögat när  i princip ingenting förändrats - såvida man inte är här för att göra reklam.

Liinda_e skrev 2007-11-12 15:36:23 följande:
    samt länkar till hemsidor.....så stog det iaf...och jag tror att det får fler en mej att bli griniga kinkiga och lite ledsna i ögat!
  • Ickaflicka

Ernhake och Liinda_e:

Från forumreglerna
    6. Tips, länkar och referenser.
    Privatpersoner som har köpt en tjänst eller produkt får svara på förfrågningar om hjälp och då lämna tips och länkar till företag som kan vara till hjälp för andra medverkande, dock med följande inskränkningar. Man får inte posta:
    * länk eller företagsnamn i inlägg utan motivering.

Detta omnämnande av ordet "länk" ska läsas mot bakgrund av meningen innan, dvs "länk till företag". En länk till en helt privat hemsida kan inte bt förbjuda.

Och skilj på "tips" och "reklam" i diskussionen, annars pratar vi inte om samma saker!

• mrsD

även om det bara är en förstärkning av regler som fanns redan innan, så är det kanske svårt för "oss" att veta vad som är reklam och inte, och därav vara rädd för att bli anmäld för något som inte alls är, eller är menat som, reklam..

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.