• Limegrön

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nu har det ju blivit nya hårdare regler på BT om vad man t.ex. får skriva på sin presentationssida. Man får tydligen inte länka till sin egen hemsida längre...
    (Det ploppade upp en ruta med nya regler när jag loggade in, men nu hittar jag inte den...)
    Jag länkar till min hemsida där det bl a finns tips om korttillverkning och en vägledning i kalligrafi m.m.
    Måste jag ta bort den länken?

Sen om jag förstår rätt så får man inte länka till sina hemsidor i trådarna heller... Det tycker jag är lite konstigt, då jag fått hur mycket hjälp som helst via andras länkar!

Och sen ska man ange fotografen till bilderna man lagt upp i galleriet. Efter bröllopet samlade vi in alla digitalfoton från vänner och släkt och sorterade upp alla i mappar. Men jag har ingen aning om VEM som tagit VILKEN bild. Dessutom vet jag inte om de vill skylta med sitt namn här på BT. (Ingen av dem är yrkesfotograf). MÅSTE jag ange fotograf på alla bilder, så tar jag hellre bort hela galleriet, och då försvinner ju liksom meningen med att ha gallerier...

Jag förstår att det måste tas krafttag mot annonsering via forumet, jag irriterar mig ockå på det ibland. Men är inte det här att gå lite för långt?

• Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.
  • bridesilly

Så i stort sett ska vi ta bort alla länkar och alla bildgallerier?

Ta bort funktionerna då med länkar och galleri.

De allra flesta har bilder i sina gallerier som är inspiration för våra kommande bröllop. Får dom inte vara kvar om jag själv inte hållit i kameran?

• Tajci78

Var skulle vi skriva vem som tog bilden på själva bilden eller. Fast visserligen jag borde ju inte hänga här mer jag är ju redan gift men man är så van vid att komma hit och läsa och ge tips

• charmed

ahaaa..ja men då måste hela kinatråden plockas bort?? den är ju ÖVERFULL med länkar ja delvis från mig hahaha

ja men va bra,inga som helst länkar då till något överhuvudtaget.

men man kan tipsa och be dom söka upp på google tex??
    näää,det kankse blir lurigt?

jaha...då tar jag alla min länkar och packar ner dom i en stor stooor säck så får vi se om de kan användas i framtiden

eller vänta!!!
    kan man länka på sin länk sida på sin sida?? du vet den som heter länkar???

nu sitter jag inte om pratar om MITT utan allmänt så det är klart

• charmed

ja får man länka i sin blogg då?

jag pratar ju om mitt där och så
    har dock inte så att bloggen kan kommas åt på min sida utan bara från blogg listan

• also

Detta låter rubbat, svårt att tipsa någon om något eller få tips om mn inte får namge den/det man vill tipsa om. Alltså faller hela iden med BT på sin egen orimlighet.

• Communityansvarig

Återigen, syftet styr, är det ett oberoende tips som inspiration är det en sak, men är det ekonomiska intressen bakom är det inte ok inte i en blogg heller. Allt detta kan uppfattas som hårt för vanliga medlemmar, men tyvärr är det nödvändigt. Och utifrån vad detta ger så får vi hur vi går vidare

• Anna2008

Det här låtet ju helt befängt...vad ska man då med bröllopstorget till om man inte får länka och tipsa, det är ju därför vi är här!!???

Nej, tyvärr bröllopstorget nu ser jag ingen anledning länge att vara medlem här, så nu tackar jag för mig...

Tack och hej!!!!!!

• also

Och hur ska du/ni kunna se skillnaden på det då?
    Ni har ju ingen aning om ifall jag äger det stället jag tipsar om eller hur? Allstå faller hela iden med Bt

• charmed

jaja..ja men då ska Jag iag inte länka i nå mer i forum (man kan ju inboxa folk i värsta fall)
    Jag fortsätter skriva som jag gör i bloggen då det inte är för att fiska upp kunder eller göra reklam då jag berättar om hela mitt liv och tyvärr så är mitt företag en del utav den,något som är omkring mig dagligen konstant!

och alla bilder som inte är på mig och min familj är borttagna *känner mig duktig*

tack då johan för klarare regler då innan har de varit suddiga i min åsikt och man har aldrig förstårr varför man blivit anmäld nu så får man helt enkelt bra låta bli alla länkar överhuvutaget.

• Communityansvarig

Det ser vi, det brukar visa sig ganska snabbt faktiskt.
    Vad menar du med att iden med BT faller? Vi gör detta för er. Vi kommer inte satsa på att sätta dit folk, men vi har ett problem med att BT utnyttjas av personer med strikt ekonomiska intressen, det här är vårt sätt att försöka lösa det

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.