• Pumpkin

BT:s nya regler annonsering m.m.

Det är skillnad på reklam och tips och egentligen är skillnaden ganska enkel:
    Reklam tjänar du nånting på, men inte tips.

Reklam = otillåtet
    Tips = tillåtet

Majsis2008 skrev 2007-11-12 13:52:17 följande:
    herregud, det låter som ni stänger in er lite, och säger emot er själva i redaktionen....antingen får man göra reklam eller inte...och ja tyvärr så tror jag fler och fler kommer tröttna på BT i så fall, jag börjar redan nu bli tveksam...
  • Pumpkin

Självklart kan det vara svårt att ha "rätt" 100% av gångerna, men i det stora hela är det ganska enkelt att avgöra vad som är reklam och inte.

starchick skrev 2007-11-12 13:58:37 följande:
    Vem kontrollerar att jag inte vinner ekonomiskt på nånting jag tipsar om? Hur ska ni kunna veta om jag tjänar nåt på det eller inte?
  • Pumpkin

Precis, rätt uppfattat!

Ickaflicka skrev 2007-11-12 13:56:59 följande:
    Jag förstår inte vad som är problemet! Det är väl självklart att folk med enbart ekonomiska intressen inte ska kunna gå in på en sån här sida eller bloggar och bara marknadsföra sitt företag! Sen är det väl också lika självklart att vi medlemmar kan tipsa varandra om bra företag så länge vi själva inte vinner på det ekonomiskt!
  • Pumpkin

Stämmer bra.

PennyJenny skrev 2007-11-12 13:51:02 följande:
    Men alltså, i forumet får man fortsätta att länka till sidor som ett tips om man skriver lite mer utförligt varför och om man inte har en personlig/proffesionell relation till ägaren av den sajten. Att i en tråd om festlokaler länka till en lokal man tror kan passa TS och förklarar varför så är det tillåtet? Har jag fattat rätt då?
  • Pumpkin

Yes!

AnnaochHenrik skrev 2007-11-12 13:49:47 följande:
    Hmmm... Om jag förstått detta rätt... Om det kommer upp en fråga i forumet om exempelvis vilken fotograf som är bra i en viss stad, så får man länka till denne OM man inte själv har något ekonomiskt intresse utan enbart tipsar av egen erfarenhet?Men däremot får man inte lägga ut länk till samma fotograf på sin presentation?har jag fattat rätt? Man vill ju inte göra fel!
  • Pumpkin

Ickaflicka har förstått det här!

Jag kan förstå att det tar ett tag att greppa allt det nya, men då är det viktigaste att fråga INNAN man blir upprörd, så förklarar vi, Johan eller andra medlemmar som förstått poängen

• Pumpkin

Självklart kan det vara svårt att ha "rätt" 100% av gångerna, men i det stora hela är det ganska enkelt att avgöra vad som är reklam och inte.

also skrev 2007-11-12 14:21:08 följande:
    Då frågar jag igen HUR ska ni kunna veta om jag ger ett oberoende tips eller tjänar på det ekonomiskt? Frågan har ställots flera ggr nu och ni svarar inte
  • Pumpkin

Syftade inte just på dig, det är flera som verkar upprörda här

Det kan tyckas krångligt, men det kommer säkerligen att klarna när man vant sig

Majsis2008 skrev 2007-11-12 14:19:50 följande:
    Upprörd???? jag e inte upprörd, tycker d bara e krångligt...och alldeles för mycket text om massa annat i info, men d e vad jag tycker...
  • Pumpkin

Men tipsa får man ju göra - det är ju en del av BT! Men reklam får man inte göra, dvs tips som man själv tjänar på på ett eller annat sätt.

Troll1 skrev 2007-11-12 14:24:37 följande:
    här Suck o stånk! Jag orkar nog inte engagera mig på ett tag... Jag tycker detta känns väldigt "Svenskt" Är i Thailand, det kanske är därför...?Jag tycker det har funkat bra att vi tipsar varandra om olika saker, det är ju toppen! Blir det samma sak på FL?
  • Pumpkin

Samma fråga som jag svarat på 2ggr

starchick skrev 2007-11-12 14:26:23 följande:
    Ja samma fråga som jag ställt 2 ggr....
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.