• Pumpkin

BT:s nya regler annonsering m.m.

Okej, då får Johan svara på den frågan istället, då han är den som bäst kan kolla vad som är reklam och inte

• Pumpkin

Till 98% kan vi kolla det, eller snarare Johan.

Man ska komma ihåg att det här inte är något som vi bara hux flux kommit på, utan att det faktiskt är mycket pga irritation och förslag från medlemmar här på BT, då reklam har setts som ett stort irritationsmoment. Det är heller inte för att jävlas med medlemmarna, utan för att skapa ett trivsamt forum.

Majsis2008 skrev 2007-11-12 14:27:21 följande:
    Men om ni inte kan kolla d till 98% så att säga, varför denna policyn då? menar slinker en emellan blir ju fler och fler upprörda...jaja ingen idé och diskutera, d e bestämt och d får bli som d blir.
  • Pumpkin

Nej, det är inte bara vad vi TROR. Men som sagt, Johan får svara mer på just den frågan, då det är han som sitter på kunskaperna runt den "processen".

starchick skrev 2007-11-12 14:30:13 följande:
    Men liksom: HUR kan ni avgöra om något jag skriver är reklam eller inte? Är det bara vad ni TROR då eller? Det räcker ju inte att TRO att någon gör reklam för sina egna intressen?
  • Pumpkin

Vad har högskolepoäng med saken att göra?

Fortfarande: reklam = något man tjänar på, tips = något man inte tjänar på. Mycket enkelt.

Majsis2008 skrev 2007-11-12 14:30:56 följande:
    Vet vad reklam e men ändå...många kommer ju trilla emellan på ett eller annat sätt..jaja blir bara krångligare och krångligare diskution...alla har inte högskole poäng här...
  • Pumpkin

Nej, folk störs inte av tips utan av reklam.

Majsis2008 skrev 2007-11-12 14:31:56 följande:
    Jaha så man störs av tips och så? Jösses då har man inget här och göra...även om d e till medlems förmån.. så tycker jag inte d e fel...men men...
  • Pumpkin

Precis! Och tycker man att det tagits ett felaktigt beslut i en sådan fråga så kan man överklaga, precis som man alltid kunnat

Ickaflicka skrev 2007-11-12 14:32:45 följande:
    Om BT "tror" att du gör reklam för egen vinning men du inte gör det, så är det ju lätt för dig att bevisa att du inte får ekonomisk vinning genom att tipsa om en produkt eller annat. Jag förstår fortfarande inte problemet!
  • Pumpkin

Det är nånting som jag bett Johan titta över.

Nemilover skrev 2007-11-12 14:39:12 följande:
    Jag tycker dock att det är allvarligare att man inte får länka till sin bröllopshemsida. Har fått hur mycket bra idéer som helst efter att ha tittat på andras hemsidor. Om hur man kan utforma sina inbjudningskort, teman bra mycket lättare att se på bild än att förstå om någon bara beskriver, om hur tårtan kan se ut etc. Tycker detta låter jättetrist.
    För övrigt handlar det inte om att det blir mer förbud, det handlar om att de regler som funnits tidigare förstärks. Men har man inget att vinna (dvs ekonomiskt) på sin medverkan här så är det precis som förut i princip.
  • Pumpkin

Så länge som tipset hör hemma i diskussionen och du har en förklaring på varför du tipsar om just detta företag (dvs inte bara slänger in en länk utan någon förklarande text) och du inte har något att vinna på detta tips, så är det OK.

Tess 08 skrev 2007-11-12 14:44:41 följande:
    Ok, Jag är nog lite trög!jag har bla tipsat om en butik i Sthlm (Blomsteraffär)som vi inte har någon anknytning till privat, får man det eller inte?Det kan va svårt att ge tips annars var man kan hitta kläder, blommor, dekorationer mm.Mvh Tess!
  • Pumpkin

Jag ska erkänna att det faktiskt är lite oklart även för mig, men har bett Johan titta på det och återkomma

Ernhake skrev 2007-11-12 14:48:57 följande:
    Jag har en fråga, får man länka till sin blogg och den inte är vinstdrivande utan bara kommer med tips och idéer?För när jag läste "instruktionerna"så stod det att man inte fick länka till någon hemsida från ens egen BTsida. Eller har jag missförstått?
  • Pumpkin

Som sagt: tipsen ska inte försvinna, det är den "dolda" (och illa dolda) reklamen som ska det.

Liinda_e skrev 2007-11-12 15:29:20 följande:
    när jag började hänga på bt så jorde jag det för att få inspiration och tips och ideer...det fick jag via andra medelmmar som ville visa upp sina hemsidor.tips om företag osv...jag skaffade inte en BT för att chatta om skitsaker(även om det nu blev rätt mycket så)vad är bt utan alla tips och ideer om olika företag osv och hur man kan göra saker?då blir det ju barta en chattsida för massa bridezillas
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.