Inlägg från: pallasathena |Visa alla inlägg
  • pallasathena

BT:s nya regler annonsering m.m.

Nja...så uppfattar inte jag det. Så här står det på regelsidan:

Reklamförbud på presentationssida, presentationsbild och signatur
    Ingen kommersiell medverkan genom medlemskap på Bröllopstorget tolereras fortsättningsvis. Man får endast delta i forumet eller i övriga interaktiva tjänster som privatperson i strikt privat och personlig bemärkelse. Följande är inte tillåtet:? På presentationssidan får man hädanefter inte på något sätt göra reklam för sig själv eller sin verksamhet. Detta gäller även presentationsbild och övriga bilder samt medlemens personliga signatur.

? Att nämna titel eller yrke om det på något sätt kan hänföras till bröllop eller bröllopsrelaterade ämnen.

? Att lägga ut bilder på produkter eller tjänster som du säljer eller har någon koppling till.

? Att länka till extern hemsida, eller till sin sida i företagsregistret.

Presentationssidan är alltså från och med nu helt stängd som reklamkanal. Upptäcker vi överträdelser mot denna regel kommer vi att debitera straffavgift samt stänga av berörd medlem från Bröllopstorget. Reklamförbudet gäller även alla former av bilder som man har såväl på presentationssida, i bildgallerierna eller som signaturbild.Vet man med sig att man har reklam på sin presentationssida bör man således avlägsna detta material omgående alternativt lämna Bröllopstorget.

Forumet
    I Bröllopstorgets forum gäller följande:
    ? Man får inte posta e-post adresser i foruminlägg, inte heller övriga kontaktuppgifter som mobil- eller telefonnummer tillåts.

? Oberoende tips måste skrivas ut i sin helhet direkt i forumet. Länkar i inlägg är tillåtet om det är fråga om oberoende tips. Postar man däremot ett inlägg med en länk till ett företag man äger/driver eller har någon motsvarande nära koppling till kommer vi att debitera medlemmen för detta.

Jag uppfattar det som att man inte får hänvisa till eller på några sätt göra reklam för något man är kopplat till själv eller man på något sätt alls kan ha egen vinning av det, eftersom man då gör gratisreklam (vilket jag antar är orättvist jämfört med de som betalar flera tusen för att annonsera).
    Det står ju att man visst får länka, men att det ska vara motiverat. Sedan kanske man bör vara lite försiktig med att länka till samma sak hur många gånger som helst, även om man tycker vaddetnuär är jättebra.

• pallasathena

Alltså när jag sade att man visst får länka, så menade jag i forumet. Allt som har med ens presentation ska tydligen vara helt okommersiellt (förmodligen för att det ska bli lättare för dem att ha en regel som inte är så krävande att underhålla?)

Fråga till moderator dock: De som vill visa sina bröllopssidor borde väl få göra det i en tråd på forumet, utan att det anses vara kommersiella intressen? Många som planerar bröllop får ju enormt stor hjälp av att se på andras hemsidor så det känns motiverat att dela med sig, och brudparen själva har väl ingen ekonomisk vinst i det?

• pallasathena

Tidigare fick företagare länka till sina hemsidor i presentationerna (något som gjorde mig lite förvirrad eftersom BT verkade så stränga när det gällde reklam i forumet), och det är väl framför allt det som de har ändrat.
    Om du t.ex. är en yrkesfotograf kan du ju lätt tjäna 7 000 på ett besök om det genererar i en kund. =)

(Men tycker det är trist att bröllopssidorna inte ska tillåtas för hur skulle jag annars fått idéen med en sån där superfin fläta??)

Liinda_e skrev 2007-11-12 11:55:42 följande:
    jo då för varje besök tjänar jag 7000 spänn....såklart INTE
  • pallasathena

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-13 11:05:07 följande:

Länkar till externa hemsidor och bloggar som är ICKE vinstdrivande är OK, både på presentationen och på länksidan.
    Nu blir jag förvirrad. Jag uppfattade det som att INGA länkar är tillåtna på presentationen.
  • pallasathena

Men alltså...i reglerna (som jag länkade till på första sidan i den här tråden) står det följande om förbud på presentationen:

"Att länka till extern hemsida, eller till sin sida i företagsregistret."

Det specificerar inte vilka sorters länkar, utan ni sade alla länkar.

Det var ju därför diskussionen om medlemmarnas bröllopssidor kom upp. Om ni har ändrat detta sedan igår får ni gärna förtydliga det.

• pallasathena

Okay, såg inte det inlägget förrän efter jag postat mitt. Tolkar det som att det ändrats sedan igår då. Tack

• pallasathena

Så här tänker jag: Det kanske blir jävigt om du hänvisar till någon som du känner personligen, för då vet man kanske inte om du hänvisar till henne för att hon är din vän eller för att hon är bäst?

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.