• zukigirl

BT:s nya regler annonsering m.m.

Känner att jag måste göra ett litet inlägg här till alla upprörda bröllopsgummor... Och ev små gubbar med!
    NI som är här för att ni söker inspiration, ideér, tips eller bara lite social samvaro med andra likasinnade har absolut inget att oroas för ang dom nya reglerna. Egentligen berör det ju faktiskt mest dom som befinner sig här på forumet för att försöka få gratis reklam. Det finns annonsörer som betalar pengar för annonsplatser här på BT så det är ju ganska absurt att vissa ska glida omkring här inne och få reklam gratis. Det skulle i princip vara samma sak som att ni köper en dyr parfym medans några få får den gratis. Så, hoppas ni har förstått andemeningen med det här? Det är alltså inte på något sätt för att "sätta dit" er medlemmar som det här sker. Fortsätt för allt i världen att tipsa, hjälpa och stötta varandra. Det är det som är meningen med BT!

zukigirl - Moderator
  • zukigirl
    Nanna_3000 skrev 2007-11-12 19:39:15 följande:
    Oj, jösses vad många stavfel.... Ops I did it again.....
    Jag kunde läsa iaf. Nä men låt mig säga så här då istället. Du köper en parfym (en vääääldigt dyr och fin) När du står utanför butiken med din väldigt dyra parfym så ser du två personer komma ut från affären. Dom stannar och plockar upp samma dyra parfym ur sina fickor. Den har dom rätt o slätt snott. Hur skulle du reagera? Jag personligen skulle bli döförbannad ska jag erkänna. Det är DET som detta handlar om. Att sno reklam medans några får betala för det.
  • zukigirl
    Keri skrev 2007-11-12 19:31:36 följande:
    Jag har läst igenom hela tråden, men har fortfarande inte förstått vad jag får och inte får göra :/ Antingen är reglerna luddiga eller så är jag korkad...jag tror mest på det förstnämnda.Får jag länka till min egen högst privata bröllopshemsida i min presentation?Får jag ha länkar till företag i min länklista?Får jag ha länkar på min Bröllopssida här på BT?
    Så länge du inte tjänar pengar på att besökare besöker din externa bröllopshemsida så får du det.
    Likadant med ev länkar. Du får alltså inte ha något vinstdrivande intresse av det du länkar till.
    När det gäller Bröllopssidan så vet jag faktiskt inte. Men jag kan anta att det gäller samma sak där. Inget vinstintresse. Jag har inte hunnit läsa igenom hela den här tråden där det står vad jag fattar det som, det mesta om det här. Pumpkin har hängt med lite i den har jag sett så hon kanske kan svara på denna frågan?
  • zukigirl
    bridesilly skrev 2007-11-12 20:09:50 följande:
    Vad får jag ha i mina länkar som finns på min sida? Är det endast tillåtet med bilder som man tagit själv i sitt galleri?Har för tillfället plockat bort allt även fast jag inte har något företag för jag har fortfarande inte kläm på vad man får och inte.
    Ang det här med bilderna så får du ha bilder för inspiration i ditt galler. MEN det måste stå vem som har tagit bilden eller från var du har hämtat den. Det måste alltså finnas en hänvisning till vart bilden kommer ifrån. Här kommer utdrag ur policyn:
     "Bilder
    Som medlem får man inte lägga upp bild på presentationssida eller i galleriet om syftet är att göra reklam, eller för att hjälpa någon annan att göra reklam. De bilder som läggs upp i bildgallerierna måste också ha en angiven avsändare. Är det en bild på en vara eller tjänst, till exempel en ring eller ett brudfoto, som medlem publicerat som inspiration för andra, måste fotografens namn eller den som äger upphovsrätten till bilden anges som källa. bilder med text i, till exempel företagsnamn eller webbadress tillåts inte. I de fall där bilden genom sitt innehåll kan knytas till ett reklamsyfte från medlemmens sida kommer bilderna att avlägsnas från gallerier och presentationssida både av upphovsrättsliga skäl och för att det strider mot dessa reklamregler."
  • zukigirl
    GME76 080802 skrev 2007-11-12 21:24:47 följande:
    Så då kan de vara kvar fast de är frå företag? Ledsen, men hjärncellerna är inte med efter en hel arbetsdag .
    Jadå. Det såg jättebra ut.
  • zukigirl
    GME76 080802 skrev 2007-11-12 21:43:38 följande:
    Kom på en sak (har tills vidare ingen åsikt om förändringarna) men om man inte ska tipsa för mkt om företag så bör man väl i s f inte heller kunna tala om vilka som är riktigt dåliga (omvänd reklam alltså).
    Likaväl som att man kan tipsa om företag i en tråd så är det självklart att man kan ge ett negativt omdöme om ett företag. Det man däremot INTE får göra är att namnge en specifik person i företaget för då räknas det som personligt påhopp.
  • zukigirl
    GME76 080802 skrev 2007-11-12 21:50:00 följande:
    Då är jag ännu mera med . Tycker det är lite kul att du lagt upp Kina-tråden också hihi. Får man fortfarande göra så?
    *s* Själva trådstarten är okej men länkarna skulle inte varit där.
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.