• charmed

BT:s nya regler annonsering m.m.

jo man johan sa ju INGA länkar överhuvudtaget ju tidigare när det var en massa prat,även om man inte vinner på det eftersom de man länkar till gör det och det är ju reklam i sig.

eller tja det var det han sa till mig så därfrö är det väl bästa att bara inte länka helt enkelt,fanns ju en tid man planerade bröllop utan bt så det borde ju funka nu också eller??

• charmed

men enligt johan får jag ju inte tipsa om grjer i varken usa eller kina,mer oberoende än så är det ju inte

kolla själv i början av tråden

• charmed

ja och bröllopssidor är ju KRYLLADE av tips,folk börjar ju fråga "vart har du köpt den där?" osv och då ska man kanske inte få säga det för då är det ju reklam för själva företaget ju.

tex om nån frågar om min sminkning och jag säger vem eller vilka som ligger bakom dom (och de är mina vänner) så är det kju rekoam som kan gyunna dom. så med andra ord så får ingen veta vem som nu gjorde sminkningen och så går de till någon som ingen vet nått om och så ser de ut som Fasiken på deras bröllopsdag

jag kommer ju att känna nästan alla som är med och gör mitt bröllop så jag kommer inte att kunna tipsa någon alls om något för det skulle ju gynna mina kompisar

• charmed

då vill jag inte bli bockerad utav er om jag tipsar om kina,hårförlångningar osv och någon anmäler mig!!
    eller andra klänningssidor osv som definitvt inte har med mig eller någon jag känner med att göra

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:21:34 följande:

lillSessan: Du drar för stora växlar av det här. DU ska inte kunna tjäna på det du skriver, men DU FÅR tipsa om varor/tjänster som du köpt från ANDRA företag, såvida du inte har en personlig koppling till det företaget (du äger halva/din bror driver företaget/din man syr klänningarna osv). 
  • charmed

åååhh...zuki,bra sagt *kramar*

• charmed

mmm...jag har också varit med om det det är svårt att veta,innan jag hade eget så fick jag inga varningar men så fort ryktet gick så blev jag anmäld flera ggr medans jag gjorde exakt samma sak innan det egna. Gav exakt samma råd osv

sparkling star skrev 2007-11-12 21:16:28 följande:

Det är en ren principsak. Jag har fått tillsägelser för att jag tipsat om en del saker samt gett råd inför fotograferingar. Då har det genast varit en del som skrikit REKLAM trots att jag inte har något intresse eller ekonomiskt vinstintresse.Är jag bagare, får jag inte då kommentera priser? Är jag fotograf får jag då inte ge konkreta råd och tips inför fototillfällen? Är jag sömmerska får jag då inte ge tips på tyger? För att det kan härledas till yrkeslivet? Det är bra med ett förtydligande för det verkar studom har varit svårt med definitionen samt hur man bedömer varningar/tillsägelser.
  • charmed

ja en om du ser på fl OCH i mina tidiga trådar från bla mars osv så är det samma länkar och samma råd,inge som helst reklam för mig själv. jag har aldrig postat ut min hemsida osv förutom på min sida då men det är ju borttaget. sen så har ju faktiskt folk frågat mig och dragit upp det inte jag som har sagt
    "vet du vad,anlita MIG"
    så att det beror på vad man tipsar om det stämmer inte alls för NU blir jag anmäld för sånt som jag aldrig blev innan.
    Och det vet ni,jag kan prata om mitt egna men jag säger aldrig mer...tvärtom,jag ger mer tips om vart folk kan fixa sitt utomlands och ställen i sverige.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 21:23:33 följande:

Du har faktiskt gjort väldigt mycket reklam även om du själv kanske inte reflekterat över det. Det har däremot andra och då måste ju vi göra nånting åt det som du förstår.
  • charmed

ALLA de gånger jag har blivit anmäld nu,av alla de ggr så håller jag med en enda och jag har överklagat men ej fått något svar överhuvudtaget.
    Jag kommer tills lut lämna bt för det börjar nu redan frågas i trådar om vad jag sysslar med trots att jag inte vill prata om det. Och jag har knappt nån kund på bt,alla mina kommer in genom blocket då jag har en butik där.

• charmed

det börjar kännas att det är omöjligt att undvika frågor och akta sig för vad man skriver här, då som jag förklara för zuki förut hela JAG känns som en endaste stor reklampelare.

• charmed

MEN alltså,det är bra med vissa regler som tex det där jag pratade om förut. när dessa säljare kom in i forumen och kunde säga "ååååh,det här bandet är ju såå bra de måste du ju bara ha på ditt bröllop + en länk"
    ja naiv som man kan vara så var det flera som tog denna på allvar och hur tror ni det gick och vem tror ni satte dit kommentaren?? ja och denna person var med i företagsregistret och på bt...det är sånt som ABSOLUT inte får hända. Men att vi som egna företagare inte kan ge tips utan att bli anmälda det känner jag är lite fel och jag känner att jag ibland har rpkat ut för det. Då det inte alls har varit nån baktanke bakom det hela uatn bara ett tips som inte har med mig eller nån i min familj att göra.

• charmed

ok...så då ska det vara bara
    företaget och fabriken då för att inte bli anmäld??
    för jag pratade om samma sak förut utan att bli anmäld men då var det inte min fabrik utan bara en fabrik. Men fortfarande så var det SAMMA fabrik bara det att jag inte hade startat eget då.

så då kan jag prata om MIN fabrik fast bara ta bort MIN och säga den fabriken eller fabriken sådär allmänt

de tär ju i grund och botten löjligt då alla vet eller anar att de tär min fabrik jag talar om ändå och då är det oftast pga av de själva har frågat

jag har nu iaf ignorerat alla frågor och kommer att forsätta föröska göra det

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 21:47:53 följande:

Grejen är (i alla fall i de trådar jag behandlat anmälningarna från) så har du pratat om "mig" och "mitt företag" och "min fabrik" - det är reklam.
  • charmed

hehe,ja jag ha rinte sett en endaste peng som vinst men kanske i eran fantasi så

det som dragit åt mig mest uppmärksamhet är inte mina så kallade REKLAM pumpkin utan de tär mitt sätt att va och att jag är med i deal or no deal. Det är massor som kommer in på min sida som är nufikna på vem som är med på tv och de få som jag har osm kunder ja dom är mina vänner och där du kan jag intyga,där tjänar jag absolut INGENTING och de kan de stå som vittne för. Så om jag pratar om MITT så är DET INTE för att få fler kunder (tro miiig) utan det är för att de tär nytt och jag är överlycklig och stolt över vad jag har åstadkommit inte för att ragga upp kunder VAD du än säger eller vrider och vänder på det så vet JAG att det inte är i det syftet. jag pratar lika mycket om det hemma,på andra forum som inte har med bröllop att göra. Så därfrö har jag väldigt svårt att för jag just pratar om det här på BT så är det reklam men när jag pratar om det på startaeget sidan så välkomnas jag med öppen famn och där så finns det många som ska gifta sig också. samt när jag annonserar på andra mycket externa köp och sälj.

Så att jag blir annorlunda behandlad nu än innan det är ett faktum

• charmed

det är också bara här alla vet om mig på de andra kända bröllopsidorn adär vet ingen om att jag ens existerar på samma sätt,trots att jag hjälper och finns till på samma sätt. skillnanden är att jag har inga vänner där så jag pratar inte om mitt privata som då är mitt företag. jag känner folk bara ytligt men här berättar jag för vissa saker som inte ens min mamma vet om
    Jag vill baa kunna vara mig själv här och kunna prata om mitt liv så som jag gör med alla andra annars

• charmed

ja det har ju varit mitt störts problem att jag syns för mycket och är överallt,då kommer fler in på sidan och ser min länk till min hemsida jag hade där förut men jag tog bort den innan de här nya reglerna kom så nu spelar det ju ingen roll.

• charmed

ja jag vet och jag försöker verkligen m,en det är som sagt svprt att tänka på vad man skriver när nån frågar en rakt ut om tex nå kvalite fråga om det jag säljer,eeehm...vad ska man säga då. nu säger jag bara att jag inte kan svara på det punk slut
    MEN jag kan ju det här den personen frågar om och jag kan tipsa och ge exempel utifrån det jag säljer,det är det jag har gjort hitills men aldrig med tanken på att tjäna på det själv.

Jo jag förstår att de tär svårt och jag har nu lagt ner det och försöker veeerkligen inte prata om det men om ni satt på min plats skulle ni tycka att det var lika svårt.

Men jag ska ge det en chans och jag har nyligen slutat uttala mig så mycket och varit mer passiv,tagit bort min länk osv och skulle det ändå inte funka så vet jag inte vad jag ska göra.

jag är ju inte dum i huvet och inte får in det ni säger,jag har förstått det för länge sen men de tär såååå svårt att undvika när folk vill veta saker allmänt,de blir nyfikna och frågar helt enkelt.

ja men skitsamma

• charmed

ja jag fortsätter göra mitt bästa såklart!

• charmed

nämen jag måsta ju fråga,om man betalt en annons plats här då får man väl ha reklam på sin sida eller?? då betalar man ju bt per år eller månad eller vad det är. Då är det ju inte gratis reklam alls,ja då kanske man borde få annonsera på forumen också??

ja alltså bara en tanke eftersom det är så mycket prat att man inte betalar för sig själv

Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.