• Pumpkin

BT:s nya regler annonsering m.m.

Som sagt, det är nånting jag bett Johan att kolla på och återkomma med svar.

I övrigt förstår jag inte varför man skulle bli kinkig, grinig och ledsen i ögat när  i princip ingenting förändrats - såvida man inte är här för att göra reklam.

Liinda_e skrev 2007-11-12 15:36:23 följande:
    samt länkar till hemsidor.....så stog det iaf...och jag tror att det får fler en mej att bli griniga kinkiga och lite ledsna i ögat!
  • Pumpkin

Ickaflicka verkar hålla ställningarna här medans jag jobbar och det verkar ju gå bra

• Pumpkin

Det beror ju på vad du menar med mailadresser också.

mrsD skrev 2007-11-12 15:49:19 följande:

Ickaflicka - precis, men tror att många (jag en av dem) fick uppfattningen om att man inte längre fick skriva länkar, mailadresser osv överhuvudtagetmen är det tydligt att d endast är reklam då man själv tjänar pengar på det, är allt frid o fröjd=)
  • Pumpkin

Såvida personens uppsåt inte är att göra reklam i det här fallet så är det OK. Som Johan skrivit tidigare i tråden är det viktigt att se till uppsåtet, tanken bakom.

johansdotter skrev 2007-11-12 15:59:17 följande:
    men om vi som exempel säger så här...jag söker andra som har tips på en bra sömmerska...och någon då tipsar mig om sin?Då har juh hon erfarenhet av den....och KAN juh rent teoretiskt få rabatt för att hon skaffar fler kunder...MEN det kan juh också va det att hon bara vill hjälpa mig med ett svårt val...
  • Pumpkin

Tipsa får man visst göra och infoga länkar som har med det oberoende tipset att göra är OK.

lillSessan skrev 2007-11-12 16:09:41 följande:
    jo man johan sa ju INGA länkar överhuvudtaget ju tidigare när det var en massa prat,även om man inte vinner på det eftersom de man länkar till gör det och det är ju reklam i sig.eller tja det var det han sa till mig så därfrö är det väl bästa att bara inte länka helt enkelt,fanns ju en tid man planerade bröllop utan bt så det borde ju funka nu också eller??
  • Pumpkin

Saxat från nya policyn:

Forumet
    I Bröllopstorgets forum gäller följande:
    – Man får inte posta e-post adresser i foruminlägg, inte heller övriga kontaktuppgifter som mobil- eller telefonnummer tillåts.

– Oberoende tips måste skrivas ut i sin helhet direkt i forumet. Länkar i inlägg är tillåtet om det är fråga om oberoende tips. Postar man däremot ett inlägg med en länk till ett företag man äger/driver eller har någon motsvarande nära koppling till kommer vi att debitera medlemmen för detta.

• Pumpkin

Den diskussionen får Johan själv ta med dig, men det kan kanske ha att göra med din verksamhet. I don't know.

lillSessan skrev 2007-11-12 16:13:11 följande:
    men enligt johan får jag ju inte tipsa om grjer i varken usa eller kina,mer oberoende än så är det ju intekolla själv i början av tråden
    Hur som helst, nu har jag fått förklarat för mig vad som gäller angående privata hemsidor.
    Länkar till privata hemsidor är OK så länge som man inte kan tjäna pengar på det. Ett exempel på det kan vara att man har en massa annonser på sin sida som man tjänar pengar på.
  • Pumpkin

Det har ju stått där hela tiden

MissLovely skrev 2007-11-12 16:15:29 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:12:58 följande: Nu börjar det bli lite tydligare
  • Pumpkin

Just det där med hemsidan står inte klart och tydligt i reglerna, men i vad gäller länkar i inlägg osv så står det exakt som jag skrev

• Pumpkin

Och jag ska påpeka för Johan att han ska skriva in nånstans att egen hemsida är OK.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 16:18:24 följande:
    Just det där med hemsidan står inte klart och tydligt i reglerna, men i vad gäller länkar i inlägg osv så står det exakt som jag skrev
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.