• Pumpkin

BT:s nya regler annonsering m.m.

Mycket bra skrivet pickolina!

pickolina78 skrev 2007-11-12 21:47:12 följande:
    Jag har själv skrivit en massa tips och råd. Jag har även angivit länkar, men aldrig blivit anmäld (hittills i alla fall). Det beror kanske på att jag är en glad amatör, privatperson som bara är här för att ha skoj och inte har något vinstintresse alls... Jag kan förstå att dom som har det reagerar om det blir lite av en häxjakt. Samtidigt tycker jag att man kan förstå varför det blir lite så. Har man eget företag och det kan tolkas som vinstintresse eller dylikt så har man ett ökat ansvar för att inte ge råd och tips som kan misstolkas. Man får välja innehållet i sina råd och tips. Ta tex chefer, dom måste se till sin position och inse att dom måste se över sina handlingar och ta ett helt annat ansvar än dom anställda. I vissa positioner måste man helt enkelt ta ett annat ansvar än i andra. Det är väl rätt självklart och naturligt.Nu kommenterar jag inte i specifika fall då jag har noll koll, men rent allmänt menar jag.
  • Pumpkin

Hjälp och stöd är helt OK, så länge som du deltar som privatperson utan ekonomiska intressen.

Frostvarg skrev 2007-11-12 21:55:14 följande:
    ville ge hjälp och stöd men man får dra nån annanstans. tar gärna emot tips på andra ställen. fast det kallas säkert reklam hehe
  • Pumpkin

Visst kan det bli lite fånigt, men faktum är ju att även om det är samma fabrik så tjänar ju du numera pengar på den.

lillSessan skrev 2007-11-12 22:05:42 följande:
    ok...så då ska det vara bara företaget och fabriken då för att inte bli anmäld??för jag pratade om samma sak förut utan att bli anmäld men då var det inte min fabrik utan bara en fabrik. Men fortfarande så var det SAMMA fabrik bara det att jag inte hade startat eget då.så då kan jag prata om MIN fabrik fast bara ta bort MIN och säga den fabriken eller fabriken sådär allmäntde tär ju i grund och botten löjligt då alla vet eller anar att de tär min fabrik jag talar om ändå och då är det oftast pga av de själva har frågatjag har nu iaf ignorerat alla frågor och kommer att forsätta föröska göra detPumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-12 21:47:53 följande:
  • Pumpkin

Du verkar tro att jag är boven här och att jag har något emot dig. Så är inte fallet, det är väldigt svårt att ha något emot dig lillSessan, och det kanske är det som är en del av problemet
    Dock, oavsett om du tjänar pengar på det eller inte så har det med ditt företag att göra och därmed är det reklam. Det är inte jag som har bestämt det och det är inget nytt, men anledningen till att det märks så stor skillnad är att det inte funnits moderatorer här så länge och innan dess så var anmälningarna dåligt prioriterade.
    Det är alltså inte bara jag som behandlar anmälningar som handlar om dig och jag har definitivt ingen personlig vendetta med dig. Okej?

lillSessan skrev 2007-11-12 22:15:02 följande:
    hehe,ja jag ha rinte sett en endaste peng som vinst men kanske i eran fantasi så det som dragit åt mig mest uppmärksamhet är inte mina så kallade REKLAM pumpkin utan de tär mitt sätt att va och att jag är med i deal or no deal. Det är massor som kommer in på min sida som är nufikna på vem som är med på tv och de få som jag har osm kunder ja dom är mina vänner och där du kan jag intyga,där tjänar jag absolut INGENTING och de kan de stå som vittne för. Så om jag pratar om MITT så är DET INTE för att få fler kunder (tro miiig) utan det är för att de tär nytt och jag är överlycklig och stolt över vad jag har åstadkommit inte för att ragga upp kunder VAD du än säger eller vrider och vänder på det så vet JAG att det inte är i det syftet. jag pratar lika mycket om det hemma,på andra forum som inte har med bröllop att göra. Så därfrö har jag väldigt svårt att för jag just pratar om det här på BT så är det reklam men när jag pratar om det på startaeget sidan så välkomnas jag med öppen famn och där så finns det många som ska gifta sig också. samt när jag annonserar på andra mycket externa köp och sälj.Så att jag blir annorlunda behandlad nu än innan det är ett faktum
  • Pumpkin

Jag hoppas bara att du kan fortsätta vara här och sprida glädje och kunskap utan att prata om ditt företag, det är liksom det som krävs.

lillSessan skrev 2007-11-12 22:19:24 följande:
    det är också bara här alla vet om mig på de andra kända bröllopsidorn adär vet ingen om att jag ens existerar på samma sätt,trots att jag hjälper och finns till på samma sätt. skillnanden är att jag har inga vänner där så jag pratar inte om mitt privata som då är mitt företag. jag känner folk bara ytligt men här berättar jag för vissa saker som inte ens min mamma vet omJag vill baa kunna vara mig själv här och kunna prata om mitt liv så som jag gör med alla andra annars
  • Pumpkin

Råd och stöd är (återigen) oberoende tips, tips som inte kan härledas till ens eget (/brorsans/sambons/bästa kompisens) företag och som man alltså inte kan tjäna pengar på på ett eller annat sätt. Länkar får läggas in i inlägg som oberoende tips så länge man inte bara slänger in länken utan en förklaring om vad det är/hur det passar in i sammanhanget osv.

sparkling star skrev 2007-11-12 22:20:42 följande:
    Jag kan ge dig lite tips om du vill Skämt å sidor, moderatorer hur definierar man råd och stöd? Samt vart drar man gränsen?
  • Pumpkin

Straffavgift är möjligen klumpigt uttryckt, men självklart har BT rätt att ta betalt för annonsering.

Varför lekskola? För att BT måste ta krafttag mot alla "gratisåkare"? Det är ju knappast BT's fel att folk inte vill betala för sig.

• Pumpkin

Självklart är det svårt, det förstår jag också! Vet inte vad mer jag ska säga annat än tänk dig för och var dig själv i så lång utsträckning som möjligt utan att göra reklam

lillSessan skrev 2007-11-12 22:30:23 följande:
    ja jag vet och jag försöker verkligen m,en det är som sagt svprt att tänka på vad man skriver när nån frågar en rakt ut om tex nå kvalite fråga om det jag säljer,eeehm...vad ska man säga då. nu säger jag bara att jag inte kan svara på det punk slut MEN jag kan ju det här den personen frågar om och jag kan tipsa och ge exempel utifrån det jag säljer,det är det jag har gjort hitills men aldrig med tanken på att tjäna på det själv.Jo jag förstår att de tär svårt och jag har nu lagt ner det och försöker veeerkligen inte prata om det men om ni satt på min plats skulle ni tycka att det var lika svårt. Men jag ska ge det en chans och jag har nyligen slutat uttala mig så mycket och varit mer passiv,tagit bort min länk osv och skulle det ändå inte funka så vet jag inte vad jag ska göra.jag är ju inte dum i huvet och inte får in det ni säger,jag har förstått det för länge sen men de tär såååå svårt att undvika när folk vill veta saker allmänt,de blir nyfikna och frågar helt enkelt.ja men skitsamma
  • Pumpkin
    Eventuella följdfrågor angående straffavgift undanbeder jag mig och hänvisar dem till Johan, då det är han som kan det där och inte jag/övriga moderatorer.
  • Pumpkin

Just nu är det en lite hopplös uppgift, ja

Jag ska ta upp det med Johan och se vad han säger. Hoppas att han kommer med ett svar på det imorgon

Frostvarg skrev 2007-11-12 22:37:27 följande:
    förlåt pumpkin, hoppar inte på dig då jag förstår att du har en hopplös uppgift. straffavgift var mer än lite klumpigt. det var det jag menade med lekskola. trodde stället drevs av lite seriösare människor som faktist tänkte igenom sina texter.
    Nu är det i alla fall dags för sängen. Jag hoppas att det åtminstone blivit lite klarare angående reklampolicyn idag och att ingen som är här för att få råd och tips inför sin stora dag lämnar BT.

Natti natt!
Svar på tråden BT:s nya regler annonsering m.m.