• Pumpkin

BT:s nya regler annonsering m.m.

Mycket bra skrivet pickolina!

pickolina78 skrev 2007-11-12 21:47:12 följande:
    Jag har själv skrivit en massa tips och råd. Jag har även angivit länkar, men aldrig blivit anmäld (hittills i alla fall). Det beror kanske på att jag är en glad amatör, privatperson som bara är här för att ha skoj och inte har något vinstintresse alls... Jag kan förstå att dom som har det reagerar om det blir lite av en häxjakt. Samtidigt tycker jag att man kan förstå varför det blir lite så. Har man eget företag och det kan tolkas som vinstintresse eller dylikt så har man ett ökat ansvar för att inte ge råd och tips som kan misstolkas. Man får välja innehållet i sina råd och tips. Ta tex chefer, dom måste se till sin position och inse att dom måste se över sina handlingar och ta ett helt annat ansvar än dom anställda. I vissa positioner måste man helt enkelt ta ett annat ansvar än i andra. Det är väl rätt självklart och naturligt.Nu kommenterar jag inte i specifika fall då jag har noll koll, men rent allmänt menar jag.
  • Pumpkin

Hjälp och stöd är helt OK, så länge som du deltar som privatperson utan ekonomiska intressen.

Frostvarg skrev 2007-11-12 21:55:14 följande:
    ville ge hjälp och stöd men man får dra nån annanstans. tar gärna emot tips på andra ställen. fast det kallas säkert reklam hehe
  • Pumpkin

Visst kan det bli lite fånigt, men faktum är ju att även om det är samma fabrik så tjänar ju du numera pengar på den.

lillSessan skrev 2007-11-12 22:05:42 följande: