Inlägg från: bumblebee jonis |Visa alla inlägg
  • bumblebee jonis

Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

Finns det någon möjlighet till att man kan få veta vam du anlitar? Förstår om det inte går men jag börjar bli desperat... Vill helst inte att vittnena ska behöva fotografera.... Det lägsta pris jag hitta på fotgraf nu är med ett grundpris på 2500:- Tror jag har kontaktat varenda fotograf på eniro snart (i jkpg-trakten)

emling skrev 2007-11-15 12:32:37 följande:
    Det är en "vanlig fotograf" så det måste ju gå att få tag i billigare fotograf än 4 000 :-. Det låter ju väldigt dyrt!
  • bumblebee jonis

Ok... men tack ändå! Ska gifta oss i Aneby så det blir lite lång väg. Jag letar vidare med hopp om det bästa.

Undrar om man kan diskutera innehållet och därmed priset med en fotograf...?
    Har hittat en som skulle ha 5000:- Då ingick vääääldigt många bilder som man fick brända på cd och dessutom fick man rättigheterna till bilderna...

Kanske skulle kolla med honom om det skulle gå att göra ett annat "paket"?!?

• bumblebee jonis

Det var ju en idé. Hade vissa planer på att kontakta min gamla fotolärare på Per Brahe och se om han hade någon duktig elev att "låna ut" men är inte säker på att han kommer ihåg mig efter alla dessa år...

Kan ha lyckats få tag på en fotograf som har lite bättre pris nu. Hade fått prisuppgifter av honom tidigare men kontaktade honom på mailen för att se om han hade ett mindre och därmed billigare paket. Det gick nog att ordna så jag ska maila över lite om hur vi vill ha det så får vi se vad han säger.

• bumblebee jonis

Det gör det! Får se vad han svarar.

Så hur långt i planeringen har du/ni kommit?

• bumblebee jonis

* Datum bokat - 26 april
    * Klänningen är inköpt
    * Lokal bokad
    * Vigselförättare bokad
    * Vigselplats bokad
    * Mat bestämd
    * Inköpsställe för tårta bestämd
    * Inköpsställe för blommor bestämd

Sen är det ju mycket pyssel och pill som hela tiden funderas på och som snart sak börja tillverkas m,m.

• bumblebee jonis

För oss blir det ganska enkel mat.

Förrätt - Toast skagern eller annan snitt
    Varmrätt - Rökt sinka (julskinka) och potatisgratäng

Efterrätt - bröllopstårta

Ska till GeKå´s imorgon och tänkte passa på att kolla lite vad man kan hitta där!

• bumblebee jonis

Nu har vi bestämt oss!

Skippar att ha en "riktig" fotgraf då alla fotografer jag pratat med än så länge säger att det är väldigt svårt att fota ute på våren pga ljuset och bristen på grönska. Har bestämt oss för att våra vittnen får fota. De tackade förresten ja till att vara vittnen i helgen när vi frågade dem!
    Hittade förövrigt några fotografer till bra pris till slut men som sagt så hoppar vi nog över det.
    Vi ska fråga en släkting till sambon om han vill fota under middagen. (Han går mediaprogramet och tycker om att fota)

Så nu ska vi nog lägga mer pengar på annat istället som tårtan.
    Hade hittat en bagare som skulle göra den men är lite orolig att han inte kan dekorera den som jag vill (börjar känna mig som en bridezilla ) Tänkte kolla upp lite alternativ nu istället.

• bumblebee jonis

Jag har sett allt ifrån Miranda-nalle brudpar till brud som jagar brudgum till monogram. De är dock på nätet. Svårt att hitta något här i stan. Man får väl kanske ta en tur på stadens konditorieroch se vad som finns

• bumblebee jonis

Den är stilren och fin!

Jag har lite problem med de "vanliga" i polyester eller vad de är gjorda av. Tycker att de skämmer tårtan. Har vissa funderingar på att inte ha någon "caketopper"
    Har sett en del tårtor som är jättefina utan!

• bumblebee jonis

Vi ska nog ha en vit tårta med pärlband runt. Övrig dekoration blir murgröna och som det ser ut nu - lila och kanske vita gerberor. Vad tror ni om det?

Måste bara hitta någon som kan göra den med. Vill inte ha rundade tårtor, vill ha dem platta med tydlig kant. (lät konstigt men hoppas ni förstår)

Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar