• Pumpkin

Jag ger mig!

Hon får visst vara här, hon har valt själv att ta en paus.

jenba skrev 2007-11-14 10:56:27 följande:
    jag vet inte om jag förstår??? får hon inte vara med alls? men som privatperson? som en egen bröllopsplanerare? eller vad är det jag har missat???
  • Pumpkin

Det är jättetråkigt, visst, men tyvärr så gör hon väldigt mycket reklam och det ÄR inte tillåtet att prata om sitt företag osv.

Liinda_e skrev 2007-11-14 10:58:29 följande:
  • Pumpkin

Hon har valt att lämna BT eftersom hon inte (som jag uppfattar det) gillar de nya reglerna och de krav som då ställs på henne som är egen företagare att inte på något sätt göra reklam för sin verksamhet.

Men hon FÅR jättegärna vara här.

Anja 19 juli 2008 skrev 2007-11-14 10:58:06 följande:
    Vad har hänt? Vem är Sessan och varför har hon fått lämna BT????
  • Pumpkin

Ja jag vill inte heller att hon ska lämna BT, tycker hon är en jättemysig person, men det är ju upp till henne som sagt.

• Pumpkin

Det är viktigt att ni förstår att vi inte hänger ut någon eller har kastat ut lillSessan, det är hennes eget val. Och vi bedömer varje anmälan som kommer in utifrån de regler och policys som finns på BT (det HAR funnits regler ända från start och alla medlemmar ska ha läst dessa regler och sen följa dem) inte utifrån vem som blivit anmäld. Mycket viktigt!

• Pumpkin

Men alla verkar inte förstår och/eller acceptera det, så jag var bara tvungen att skriva det. Det är lite orättvist att skylla allting på BT faktiskt.

Men bra att du vet det i alla fall Förresten, ni var toppenfina på bröllopet!

Liinda_e skrev 2007-11-14 11:09:22 följande:
    pumpin ..vi vet vi vet...bara lite sorgligt så som allt blivit
  • Pumpkin

Men det är ju inte VI som startar trådar om lillSessan?! Vi svarar bara på frågor som startas i såna här trådar. På inget sätt är det meningen att hänga ut henne, men ända sedan hennes nickname ändrades har hon varit i hetluften, om inte förr.

Majsis2008 skrev 2007-11-14 11:10:53 följande:
    Pumpkin: Indirekt så gör ni ju d....menar har ni nämnt nåt annat namn i såna här trådar än sessans?Och visst har hon fått en anmälan så ska hon ju göra nåt åt d hon gjort, och vem har tatt bort in länk till hemsidan och alla andra bra tips länkar hon hade på sin sida....förstår inte avundsjuka människor...
  • Pumpkin

Ja, fotografer har också varit ett stort problem på BT och vi jobbar hela tiden för att ta hand om den reklamen också. Men då är det ju också viktigt att vi får in anmälningar så att vi får reda på det, för vi kan inte hitta allting själv.

Och som sagt, det är inte från vår sida det startas trådar om lillSessan, vi bara svarar på frågor.

snofsan skrev 2007-11-14 11:14:59 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-14 11:11:42 följande: Jo jag fattar... men som Majsis2008 skriver e juh allt verkar som att de ska hackas på sessan.... ja har sett ganska många sidor där fotografer å andra företag som gör TYDLIG reklam...
  • Pumpkin

Sånt ska absolut anmälas så att vi kan byta nick osv!

Liinda_e skrev 2007-11-14 11:20:41 följande:
    kan säga att jag såg senast igår ngn som heter samma nick som sitt företag och dessutom gjorde reklam...den tråden stängdes aldrig.....
  • Pumpkin

Hur ska vi då få reda på det?

snofsan skrev 2007-11-14 11:20:41 följande:
    nej
  • Pumpkin

Vi anmäler naturligtvis det som vi hittar, precis som alla andra borde/ska göra. Men det är helt omöjligt att hinna läsa igenom vartenda inlägg som skrivs och det är inte vår uppgift att regelrätt JAGA reklam.

Stör man sig inte på reklam så fine, men då kan man inte klaga på att en sak inte tagits bort när en annan har det

Majsis2008 skrev 2007-11-14 11:31:24 följande:
    alla kanske inte stör sig på d bara, och sen varför kallas ni moderatorer? vet man inte kan sitta uppe hela natten, men kollar ni inte vad som skrivs?
  • Pumpkin

Man behöver inte vara polis för att anmäla sånt som är olämpligt

Men vill man inte anmäla så är det naturligtvis upp till dig/den som inte vill. Men då blir ju inte heller allt olämpligt uppmärksammat och omhändertaget. Vissa personer anmäler mer och kanske hänger mest i en kategori och då blir det kanske en/ett fåtal som blir mer anmälda än andra.

Liinda_e skrev 2007-11-14 11:37:13 följande:

jomen vi kan ju inte bli små poliser allihopa,det skulle ju totalt sabba stämmningen här som förövrigt är helt underbar!
  • Pumpkin

Ja, vi tycker i alla fall att vi gör vårt jobb som vi blivit tilldelade. Självklart fäller vi inte för reklam om det inte är reklam, så de gånger Sessan fått en varning/blivit tillsagd så har det varit reklam, medvetet eller omedvetet.

Sosofofia skrev 2007-11-14 11:54:34 följande:
    Jag kanske är korkad men OM NÅGON har anmält sessan heeeeeeeela tiden och inte haft grund för det så borde väl inte BT ha tagit bort/sagt till???:-SSom sessan själv sa till mig vid ett tillfälle: på BT får man inte vara så känslig...Jag börjar tycka lite synd om moderatorern istället... De sköter väl bara sitt jobb?
  • Pumpkin

Ja, det finns många som stör sig på all reklam hon har fått genom forumet.

Liinda_e skrev 2007-11-14 11:46:56 följande:
    håller med NÅGON bverkar inte gilla sessan och försökt göra allt för att anmäla henne heeela tiden
  • Pumpkin

Tack så jättemycket Duchess, kul med andra som vet vilket jobb det innebär att vara moderator!

Duchess skrev 2007-11-14 12:54:13 följande:
    Jag är själv moderator på ett annat stort forum, och jag vill bara säga att jag tycker att ni som börjat jobba som moderatorer här gör ett jättebra jobb! Det är verkligen inte lätt att vara moderator. Man kan ofta hamna i kläm när man ska försöka upprätthålla forumreglerna. Dessutom får man ta itu med en hel del skräp som de flesta vanliga forumdeltagare aldrig ens hinner notera. Personligen tycker jag att det är ett klart lyft för BT att man rekryterat aktiva moderatorer, så jag fortsätter hänga här lite smått även om jag redan är gift
  • Pumpkin

Precis

Lady o Lufsen skrev 2007-11-14 12:57:10 följande:
    Men det kan väl inte vara så svårt att ta till sig BT´s regler??Sedan att personen är trevlig, ett lyft, snäll eller alldeles underbar är en helt annan sak...annars så skulle ju inte regler behöva följas av alla!
  • Pumpkin

Men är du inte företagare som försöker göra reklam så ändras ju inget för dig

Fru 2009 skrev 2007-11-14 16:24:16 följande:
    jösses... snart kommer det nog bli samma sak här som på familjeliv..Så mycket regler att det kvittar vad man skriver, man blir anmäld ändå på grund av någon regel man inte visste fanns.Var tog tryckfriheten vägen?Känns som bortblåst..Självklart måste vissa regler finnas för att behålla stämningen i ett forum, men det här börjar ju blir rent ut sagt löjligt..
  • Pumpkin

Ja, med källa

fru Trul skrev 2007-11-14 18:36:24 följande:
    Kastar mig in i den vilda disskussionen med en liten fråga; Är det ok om jag har bild på den klänningen jag vill köpa i mitt galleri eller måste jag ta bort dom bilderna?
  • Pumpkin

Man får visst prata om kinaklänningar, blommor, foto osv även om man jobbar med det, men när det går ett steg för långt så blir det reklam, ja.

MissLovely skrev 2007-11-14 17:37:47 följande:
    Jo fattar. Dum regel att man inte får utrycka sig om kinaklänningar bara för att man jobbar med dom. Samma sak borde väl gälla då blommor om man är florist, foto överhuvudtaget om man är fotograf o.s.v.Men det gör ju inte det!!
  • Pumpkin

Bra skrivet!

Duchess skrev 2007-11-14 17:41:11 följande:
    Det låter som om världen håller på att gå under bara för att BT's crew blivit mer aktiv i sin policy om att det inte får förekomma reklam på forumet. Men så farligt är det väl inte?Är det trist när en aktiv forumskribent avviker? Javisst. Men det har hänt förut, och kommer att hända igen och igen. Så ser det ut både på BT och andra nätsajter. Vi är som en bunt flyttfåglar. Man turas om att ta täten, och lämnar sedan över till nästa gäng. That's life. Kom igen nu. Införliva sunt förnuft och lite distans till både er själva och forumet, så löser det här sig alldeles utmärkt.
Svar på tråden Jag ger mig!