Jättebra sammanfattning och tack så mycket för hejaropen
Spontant skulle jag vilja säga att man inte får säga vad man jobbar med, men som du säger, det kan ju faktiskt vara till hjälp. Måste dubbelkolla med Johan!
fjutjur brajd skrev 2007-11-14 14:31:02 följande:
Jag tycker att det verkar som att folk har missuppfattat det här med reklam! Man får ju, som man alltid har fått, "göra reklam" för sådant man tycker är bra (en bra fotograf, florist, cateringfirma eller vad det nu kan vara) så länge man själv inte har någon direkt egen vinning i det hela.Däremot kan det ju bli svårt för de som har egna företag att hålla sig neutrala, men det är ju helt enkelt bara att inte prata om sitt eget företag! Själv har jag valt att inte nämna mitt eget företag någonstans på den här sidan (mitt företag har iofs inte direkt med bröllop att göra, men skulle kunna få kunder bland de som ska gifta sig) utan är här helt som privatperson. Det enda jag undrar är om det är tillåtet t ex att skriva att man är fotograf/florist el dyl. För det kan ju vara intressant att veta eftersom det kan påverka hur man värderar deras tips. Samtidigt kan det ju bli som ett indirekt sätt att säga "hallå, jag är fotograf/florist och jätteduktig så anlita mig" typ... Vad säger reglerna om sånt?Och Pumpkin: vilket jobb du gör med att försöka förklara de nya reglerna! Ett tufft jobb när folk verkar ha missförstått det hela... Men du gör det bra! *heja, heja*