• Pumpkin

nu är det inget roligt längre...

Personligen tycker jag att jag själv är himla rolig

Skämt åsido, det är jättetråkigt att det blivit så här och det finns de som av någon anledning ogillat den nya reklampolicyn och därmed lämnat sajten. Men faktum kvarstår, är man här av rent privata anledningar så finns det inget att ogilla.

Hoppas också att stämningen går upp sig igen, tycker väl i och för sig inte att den är så låg nu heller, och att folk inser att reklampolicyn är nånting bra istället för tvärtom.

• Pumpkin

Men herregud tjejer, tipsa på! Är ni här som privatpersoner? Då är det bara att tuta och köra!

• Pumpkin

Självklart får du tipsa om en butik/företag som du handlat av många ggr (och därmed är bekant med ägaren/säljaren), det är ju då man får ett riktigt bra tips/rekommendation!

Äntligen är det min tur skrev 2007-11-14 13:22:15 följande:
    Jag har ju samma problem egentligen som sessan. Eftersom jag är egen företagare men jag är HÄR som PRIVATPERSON!!! Jag ska ju ÄNTLIGEN få gifta MIG!!!!! Men man lever ju med sitt företag så .... Men jag har knipit igen helt o hållet om mitt. Men det känns ändå jobbigt. Det märks ju sån skillnad på tipsen nu. Inga namn mm.Det va ju suveränt när man fick ett namn på tex en restaurangeller frisör mm. Det va ju bara in o kolla om det skulle passsa just oss.Men tänk om jag vill tipsa nån om nåt o så känner man personerna på det stället liiite genom att man kanske handlat där många gånger o så. Då känns det ju som reklam.... JOBBIGT det här..... Knivigt!!
  • Pumpkin

Nej, det är inte roligt alls faktiskt. Vet inte riktigt hur vi ska göra för att folk ska förstå heller, annat än att svara, svara och svara på frågor.

lilltjejan skrev 2007-11-14 13:23:16 följande:
    jag tycker INTE att det är spec roligt att det är många som faktist missuppfattat det hela, å många av dom är privatpersoner.... jag hörde mig för om mina frågor direkt och fick klara svar så jag vet hur det ligger till men det gäller inte alla....
  • Pumpkin

Självklart får man en varning eller tillsägelse först, vi är inte ute efter att kasta ut folk

Äntligen är det min tur skrev 2007-11-14 13:30:46 följande:
    Tack.Men då tror jag att jag hajjar.... Det tar tid det här för oss snurriga. Men är det så att man får en varnig först om man skulle klanta sig? eller åker man ut direkt?
  • Pumpkin

Det gör det säkert

lilltjejan skrev 2007-11-14 13:31:30 följande:
    det är nog det ända som fungerar... *tjat*tjat*tjat*ja blev åsså helt ställd när ja först såg reglerna å vågade knapt yttra mig å visste inte alls va ja kunde göra å inte göra, men efter att frågat å fått välförklarade svar så är ja inte ett dugg orolig längre... så man kan ju hoppas att det lugnar ner sig snart då folk börjar förstå...*tjat*tjat*tjat*Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-14 13:28:36 följande:
  • Pumpkin

Precis! Sunt förnuft!

johansdotter skrev 2007-11-14 13:31:13 följande:
    Personligen tycker jag det här börjar bli så "overkill" som det kan bli....Man kan juh tro att det numer är helt förbjudet med allt som folk går på...Använd bara sunt förnuft...
  • Pumpkin

Jättebra sammanfattning och tack så mycket för hejaropen

Spontant skulle jag vilja säga att man inte får säga vad man jobbar med, men som du säger, det kan ju faktiskt vara till hjälp. Måste dubbelkolla med Johan!

fjutjur brajd skrev 2007-11-14 14:31:02 följande:
    Jag tycker att det verkar som att folk har missuppfattat det här med reklam! Man får ju, som man alltid har fått, "göra reklam" för sådant man tycker är bra (en bra fotograf, florist, cateringfirma eller vad det nu kan vara) så länge man själv inte har någon direkt egen vinning i det hela.Däremot kan det ju bli svårt för de som har egna företag att hålla sig neutrala, men det är ju helt enkelt bara att inte prata om sitt eget företag! Själv har jag valt att inte nämna mitt eget företag någonstans på den här sidan (mitt företag har iofs inte direkt med bröllop att göra, men skulle kunna få kunder bland de som ska gifta sig) utan är här helt som privatperson. Det enda jag undrar är om det är tillåtet t ex att skriva att man är fotograf/florist el dyl. För det kan ju vara intressant att veta eftersom det kan påverka hur man värderar deras tips. Samtidigt kan det ju bli som ett indirekt sätt att säga "hallå, jag är fotograf/florist och jätteduktig så anlita mig" typ... Vad säger reglerna om sånt?Och Pumpkin: vilket jobb du gör med att försöka förklara de nya reglerna! Ett tufft jobb när folk verkar ha missförstått det hela... Men du gör det bra! *heja, heja*
Svar på tråden nu är det inget roligt längre...