Pengar från föräldrarna??
När vi hade bestämt att vi skulle gifta oss ringde jag direkt till svärisarna och frågade om de kunde tänka sig att bidra med en summa istället för att ge bröllopspresent. Det ville de gärna och sen frågade jag mina föräldrar och då kom de på att vi alla kan betala en tredjedel var. Så det var inget krångel för vår del. Jag är väldgit rak av mig och har inte problem med att be om hjälp. Jag tar gladeligen emot pengar också, så här har du en i ett helt annat läger än de andra i tråden.
Jag tycker det inte behover ligga så mycket prestige i att klara alla kostnader sjäv till varje pris, vi har bara en inkomst just nu då jag pluggar och kan gott behöva lite ekonomisk uppbackning. Våra föräldrar har likvärdig ekonomisk situation (en bra sådan) så inga konflikter dem emellan heller. Gör som du tycker känns bäst, och våga be om hjälp om du tycker att det känns ok (även om andra här tycker att man inte ska göra så). Alla har olika förhållande till pengar, för mig är det ingen stor sak, alltså ser jag inte på det på samma sätt som andra här exempelvis.