• jenba

Positiva tråden......

jag är glad för mitt jobb så jag får in pengar varje månad för att kunna få tak över huvudet och mat på bordet. sen är jag glad för att jag är frisk (peppar peppar, ta i trä) glad för mina vänner och familj och självklart är jag glad för min sambo!

lyckligt lottat på många sätt! :D detta var en mycket bra tråd, man behöver få en lite påminnelse emellan alla negativa och dåliga tankar som kan dyka upp då och då....

• jenba

grattis! har ni hittat hur??!??! varför funderar ni på att inte köpa det?

Ernhake skrev 2007-11-16 10:09:55 följande:
    Jag är glad för att mitt största problem i livet just nu är om huset vi har hittat är det rätta och frågan är om vi ska köpa det eller inte =)
  • jenba

ok, det är ju förstås en ganska stor och dyr investering som ska göras i så fall. men om ni bestämmer er för att det är fel tid så var det inte meningen heller. då kommer det fler hus tror jag. :D

Ernhake skrev 2007-11-16 10:18:39 följande:
    Tack! Vi funderar på om det är bättre att vänta tills vi inte planerar bröllop och nytt jobb och allt annat som händer just nu. Funderar även på om detta huset har de möjligheterna vi vill ha eftersom att vi måste bygga ut det så är det viktigt att grunden ändå blir bra. Och för att det känns som en jättstor grej att flytta från staden jag alltid bott i ut på landet. Är vi redo för detta?
  • jenba

egentligen den största utgiften som blir när man har hus det är underhållet. men det höjer ju bara värdet som man får tillbaka när man säljer, den andra räkningar är lika med lägenhet man kan påverka det själv. men tänk också så här äger du ditt eget hus så betalar du ju inte hyra som du gör i lägenhet. så i längden blir det billigare med hus. men då menar jag i längden när lån och sånt blir mindre och mindre för då dras ju månadskostnaden ned när lånen gör det...

svårt att förklara men beroende på läge och storlek så behöver inte hus med automatik vara dyrare. men sånt får man ju räkna lite på...

Svar på tråden Positiva tråden......