• Ernhake

Positiva tråden......

Jag är glad för att mitt största problem i livet just nu är om huset vi har hittat är det rätta och frågan är om vi ska köpa det eller inte =)

• Ernhake

Tack! Vi funderar på om det är bättre att vänta tills vi inte planerar bröllop och nytt jobb och allt annat som händer just nu. Funderar även på om detta huset har de möjligheterna vi vill ha eftersom att vi måste bygga ut det så är det viktigt att grunden ändå blir bra. Och för att det känns som en jättstor grej att flytta från staden jag alltid bott i ut på landet. Är vi redo för detta?

jenba skrev 2007-11-16 10:13:26 följande:
    grattis! har ni hittat hur??!??! varför funderar ni på att inte köpa det?
  • Ernhake

Det beror mycket på driftskostnaderna för huset, hur är det uppvärmt, eget vatten/kommunalt, vilket skick huset är i, var i landet det ligger, egen väg/samfeldväg (dvs måste man skotta vägen själv på vintern, finns det nån som ser över vägen till huset eller ska man stå för de reparationerna själv)

Huset vi har kollat på kostar bara något mer att köpa än vad jag får ut för min lägenhet men å andra sidan sjunger våra driftskostnader med 2000:- i månaden så det går på ett ut. Men eventuellt måste vi tänka på att ha två bilar och då tillkommer det juh mer kostnader.

Haha som ni märker är jag rätt förvirrad till hur jag ska ställa mig..

Liinda_e skrev 2007-11-16 10:20:36 följande:
    jag har en fråga...jag vill oxå köpa hus och tittar på annonser dagligen.men blir det inte VÄLDIGT dyrt att bo i hus med lån amorteringar avgifter trasiga saker osv....hur dyrt exakt?hamnar man på en månadsutgift på 10 000 på bara boendet?
  • Ernhake

Hahaha.. det är så jag tänker om brudklänningen. Sjukt att köpa en klänning för 10 000:- som jag bara får ha på mig i ett par timmar. Men ibland är det bättre med livskvalité och livsnjutning än att kunna köpa allt man ser =)

Liinda_e skrev 2007-11-16 10:25:59 följande:
    jo visst skulle det vara döööööömysigt.jag drömmer ju om det dagligen.men sedan kommer jag till sans och tänker shit...10 000 bara på boende är ju galet mycket pengar.
  • Ernhake

Är det fredag idag.. jag har funderat hela morgon om det är fredag eller lördag. Tack för den infon!! Jag e glad att jag fick en extra dags ledighet!!

Svar på tråden Positiva tråden......