• Tess 08

Positiva tråden......

Kanske kan va bra att tänka på hur bra dom flesta av oss har det!

Så efter alla negativa trådar & inlägg kan vi kanske se på det som vi uppskattar, jag börjar!

Jag är super glad att jag har två friska och underbara barn,
    en liten men fantastisk kompiskrets,
    och en underbar man vid min sida!

Så få höra nu vad ni upplever som det bästa!!!!
    //Tess

• Svar på tråden Positiva tråden......
  • Liinda_e

jag är glad att ni är glada

• jenba

grattis! har ni hittat hur??!??! varför funderar ni på att inte köpa det?

Ernhake skrev 2007-11-16 10:09:55 följande:
    Jag är glad för att mitt största problem i livet just nu är om huset vi har hittat är det rätta och frågan är om vi ska köpa det eller inte =)
  • Ernhake

Tack! Vi funderar på om det är bättre att vänta tills vi inte planerar bröllop och nytt jobb och allt annat som händer just nu. Funderar även på om detta huset har de möjligheterna vi vill ha eftersom att vi måste bygga ut det så är det viktigt att grunden ändå blir bra. Och för att det känns som en jättstor grej att flytta från staden jag alltid bott i ut på landet. Är vi redo för detta?

jenba skrev 2007-11-16 10:13:26 följande:
    grattis! har ni hittat hur??!??! varför funderar ni på att inte köpa det?
  • Liinda_e

jag har en fråga...jag vill oxå köpa hus och tittar på annonser dagligen.
    men blir det inte VÄLDIGT dyrt att bo i hus med lån amorteringar avgifter trasiga saker osv....
    hur dyrt exakt?
    hamnar man på en månadsutgift på 10 000 på bara boendet?

• jenba

ok, det är ju förstås en ganska stor och dyr investering som ska göras i så fall. men om ni bestämmer er för att det är fel tid så var det inte meningen heller. då kommer det fler hus tror jag. :D

Ernhake skrev 2007-11-16 10:18:39 följande:
    Tack! Vi funderar på om det är bättre att vänta tills vi inte planerar bröllop och nytt jobb och allt annat som händer just nu. Funderar även på om detta huset har de möjligheterna vi vill ha eftersom att vi måste bygga ut det så är det viktigt att grunden ändå blir bra. Och för att det känns som en jättstor grej att flytta från staden jag alltid bott i ut på landet. Är vi redo för detta?
  • Liinda_e

sen kommer ju andra räkningar typ a 7000 och sedan ska man spara typ 5000 inte mycket över till mat och skoj då....

• Visa08

Nu har jag inga exakta siffror men 10 000kr är inte för mycket i alla fall...

Det är mycket att fixa...om huset är gammalt
    Men ortoligt mysigt med eget och trädgård!

Liinda_e skrev 2007-11-16 10:20:36 följande:
    jag har en fråga...jag vill oxå köpa hus och tittar på annonser dagligen.men blir det inte VÄLDIGT dyrt att bo i hus med lån amorteringar avgifter trasiga saker osv....hur dyrt exakt?hamnar man på en månadsutgift på 10 000 på bara boendet?
  • Liinda_e

jo visst skulle det vara döööööömysigt.
    jag drömmer ju om det dagligen.
    men sedan kommer jag till sans och tänker shit...10 000 bara på boende är ju galet mycket pengar.

• Ernhake

Det beror mycket på driftskostnaderna för huset, hur är det uppvärmt, eget vatten/kommunalt, vilket skick huset är i, var i landet det ligger, egen väg/samfeldväg (dvs måste man skotta vägen själv på vintern, finns det nån som ser över vägen till huset eller ska man stå för de reparationerna själv)

Huset vi har kollat på kostar bara något mer att köpa än vad jag får ut för min lägenhet men å andra sidan sjunger våra driftskostnader med 2000:- i månaden så det går på ett ut. Men eventuellt måste vi tänka på att ha två bilar och då tillkommer det juh mer kostnader.

Haha som ni märker är jag rätt förvirrad till hur jag ska ställa mig..

Liinda_e skrev 2007-11-16 10:20:36 följande:
    jag har en fråga...jag vill oxå köpa hus och tittar på annonser dagligen.men blir det inte VÄLDIGT dyrt att bo i hus med lån amorteringar avgifter trasiga saker osv....hur dyrt exakt?hamnar man på en månadsutgift på 10 000 på bara boendet?
Svar på tråden Positiva tråden......