• Tess 08

Positiva tråden......

Kanske kan va bra att tänka på hur bra dom flesta av oss har det!

Så efter alla negativa trådar & inlägg kan vi kanske se på det som vi uppskattar, jag börjar!

Jag är super glad att jag har två friska och underbara barn,
    en liten men fantastisk kompiskrets,
    och en underbar man vid min sida!

Så få höra nu vad ni upplever som det bästa!!!!
    //Tess

• Svar på tråden Positiva tråden......
  • jenba

egentligen den största utgiften som blir när man har hus det är underhållet. men det höjer ju bara värdet som man får tillbaka när man säljer, den andra räkningar är lika med lägenhet man kan påverka det själv. men tänk också så här äger du ditt eget hus så betalar du ju inte hyra som du gör i lägenhet. så i längden blir det billigare med hus. men då menar jag i längden när lån och sånt blir mindre och mindre för då dras ju månadskostnaden ned när lånen gör det...

svårt att förklara men beroende på läge och storlek så behöver inte hus med automatik vara dyrare. men sånt får man ju räkna lite på...

• Visa08

Det är så otroligt mycket att tänka på!

Vårt hus kostade 100 000kr mer än lägenheten vi sålde. Sedan tillkommer ju pantbrev och hela den baletten. Vi har just nu en bil men skulle behöva 2st...men bröllopet kommer först just nu

Oups!!!!SORRY TS...detta skulle vara en oositiv tråd...hmmm...ja visst ja! Vi köpte vårt hur för snart 3år sedan, innan fastighetsskatten ändrades Så vi har bättre ekonomi nu

Ernhake skrev 2007-11-16 10:26:04 följande:
    Det beror mycket på driftskostnaderna för huset, hur är det uppvärmt, eget vatten/kommunalt, vilket skick huset är i, var i landet det ligger, egen väg/samfeldväg (dvs måste man skotta vägen själv på vintern, finns det nån som ser över vägen till huset eller ska man stå för de reparationerna själv)Huset vi har kollat på kostar bara något mer att köpa än vad jag får ut för min lägenhet men å andra sidan sjunger våra driftskostnader med 2000:- i månaden så det går på ett ut. Men eventuellt måste vi tänka på att ha två bilar och då tillkommer det juh mer kostnader.Haha som ni märker är jag rätt förvirrad till hur jag ska ställa mig..
  • Akvavit

Det beror ju på vad det är för hus, vad det har för typ av uppvärmning, hur mycket renovering som behövs osv.
    Vi har ett hus från -73 i Falun, vi bytte från oljepanna till bergvärme som på sitt sätt var en stor investering men som sänkte uppvärmningskostnaden jättemycket. Vi tycker ändå att vi betalar mindre totalt än när vi bodde i bostadsrätt i Stockholm
    Så det beror ju på....
    (Älskar när man kan svara så...)

Liinda_e skrev 2007-11-16 10:20:36 följande:
    jag har en fråga...jag vill oxå köpa hus och tittar på annonser dagligen.men blir det inte VÄLDIGT dyrt att bo i hus med lån amorteringar avgifter trasiga saker osv....hur dyrt exakt?hamnar man på en månadsutgift på 10 000 på bara boendet?
  • Ernhake

Hahaha.. det är så jag tänker om brudklänningen. Sjukt att köpa en klänning för 10 000:- som jag bara får ha på mig i ett par timmar. Men ibland är det bättre med livskvalité och livsnjutning än att kunna köpa allt man ser =)

Liinda_e skrev 2007-11-16 10:25:59 följande:
    jo visst skulle det vara döööööömysigt.jag drömmer ju om det dagligen.men sedan kommer jag till sans och tänker shit...10 000 bara på boende är ju galet mycket pengar.
  • Visa08

Bidde en massa stavfel...får skylla på att det är fredag!

Åhh va skönt att det är fredag!!!! Det är jag också glad för

• Ernhake

Är det fredag idag.. jag har funderat hela morgon om det är fredag eller lördag. Tack för den infon!! Jag e glad att jag fick en extra dags ledighet!!

• Akvavit

Själv är jag glad för att det är fredag idag, och min älskling fyller år, så vi ska ha myskväll ikväll.

Jag är glad för att bröllopet närmar sig och känns under kontroll och framför allt för att min blivande längtar till bröllopsdagen lika mycket som jag!

Jag är glad för att livet just nu känns ganska lätt efter ett ganska tungt halvår för familjen.

• Visa08

MIN älskling fyller också år!
    Jag längtar extra mycket efter honom idag...vill fixa tårta och annat mys...

Akvavit skrev 2007-11-16 10:34:15 följande:
    Själv är jag glad för att det är fredag idag, och min älskling fyller år, så vi ska ha myskväll ikväll.Jag är glad för att bröllopet närmar sig och känns under kontroll och framför allt för att min blivande längtar till bröllopsdagen lika mycket som jag!Jag är glad för att livet just nu känns ganska lätt efter ett ganska tungt halvår för familjen.
  • Liinda_e

jaaaaaaaaaaaaaaaa fredag DET är jag glad för

Svar på tråden Positiva tråden......