• Neah

Få ihop ekonomin?

Jag gjorde ett snabbt överslag, jag har egentligen ingen aning om vår budget.

Men ca 70 gäster och ett ganska fint bröllop.
    En ca budget på 50 000?

Om vi ska gifta oss sommaren 2009 måste vi lägga undan 2500 kr i månaden!!!

Vi får det knappt att gå runt som det är. Jag ska dessutom börja plugga. *suck*
    Där rök solsemestern, ett antal hundutställningar osv...

Nu behöver det ju inte bli 50 000, men det är iaf mycket pengar som ska läggas undan varje månad.

Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Få ihop ekonomin?
  • Neah

Hihi... ja det finns ju roligare saker än pengar att prata om... Min sambo är tyvärr bortrest, så vi får ta tag i det när han kommer hem. Shit, jag hinner ju planera hela bröllopet under helgen...

Vi har tre hundar, det går säkert 1500-2000 på föräkringar och mat i månaden. Och sedan anmälningsavgifter och resor till utställningar.

Annars brukar vi inte spendera pengarna på något speciellt. De försvinner ändå!

Men en matbudget, veckohandling och spara på kvitton så vi ser vart pengarna tar vägen framöver...
    Och sedan en bröllopsbudget, när vi vet vad vi kan lägga undan i månaden.

Åhh, detta är så spännande! Kan ju knappt fatta att det är sant. Pratade med mamma om det idag. Shit... lilla jag... gifta mig...
    Mamsen blev iaf glad och kommer hjälpa till med vad hon kan.

• Neah

Jag tycker att 2000 kr i månaden känns rimligt att lägga undan. Vi har ju inte bestämt något datum ännu, men det lutar åt sommaren/hösten 2009. Vilket gör att vi har ca 20 månader på oss. Alltså har vi en ca budget på ca 40 000 kr.

Diamonds are a girls best friend - vilken typ av bröllop har ni planerat? Hur mycket gör ni själja, vad lägger ni pengarna på osv?

Svar på tråden Få ihop ekonomin?