Inlägg från: Diamonds are a girls best friend |Visa alla inlägg
  • Diamonds are a girls best friend

Få ihop ekonomin?

Vår budget ligger på ca 35 000:- , vi bestämde datum ca 1,5 år innan så det gör att vi i snitt lägger undan 2000:-/månad som är enbart bröllopspengar. Det är en tusenlapp per persons lön och det känns inte alltför mycket. Men ett tips är att fundera på vad du vill ha med på brölloppet o hålla utkik när det är reor, jag har redan köpt mina löpare för halva priset, krukor som jag ska göra bordsdekorationerna i kostade bara 15:-/st osv. På det viset köper ja lite i taget så blir det inte så kännbart och jag håller priserna nere mot om man sista månaden måste ut och leta efter krukor och får lov att köpa dem för 60-70:- det gör stor skillnad! Och skönt att slippa panikshoppa. Hur mkt man kan spara och vill spara är induviduellt och som flera sagt har man bara ett mål så går det rätt bra att spara och leva lite snålare ett tag.

Vi gifter oss i kyrkan, har festen i bygdegården som är jätte fint, kostar inget att hyra. Har buffé i form av en planka som det är en massa gott på, handlar spriten i Tallin, handlar ringen på internet. Ska anlita min systers kompisar som servetriser för en mindre penning, så det vi gör själv är alla trycksaker & dekorationer, lägger lite krut på fotografen, bilderna är det som är kvar. Hittade en jättebra tjej via en tråd här på BT som inte har hutlösa priser men tar underbara bilder. Sen kommer ja att vara hoss frisör + smink på make up store är tanken nu...tror det var det viktigaste, men saknar du någon detalj så är det bara att fråga igen =)

Lillac håller med dig, har hunnit med ett par bröllop och det dyraste var det tråkigaste för att det blev såååå stelt.... så det handlar inte om summan man lägger ner utan helt om vilken stämning man lyckas få till.

Fröken Figo, låter jätte mysigt att vara i skogen, var inte det att ja menade att ditt bröllop skulle vara stelt utan ville bara berätta mina erfarenheter, det är mycket som du säger kläderna som gör det, vi var uppklädda till tänderna och ingen i "vårt" gäng trivdes i det, alltså blev det stelt...

Hade jag obegränsat med pengar så skulle ja helt klart åka till maldiverna o bjuda alla gäster på resa + boende och mat osv osv och sen ha bröllopet på stranden i solnedgången, men det lär ju dra iväg på nära en miljon så det blir en dröm om man vill gifta sig innan pensionen ;)

Svar på tråden Få ihop ekonomin?