Inlägg från: pickolina78 |Visa alla inlägg
  • pickolina78

Barnfri och funderar över spiral.

Sök på ämnet. Det är huuuur många som helst som ej fött barn som skrivit om sina spiralerfarenheter..

• pickolina78

Väldigt OT, jag hoppas att ni förlåter mig?

Jag såg på Fråga Olle för ett tag sedan, i brist på annat.. Jag höll på att "dö" när Olle rekommenderar "säkra perioder" som ett hormonfritt alternativt preventivmedel. Säkra perioder existerar ju inte och vad hände med kopparspiral då, det nämndes inte ens... Ska inte han föreställa en expert? Tänk på alla unga och/eller oupplysta tjejer och killar som tittar på skräpprogrammet för att lära sig något..

Vad skoj att läsa Zozo inlägg förresten. Man är så van vid att möta och höra om BM/gyn som bara propsar på hormoner hela tiden.

• pickolina78

Ja, jag fick en smärre chock. Tänk på alla som lyssnar och tror på vad han säger.

Han avslutade med att säga att det inte är en bra metod om man har oregelbunden mens, men så länge man har regelbunden mens så kan man använda sig av säkra perioder.

WHAT????

Och varför nämndes inte ens kopparspiral som ett alternativ? Fast det var mindre upprörande..

Zozo skrev 2007-11-20 19:08:50 följande:
    ALLVARLIGT? Menar du verkligen att han rekommenderar det? A andra sidan kanske jag skulle varit glad.. utan tilltron till säkra perioder hade inte min make funnits
Svar på tråden Barnfri och funderar över spiral.