• yoyo78

Kyrka till festlokal - hur slippa fin och dyr transport??

Hallå!
    Någon som har tips på hur man gör för att slippa hyra en dyr bil att åka i mellan kyrkan och festlokalen? Vi känner ingen som har en fin bil. Tips på att pynta den vanliga tråkiga bilen? Eller kan man smyga undan så att folk inte står och vinkar av oss vid kyrkan på ett bra sätt??

Vi gifter oss i vår så vi kan inte lita på fint väder, så man kan inte cykla/springa eller liknande...

• Svar på tråden Kyrka till festlokal - hur slippa fin och dyr transport??
  • yoyo78

Det låter ju jättebra! Hur sätter man fast sidenbanden så att det inte skadar bilen???

• yoyo78

En annan fundering var ju att vi försvinner efter kramar och fotografering på kyrkbacken, så att folk inte vinkar av oss. Men jag vet inte hur man kan göra detta på ett bra sätt.

• yoyo78

Ja, ankomsten till festlokalen är inget problem för där är det en trappa vi går uppför så bilen behöver inte synas. Det är just vid kyrkan bara. Men era tips på utsmyckningar mottages tacksamt! Som sagt, lite onödiga pengar enligt oss.

• yoyo78

Någon mer som har billiga tips?

• yoyo78

Hmm, får nog tolka detta som att de flesta väljer att skaffa ett fint fordon... Antar att de flesta känner någon som har det som går att låna, det måste ju finnas fler än vi som inte vill lägga pengar på detta...

• yoyo78

Det tycker jag var en jätterolig idé! Vi skulle gärna cykla, eftersom min blivand är cyklist, men i mars känns inte det så realistiskt tyvärr... (Och klänningen kan ställa till problem...) Vi har även en motorcykel att låna, men inte heller det passar ju till årstiden. För att känna oss garderade behöver vi alltså något med TAK...

• yoyo78

Det är för långt att gå tyvärr... Vi kan komma gående TILL festlokalen, men inte FRÅN kyrkan.

Svar på tråden Kyrka till festlokal - hur slippa fin och dyr transport??