Bröllopsnatt..
Hur mycket pengar lägger ni på er bröllopsnatt..Vi bor i Sthlms-området och alla romantiska och mysiga ställen verkar kosta runt 3-4000.Hur resonerar ni?
Hur mycket pengar lägger ni på er bröllopsnatt..Vi bor i Sthlms-området och alla romantiska och mysiga ställen verkar kosta runt 3-4000.Hur resonerar ni?
Vår bröllopssvit kostade 1.800 men vi bor i en mindre stad.
Jag har svårt för att bestämma mig vad jag tycker. Kan se det på olika sätt:
* Det är MYCKET pengar. Har man inte superdunder ekonomi kan dom pengarna läggas på mycket bättre/roligare grej än att "bara" sova på ett fint hotell en natt.
* Det är första natten som gifta. Den natten kommer aldrig tillbaka. Har man kostat på sig mycket runt bröllopet ska man absolut fortsätta med det och sätta guldkant på det hela med att ha en lyxig natt & morgon.
Du blev nog inte klokare av mitt inlägg egentligen... ;)
Tycker det beror på hur pass sent och vilt man tänker festa på bröllopsfesten... Jag menar, det känns kanske inte värt pengarna att lägga 3-4000:- på en bröllopssvit om man ramlar in vid 4-på morgonen.
Jag planerar dock att inte bli såååå vild på bröllopsfesten och vill gärna få ett par vakna och vackra timmar med min make på ngt romantiskt hotellrum och då tycker jag nog att man kan kosta på sig en hel del. Men 3-400+ lät nog lite väl saftigt.
Har ni tittat på vad rum och frukost ställena tar. Det är ofta lika fint eller tom finare än på vanliga hotell men till mycket lägre pris. Talar ni dessutom om att ni skall gifta er så lovar jag att ni kommer att bli behandlade där efter. Det skall finnas ett B&B i stockholmsområdet som jag tycker verkar jättemysigt www.inmygarden.se/garden1.htm Jag känner inte till avstånden så jättebra där uppe det är kanske för långt ifrån?
jag tänkte att i ställen för att lägga ut masssor med pengar på den dyraste stället så kan man ha 2 nätter så man hinner med att vara med varandra. Tänk att kunna beställa roomservice en hel dag och bara bry sig om varandra. mysigt =o).
Nemo nisi mors skrev 2007-11-21 17:23:07 följande:
Vi resonerar så att man bara har bröllopsnatt en gång i livet o då får det kosta lite, bara det är romantiskt. Vi ville absolut ha jacuzzi o mysa i på morgonen efter när vi vaknar (eller på natten om man orkar ;) Så vi har bokat sviten på Crystal Plaza inne i Sthlm, men det kostar "bara" 2.295:- Kolla in länken: www.excellencehotels.se/crystalplaza/index.php&lang=sv
Verkar toppen o vi lääääängtar till bröllopsnatten i februari =))
snöbrud08
tack för tipsen!Ska kolla närmare på det!
Lycka till!
Vi kommer att åka hem på vår bröllopsnatt, inte av ekonomiska skäl utan för att det känns så himla skööönt! Efter en hejdundrandes fest så vill jag känna att jag kommer hem och slappnar av, inte vara i en främmande miljö... dessutom fortsätter festen på söndagen kl 12 med våra vänner, så det skulle bara bli en enda stress. Dessutom vill jag fira vår första natt som gifta på ett ställe jag kan återvända till och som är mitt, inte på något ställe där 200 andra människor också gjort det... :) tänker be min syster fixa fint tills vi kommer hem, hon lagar säkert mysigt med skumppa och sånt. :)
Vi kollade bröllopssviten på Visby hotell och den kostar 5500:-, superdyrt tycker jag. Nu har vi bokat ett annat ställe för 2200:-, det känns lite bättre och blir säkert jättemysigt.
vi har bokat bröllops svit för 1995:- då är jacuzzin redan fylld när vi kommer dit, ljus runt om i hela rummet och så champagne och lätt tilltugg. sen ska det visst va ros blad med i hela rummet.. längtar redan. ska bli skönt att komma dit efter festen och bara koppla av i ett bad..