• Humlanekerö

Bröllopsnatt..

Hur mycket pengar lägger ni på er bröllopsnatt..Vi bor i Sthlms-området och alla romantiska och mysiga ställen verkar kosta runt 3-4000.Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Bröllopsnatt..
  • bumblebee jonis

Vi lägger ca 2500:- på en svit i Göteborg. Eftersom vi kommer att komma till hotellet någon gång mellan 21-22 och får stanna till kl 15 dagen efter så tycker jag att det är värt pengarna. Då ingår mouserande vin, exotisk fukt och choklad vid ankomst till rummet. Frukost på sängen och exclusive tillgång till relaxbad och bastu och 1 timma. Detta var det dyraste rummet på just detta hotell...

• Sesson

bumblebee jonis skrev 2007-11-21 22:20:38 följande:

Eftersom vi kommer att komma till hotellet någon gång mellan 21-22
    Hur är detta möjligt?
  • bumblebee jonis

Hihi... Vi ska ha en borgerlig vigsel med bara våra vittnen närvarande vid kl.13 som det ser ut nu. Efter det åker bjuder vi släkt på middag. Detta blir ca kl.14 (förrätt, varmrätt och tårta) Sen rundas allt av och vi åker till Göteborg. Ingen sen fest alltså. (Kanske att vi ska ha vigsel och middag kl 14 och 15. Har inte bestämt oss än..)

Sesson skrev 2007-11-21 22:35:33 följande:
    bumblebee jonis skrev 2007-11-21 22:20:38 följande:
    Hur är detta möjligt?
  • Paoje

Vi tänkte göra som så, att kvällen festen är så åker vi hem. Vi bor ju uppe i hälsingland - sen sover vi ut dagen efter och bara tar det lugnt. Dagen efter det, bokar vi vår bröllopssvit och stannar i 3 nätter istället. Det känns lyxigt!

• hungran79

Paoje
    det låter härligt. det ska inte vara stressigt på bröllopsnatten. man ska ha tid för varandra..... tur att man har spenderat måååånga nätter tillsammans redan i fall man somnar av ren utmattning. Att bara planera ett bröllop tar kraft. =o).

• Paoje

hungran - jodu. All denna planering! Så roligt men innan vårat bröllop är om ett år så är jag nog så less att jag kommer spy på allt vad bröllop heter och bara vill ha det avklarat.

• Wicks

vi spenderade natten där vi gifte oss, enormt romatiskt. pris? gratis :)

• solrosfrö

Hur många tror ni orkar "nuppa" när man har gift sig och haft bröllo? Är man inte utslagen trött och sliten efter en dag som denna ?

• Diamonds are a girls best friend

Solrosfrö. Har hört flera brudpar som inte orkar och eftersom det inte är 1a gången så är det ingen prio på det så att säga, men för våran del har vi lovat att oavsett hur trötta vi är så ska vi få till det, det är ju en bröllopsnatt och sviten vi bokat förväntar sig att vi ska ha sex ;)

• Tooticki

Eftersom vi ska ha mingelfest efter vigseln och sedan äta middag på tu man hand så lägger vi ganska mycket på övernattningen. Vi kommer övernatta i svit på Thorskogs slott men kakelugn och jacuzzi i badrummet. Det kostar 4000 kr.

• AnnaochHenrik

Helt plötsligt känns vår bröllopsnatt inte så dyr! Vi bokade ett "lyxweekendpaket" med fint rum, en trerätters middag valfri dag m.m. och så förlängde vi paketet med en natt... Totalt kostar det 3000.
    Så vi checkar in fredag kväll, äter trerätters middag i lugn och ro då, gifter oss lördag, och stannar ända till måndag morgon. Känns vansinningt skönt att slippa checka ut dagen efter bröllopet, speciellt eftersom alternativet skulle vara att bo hos någon av mina föräldrar, inte det mest romantiska sättet att inleda sitt äktenskap på!

• Zozo

Vi drösade i säng kl 06.00-07.00 nanting pa morgonen sa för VAR del hade det inte varit värt att ta nagot dyrt hotellrum.. Jag skulle snarare rada att ta det natten innan eller efter i sa fall, eller tva nätter i sträck. Vi behövde inte riktigt ställa oss den fragan eftersom vi och gästerna sov pa plats bade före och efter bröllopet. DET var skönt däremot - ingen stress!

• Mary81

rolig tråd!!

jag tänker att jag sover bäst och älskar bäst i min egna säng, har sagt till min fästman att min önska¨n är att vi sover hemma efter en lång bröllopsdag med god frukost på balkongen sedan får vi se om budgeten erbjuder en spadag dagen efter eller direkt iväg på bröllopsresa. Jag tänkte att jag skulle se till att plocka undan ordentligt innan i sovrummet och köpa lite finna blommor och ljus och placera ut innan och bädda rent med våra finaste lakan..sedan se till att kylen är fylld med goda och lättillagade frukost saker. de sista er det knepigaste och det er att se till att hålla koll på alla extra nyklar så man inte råkar ut för något bus från gästerna under natten...

• Bröllop 2008

Vi har bokat 3 nätter på hotell, fredag - måndag. Allt för att vi ska kunna mysa för oss själva hela söndagen för att sen på måndagen åka hem och sedan dra vidare på bröllopsresa

• Sofia08

Vi kommer att betala 3295Kr för vårt rum. Tycker verkligen det är värt det! Det är på hotell Diplomat och jag har alltid velat bo där någon gång. Känns ju som ett ypperligt tillfälle på bröllopsnatten!! I prisen ingår dubbelrum med utsikt mot vattnet, vickning på natten, champagnefrukost och sen utcheckning.

• Humlanekerö
    Sofia08 skrev 2007-12-07 13:13:33 följande:
    Vi kommer att betala 3295Kr för vårt rum. Tycker verkligen det är värt det! Det är på hotell Diplomat och jag har alltid velat bo där någon gång. Känns ju som ett ypperligt tillfälle på bröllopsnatten!! I prisen ingår dubbelrum med utsikt mot vattnet, vickning på natten, champagnefrukost och sen utcheckning.
    Vi valde mellan Diplomat och Crystal Plaza..men det blev det senare..med jacuzzi på rummet..
  • 8108

vi funderade på att ta två nätter istället för en... men vi har småbarn en (då) 1åring och en 3åring som kommer att sova hos mormor och morfar under bröllopsnatten, två nätter känns iofsig nog OK att vara borta från dem MEN vi planerar att åka på weekendbröllopsresa bara någon dag efter bröllopet vilket då betyder 4nätter utan dem och det känns inte OK.

så det lutar nu åt en natt på hotell, två nätter hemma och sen åker vi iväg och är borta två nätter

• blivandefrularsed

Vi sover hemma. Lägger så mycket pengar på bröllopsresan några dagar senare så det känns som att det får räcka. Och så har vi ju en sån sköön ny säng nu med! Dessutom kommer vi ju åka hem mitt i natten och säkert stupa i säng.... Min syster berättade om en bekant som tog in på bröllopssviten på ett hotell. Dom kom dit framåt småtimmarna, trötta, skulle ha lite mys mys. Bruden började ta ur alla hårnålar och när hon var klar 45 minuter senare hade mannen somnat i stolen han satt och väntade i. Haha!!

Svar på tråden Bröllopsnatt..