Inlägg från: bumblebee jonis |Visa alla inlägg
  • bumblebee jonis

BT´s Undersökning???

Vill Du vara med och tycka till om Bröllopstorget.se står det till vänster. Ja, varför inte tänkte jag. Kan väl alltid vara kul att få vara med och tycka till!

Men undrar ju nu... Vad gick undersökningen ut på egentligen???
    Trodde att det skulle handla om BT och inte vara frågor om hur många barn och bilar jag har och om jag bor i lägenhet eller villa...!
    Så nu till min fråga? Hur ska detta vara till nytta för BT???

• Svar på tråden BT´s Undersökning???
  • bumblebee jonis

Ska det vara sådana frågor man ska svara på tänker inte jag ställa upp med mina svar mer. Kändes verkligen väldigt skumt...
    Skönt att det var fler än jag som reagerade så.

• bumblebee jonis

Hade lite den funderingen också men samtidigt så är det ju mest annonsörer som har med bröllop att göra som gör reklam här. Och så stod det ju faktiskt. Tyck till om BT!
    Inte hjälp oss på BT genom att delta i denna undersökning eller liknande...

• bumblebee jonis

Kände faktiskt ett visst obehag av att svara på vissa frågor... Kanske bara är jag som är lustig...
    Trodde nog att det skulle vara frågor som tex. - Vad kan vi göra för att bli bättre eller vad tycker ni är bra och dåligt med detta...

Ursäkta att jag skriver lite lustigt... Börjar bli lite trött men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

• bumblebee jonis

Visst hade jag kunnat det, det har du helt rätt i men jag fick känslan av att de svar jag hunnit ge redan "reggats" då det inte fanns någon "avbryt-ruta". Man behövde ju liksom inte trycka på "skicka-knappen " som man oftast gör i undersökningar.

Med visst obehag menar jag mest att jag började undra vad de ville ha uppgifterna till... Ursäktar om jag utrycker mig otydligt. Börjar som sagt bli lite trött och ska nog snart uppsöka den sköna lilla sängen

• bumblebee jonis

Visst hade jag kunnat det, det har du helt rätt i men jag fick känslan av att de svar jag hunnit ge redan "reggats" då det inte fanns någon "avbryt-ruta". Man behövde ju liksom inte trycka på "skicka-knappen " som man oftast gör i undersökningar.

Med visst obehag menar jag mest att jag började undra vad de ville ha uppgifterna till... Ursäktar om jag utrycker mig otydligt. Börjar som sagt bli lite trött och ska nog snart uppsöka den sköna lilla sängen

viktualia skrev 2007-11-21 22:04:34 följande:
    bumblebee jonis skrev 2007-11-21 22:01:37 följande:
    ... Så tycker man att det är obehagligt är det ju bara att avbryta undersökningen och skippa att delta.
  • bumblebee jonis
    Hedvig skrev 2007-11-21 22:20:38 följande:
    mmh, instämmer med många föregående talare ...Jag struntade i att göra färdigt undersökningen & klickade på krysset i översta högra hörnet.
    Aha...! Det fanns alltså ett sådant. "Sömngruset" i ögonen fick mig nog till att missa detta kryss
  • bumblebee jonis

Tycker att BT-redaktionen(?) kunde varit lite tydligare på vad de ville ha hjälp med. Om jag/vi är helt ute och cyklar så kanske redaktionen skulle kunna tala om vad det är ni vill ha ut av undersökningen. Om jag utgår ifrån frågorna i undersökningen(de flesta av dem) så tycker jag (fortfarande) inte att de hade med rubriken i den rosa rutan att göra!

Tycker hur som helst att det är lite fult att göra så att det låter som om det ska vara till hjälp för att förbättra sajten.

• bumblebee jonis

Var lite trött igår... Missade den rutan kan jag säga. Hade en sak jag gärna skrivit där annars.

• bumblebee jonis

Som jag sa... var väldigt trött igår... Missade helt enkelt att det öppnades i ett nytt fönster och att krysset satt där.

Det som jag reagerade på mest med undersökningen (som jag skrivit tidigare) var att det stod: Vill Du vara med och tycka till om BT. Personligen tycker jag fortfarande inte att det var det undersökningen till största del handlade om.(även om viss möjlighet fanns att utrycka sig på något ställe) För mig var det mer en kartläggning av vilka som är här och det var inte det det gällde enligt frågeställningen de gjorde. Fel av BT tycker jag även om möjligheten till att avbryta fanns.

• bumblebee jonis

Tack alla ni som svarat på mitt inlägg.
    Efter att ha läst några inlägg från igår så förstår jag att några av mina inlägg kunde missuppfattas. Har bara en förklaring- Jag var trött!

Vill förtydliga några saker...

JAG tycker att undersökningen handlade om en hel del annat än vad FRÅGAN antydde.
    JAG missade att undersökningen öppnades i ett nytt fönster och hade ett litet kryss i hörnet. (Ursäkt? Jag var trött)
    JAG tycker att man när man vill göra en undersökning ska skriva vad det hela handlar om. BT kunde formulerat frågan annorlunda tycker JAG. Tex Vill du vara med och hjälpa till för att förbättra BT? Då öppnar det genast upp för att ha fler inriktningar på frågorna i undersökningen.
    JAG har fått svar på den del i min startfråga som gällde vad BT har ut av min livsstandard m,m. genom att slänga ut frågan och det var det som var meningen!
    JAG tycker att det var två olika delar i undersökningen som man gott kunde delat upp på ett bättre sätt.

JAG ser ingen annledning till att någon måste lugna sig! Vi vill ju bara snacka igenom vad vi tyckte om undersökningen.

Jag är inte emot kartläggning av olika slag men jag tycker att BT gjorde det på ett lustigt sätt. Förstår att man vill ha rätt inriktning på de som köper reklamplatser. Denna sida är ju för oss som utnyttjar sajten. Men var bara lite tydligare nästa gång.

Tack viktualia och detordnarsig för era inte påhoppande svar (och några andra;.) )

• bumblebee jonis
    Communityansvarig skrev 2007-11-22 11:41:40 följande:
    Kunde inte sagt det bättre själv.Det är en högst frivillig undersökning med varierande frågor för att vi ska få klart för oss era önskningar och behov, men också som Ickaflicka så riktigt påpekar frågor som rör er konsumtion och köpvilja i olika sammanhang. Bröllopstorget är en annonsfinansierad mötesplats, ju bättre det går ju lättare är det också att lägga resurser på att utveckla och förbättra sajten vilket kommer er alla till del.Det är som sagt en högst frivillig undersökning, känner man sig provocerad är det inget som hindrar att man avstår från att delta. Vi tar del av resultaten och tar de goda ideerna vidare i vår utveckling av Bröllopstorget.
    Förstår nu vad ni ville ha ut av undersökningen. Som jag skrev i mitt sista inlägg så var det därför jag startade tråden.

Ett litet önskemål bara... Om det blir fler undersökningar på BT, kan ni då försöka att formulera frågan lite tydligare? Tror att fler skulle välja att fullfölja undersökningen om man vet varför vissa frågor finns med. (tror att det var det de flesta av oss reagerade över, ialla fall jag) Personligen hjälper jag förövrigt gärna till för att hålla denna sida igång.
Svar på tråden BT´s Undersökning???