Inlägg från: Limbolight |Visa alla inlägg
  • Limbolight

Ställa in eller inte??

Vet inte hur jag ska göra..
    Jag har vetat ett tag att vi har haft det lite knackligt med ekonomin, eftersom jag har varit arbetslös och föräldraledig. Min m2b har fast jobb och tjänar bra, och jag får väl erkänna att jag har låtit honom sköta ekonomin.

För ett tag sen visade det sig att han har tagit en massa smålån och att det inte gick ihop sig längre.

Vi fick be mina föräldrar om hjälp, och nu har de tagit ett lån för att betala av alla våra smålån. Ganska mycket pengar....

Vi betalar deras/vårt lån varje månad och jag har fått jobb.
    Alla räkningar och lån har gåtts igenom och vi har fixat en budget. Det är snålt, men det går.

Nu till min fråga. Vi har planerat att gifta oss i augusti nästa år, och en hel del grejor är redan inhandlade.
    Vi tänkte ha ett litet bröllop, och har räknat med att skatteåterbäringen täcker det hela.
    Datum är spikat och kyrka och lokal är bokade, dessutom vet släkten om det, men vet ju inget om ekonomin..

Hur skulle ni göra?? jag vet varken ut eller in....

• Svar på tråden Ställa in eller inte??
  • Limbolight

Vi har inte planerat något glassigt bröllop. Vi har räknat med att det skulle kosta ca 15.000 kr med allt, och det är pengar som vi får tillbaka på skatten.
    Dessutom har jag sparat pengar själv, i alla fall ca 3000 kr hittills.
    Klänning, dekorationer, tiara, och sminkning, brudbukett och skor är redan inhandlade....

• Limbolight

Numera är det jag som har hand om alla räkningar och konton.
    Alla krediter och dyl är lösta och klippta.
    Pengarna hade gått till räkningar, men även till en del nätpoker. Nu har han dock inte spelat sen vi var och fixade allt. Det är en och en halv månad sen.

• Limbolight

Tack för era svar. Vet dock fortfarande inte hur jag ska göra.
    Tycker mest att det skulle vara pinsamt att ställa in nu, när alla vet om det. Vi bor i en liten by, där det lätt börjar pratas....

Folk skulle undra varför vi ställt in..

Räknade igår. 10.800 kr till behöver vi. 5 månader att spara på.

• Limbolight

Tooticki: Då kommer vi att vara pensionärer!....

• Limbolight

Alyx:

Gäller det även gamla lån eller bara lån tagna efter giftemålet?
    Jag menar, att om han kan bevisa att han inte gör om samma sak igen,(vilket jag faktiskt inte tror att han gör), så är det inga problem. Eller?

Svar på tråden Ställa in eller inte??