-
Fast det är ju precis just det dom är -dieter! Man ska inte blanda ihop ordet diet med ordet bantning..Annakas skrev 2007-11-22 16:25:20 följande:Är sedan en lång tid tillabaka läsare av inläggen här.Jovisst har både VV och VK det upplägget (men jag skulle egentligen inte kalla dem för dieter). Dessutom har de den stora fördelen att medlemmarna motiverar varandra. Motivationen är ju det allra viktigast när man försöker gå ner i vikt!Det jag menar är att man inte ska stirra sig blind på någon diet utan äta vettigt utan att egentligen utesluta något. Man måste inse att det inte finns några genvägar
-
Lady o Lufsen skrev 2007-11-23 15:12:33 följande:
Ja, SÅ kan det ju vara!Jag ska leta ordentligt så kanske jag hittar mitt!Se om du kan hitta mitt oxå, när du ändå letar.. -
Jodå, jag har varit smal nästan hela mitt liv och även haft en ätstörning så den biten är jag väl medveten om.. *s* Fast det sunda förnuften skulle jag behöva en dos av rent generellt!viktualia skrev 2007-11-23 15:17:27 följande:L&L och pickolina - jag behövde också rejält med stöd för att hitta mitt sunda förnuft... och näpp 21 kg bantning senare så kan jag avslöja att mitt sunda förnuft inte är det som bestämmer vad jag ska stoppa i mig..... det handlar bara om stenhård diciplin att motstå så många frestelser som möjligt... lyckas med de flesta, men inte alla...
-
En sund livshållning, kost och motion, är absolut det bästa. Det håller jag med om till 100%. Det finns nog en anledning till att viktväktarna är den enda metod som varit bestående framgångsrik medan dom andra dieterna kommer och går efter mode.
-
Man ska absolut göra det som passar en själv bäst, annars är det upplagt för att misslyckas. Man kommer däremot inte ifrån att en bra kost och motion är den mest framgångsrika metoden och framförallt den mest hälsosamma.
Olika pulverdieter kan fungera alldeles utmärkt. Däremot så misslyckas en väldigt hög procent på lång sikt samt att man kan åsamka sig en lång lista med både mentala och fysiska besvär. Allvarliga besvär. I värsta fall kan det leda till döden.
TS, "hang in there"! Du vet att tålamodet är din värsta fiende! -
På sätt och vis stämmer det.. Har man ett beroende, tex rökning, alkohol, droger eller vad som helst så är det mer eller mindre en omöjlighet att exempelvis feströka, dricka med måtta osv.. Man måste helt enkelt sluta helt och hållet för att klara av det. Har man ett matmissbruk så sitter man i en lite knivigare sits på det sättet, man kan inte avstå helt. Skulle man kunna det så hade nog många matmissbrukare haft lättare att bli friska.
Precis som "Kaffemoster" var inne på när hon skrev att hennes man tycker att det är lättare att leva hälsosamt och hålla vikten om han låter bli helt än om han försöker äta lite. Fast då var det ju specifikt sötsaker och sådant kan man i alla fall utesluta helt..
Zozo skrev 2007-11-30 10:49:32 följande:Jag hörde en kommentar som jag tyckte lät ganska intressant; att det skulle vara svarare att banta än att sluta röka, eftersom röka kan du sluta helt med, men äta maste man... -
Kaffemoster - Skratt.. Måste nog säga detsamma, tack och lov började jag aldrig röka Vad duktiga ni är, både du och din man