• B & S

GBG vettig trevlig kvinnlig gynekolog?

Hej!

Har precis flyttat från ena sidan GBG till andra och helt plöstsligt så damp det ner detta:

Du är här med inbjuden till cellprovs tagning hos XXXXXXXXXX
    kl XX
    dagen XXXXXXXX
    Ring om du inte kan komma denna tid eller behöver recept också mm blablablablabla........
    Här är ett inbetalningkort på 100kr!

VADÅ?? vaddå inbjuden? vadå utsatt tid redan? vadå 100kr? vadå får man inte ens välja manlig eller kvinnlig gynekolog/sköterska som gör det?

Va e det för fel på sveriges sjukvård som skickar ut dessa?! Visst man behöver väl göra dessa för att upptäcka tex cancer MEN vadå kasta upp ett papper i ansiktet på en som om den var obligatorisk och ändå kalla det för en inbjudan?! whatehell liksom????????????? Så himmla fräckt ja har inte ens VALT dem (även om ja flyttat till "deras" område)eller ens kontaktat dem själv om detta!
    Tänk om jag är oskuld och aldrig haft sex?! HAHAHAHAHA

Nu till poängen:
    Jag har en gyn klinik som jag går till men är inte nöjd. Vill byta då jag snart behöver göra en cellprov och ha nytt recept också.
    Men jag vill ha nån som är vettig (vi har alldeles för många galningar inom läkarvården- spec läkare sköterskor e rätt schysta- har jag upptäckt ihop med mina 2 whiplasher) samt nån som är lugn på handen o inte bara trycker in grejer när dem gör tester eller ultraljud från insidan etc.
    Helst inom GBGs området/centrum mm då jag inte e helt bra på "utanför" kanterna.

Jo så ska det vara en KVINNLIG och inte nån man för även om ja inte e råpryd så har ja verkligen inte lust o visa upp mig för okända män med just dem bitarna.

Vad kostar det föresten på klinikerna per besök? min "gammla" kostar det typ 260 eller nåt, minns inte riktigt.

Dessa har jag redan kontaktat men fick inte "plats":
    *Gynekologgruppen
    *Avenykliniken

• Svar på tråden GBG vettig trevlig kvinnlig gynekolog?
  • Tooticki

Vad är du så upprörd över? En väninna till mig dog i våras för att de inte har dessa "inbjudningar" till cellprov i England!

• Majsis2008

Var glad för du får en sån inbjudan...då har du åtminstone chansen att upptcäka om du har cancer eller ej...
    och sen det med att välja gynekologer i stan...ingen aning men jag vet att gynekologerna ute i torslanda är bara kvinnliga och hur goa och snälla som helst..

• ElinJonas

Det är väl jätte bra att bli påmind och att det överhuvudtaget finns ett system för detta.
    Blev kallad till mitt första cellprov för ett tag sedan och det är väl en självklarhet att man går.

• Mi26

Ville bara säga att vi visst blir kallade till cellprov i England och jag fick min kallelse idag... Är inte helt nöjd med att gå till en ny läkare men när det gäller ens hälsa så ska min inte chansa, tycker jag.

• Nutella

Lundby Sjukhus har kvinnliga gynekologer samt en urtrevlig barnmorska. Läkarbesök kostar 260kr och barnmorskebesök kostar 60kr.Tel tid mån-tors 9.30-11.30 på tel 657134 eller via växeln som kan ställa på kö vid upptaget tel 657000. Lundby sjukhus ligger på Wieselgrenspalsen, centrala Hisingen och dit går det flera bussar och spårvagnar.

• B & S

Tack så mycket Nutella! massor av bra info där.

Och för visa andra som självklart freakade loss direkt som dem flesta gör här inne på BT kan jag bara säga att visst e det väl bra om påminnelse då o då MEN! man behöver inte få det att framstå som nån obligatorisk sak och "hit med med pengarna-stil" samtidigt som dem kallar det för en "inbjudan".
    Vill jag gå dit så går jag dit men vill ja inte det så vill jag inte. Tycker dem kan informera på ett bättre sätt än at skicka en räkning. Sen är det ju upp till var och en att ta hand om sin hälsa och gör någon inte det på bättre sett så blir dem fökylda, åker på könsskjukdom eller utsätter sig för kanske saker som ger en allergi eller värre. Vet inte hur det är i England men väljer man att bo i ett annat land (eller tom född där) så bör man väl kontrollera sådana saker själv eller bli medlem någonstans där dem skickar ut med jämna mellanrum kort om kontroll hos tandläkare osv.
    Nu är det ifs inte kul att någon dog men det kan du INTE kasta i mitt ansikte. Jag kan ha sympatier för en del saker men när nån håller på o söker det på ett oförskämt sätt ger jag inte mycket. Jag bad om hjälp och får skit istl, det går ja inte med på oavsett anledning. Jag har fått skit för det ena o tredje hela mitt liv o behöver inte det när jag väl ber om hjälp istl. Mycket som inte ens är mitt fel för att ja existerar samt endast ställer en fråga....

Om någon skriver mera om denna grej kommer jag be BT ta bort/stänger hela tråden eftersom många inte kunde hantera en enkel fråga och gör höna av en fjäder.

• FredOchSara

är inte det här ett bröllopsforum ? annars kanske framfall.se har något forum...

• B & S

jo men jag försökte på familjeliv men eftersom websidan vägrade printa inlägget för att jag inte valt "ämne", saken var bara det att jag kunde inte ens välja "ämne" då det endast stod: välj ämne hela tiden och ingen lista kom ner när jag tryckte på knappen?! :( ja va tom inloggad på Familjeliv så det var väl BT "spöken" igen som vanligt!

• eveluscious

Är du möjligen 23? Alla som är 23 blir kallad till cellprovskontroll. De skickar ut sådana "inbjudningar" med jämna mellanrum för VÅR skull. Förstår faktiskt inte varför du blev så upprörd...

• B & S

Nej faktiskt inte, självklart ska nån gissa på att man är en liten snorvalp också. Tack för den! Snart 30!
    Jag anser att sättet dem skriver det hela på är lite förolämpande OK. Självklart ska jag gå på nån men vart e frågan.

Svar på tråden GBG vettig trevlig kvinnlig gynekolog?