Inlägg från: Ida Halmstad |Visa alla inlägg
  • Ida Halmstad

Falkenberg/Halmstad -08? Fortsättningstråd

september 2008- Nu har jag tagit reda på vad affären heter. Den ligger i Nordstan och heter UVX, de har bara smycken och verkligen hur mycket som helst. Några av smyckena var väl lite plastiga och hade "billig" stämpel på sig men det fanns mycket fint där !.

Hoppas att allt är bra med er tjejer, kram kram

• Ida Halmstad

Alla verkar ha det fullt upp nu såhär i juletiderna, hoppas att allt är bra med er iaf och att ni inte stressar ihjäl er!

kram kram

• Ida Halmstad

Vill bara önska er alla en god jul och ett gott nytt år !!
    Kram på er !! Nästa år blir ett underbart år för oss alla !!!

• Ida Halmstad

fitforfight- En stor kram till dig, tänker på dig. Gick igenom samma sak för ca ½ år sen, vet hur du känner dig, men du måste vara stark och tänka på allt fint ni hade tillsammans! kram

• Ida Halmstad

Vill önska alla ett gott nytt år, kram kram

• Ida Halmstad

Hej

Hoppas att allt är bra med er tjejer såhär efter allt, jul och nyår! Måste ha ett råd från er. Jag har ju total förälskat mig i den klänning som jag har på mig i mitt galler, San Patrick. Jag vill bara ha den, har provat jätte många andra men jag jämför alla med denna. Men den är ju lite dyr (11.000) och jag vet inte om det är värt att lägga så mycket pengar på en klänning, kanske e roligare att lägga dem pengarna på en finare ring !!!

Har varit i kontakt med lillsessan här inne på bröllopstorget och hon har ju ett företag och man kan genom henne låta sy upp klänning i Kina, vet inte om ni varit inne på hennes hemsida. De klänningarna e jätte fina och de som har gått genom henne verkar super nöjda. Frågan är nu om man ska våga sy upp en kopia. Enligt Lillsessan skulle priset hamna på 5000 om man vill ha siden istället för polyester som undertyg och det är ju ett helt ok pris (inkl tull, moms m.m) Hon sa att man inte kan göra en hel kopia utan måste göra en liten ändring, t.ex. att man lägger till avtagbara axelband, vilket är helt ok !! Men jag är så osäker och nojig, tänk så blir det inte bra och klänningen blir katastrof. Den klänningen jag har provat har ju ett sådant vackert spetstyg och tänk om spetsen ser helt hemsk ut. Jag frågade lillsessan detta och hon sa att det är mycket svårt att få exakt samma spets men att de kommer att försöka att hitta ett liknande....herregud va långt det blev, hoppas att ni orkar läsa och ge mig lite råd vad jag ska göra.

Kram

• Ida Halmstad

Ja hon är verkligen väldigt bemötande iaf med alla mina tusen frågor, fick ett mail att hon hade beställt en klänning helt i spets som skulle komma om ca 1 mån. Jag kunde få bilder på den och titta vad jag tyckte. Mycket snällt. Ja det är ju så mycket pengar för orginalet. Om man låter sy upp den så blir det ju halva priset. Då e det ju roligare att lägga resten av pengarna kanske på en lite dyrare ring eller nått annat....usch fy jag vet inte alls vad jag ska göra !!!!!!!! kram

• Ida Halmstad

Ja man kommer nog billigare undan om man beställer själv men det känns lite som en säkerhet, man betalar endast halva priset vid beställning och resten när man fått klänningen och godkänt den. Sen slipper man ju allt det där med tull och sånt, det fixar ju hon.

Fitforfight du måste tala om när du fått dina klänningar, var har du beställt från. Det har jag missat helt att du beställt från Kina.

Jag är så splittrad, vet inte alls hur jag ska göra.

Kram

• Ida Halmstad

anelvi- självklart ska du också va med här....grattis till frieriet !

• Ida Halmstad

flickor.....

nu måste jag ha ett litet råd igen. Den ring som jag gått och trånat efter i flera år, och jag menar verkligen flera år, innan jag ens va förlovad har dom satt ner till halva priset inne på hallbergs. Vi va där inne idag och skulle titta på ringar och det va då jag såg det. De har satt ner den för att modellen är en utgående modell. Dock finns endast den ringen som dem har i butik. Kan inte beställa hem en i vitguld för det rabattpriset. Jag har ju varit helt inne på att ringen ska vara i vitguld som min förlovningsring men den ringen som dem har är i röd guld. Hon va snäll och ringde runt och hörde med andra hallbergs butiker men de hade den inte. Den kostar 17.000 annars och är nu nedsatt till 8000. Herregud...men nu är jag ju så osäker på om jag ska ta den i rödguld i och med att jag helt varit inne på vitguld. Dock ska min m2b ha en till ring i rödguld till sin förlovningsring som är i vitguld. kan jag verkligen motstå att köpa den ring jag kollat på hur länge som helst. Den är ju jätte fin i rödguld också. Märket är engelbert så det är ju verkligen ett kanonpris för en handgjort ring med den carat m.m. Titta på länken. Tips och råd tack...jag är helt förvirrad !!!!
    www.engelbertstockholm.com/images/shop/551solpav.jpg

Det är ringen med två rader diamanter

Svar på tråden Falkenberg/Halmstad -08? Fortsättningstråd