Inlägg från: Stjärnis |Visa alla inlägg
  • Stjärnis

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Hejsan!! Känns som evigheter sedan jag var här sist, vilket det väl också är.. Jag har haft väldigt mycket på jobbet och på fritiden, då jag har fått ställa upp för en kompis i nöd. Idag är jag hemma från jobbet på grund av magen, verkar som om jag åkt på magkatarr på kuppen

Hur är det med alla?

Grund: Om bara magen blir lite bättre så kommer jag, ska bli kul! Skickar du ut ett meddelande i inboxen om adress och så där? Ska jag ha med mig ngt? Jag kanske är så tråkig att jag hoppar över glöggen på grund av magen men kan erbjuda mitt sällskap

• Stjärnis

Hej tjejer!!

Här är en till som behöver ställa in på lördag, tyvärr! Jag är jätteledsen över det! Jag träffade en läkare på axessakuten igår ang. min mage. Jag kunde vare sig sitta eller stå upp, för det gjorde så ont, att äta något har liksom inte varit att änka på. Läkaren var lite orolig för att det kan ha blivit ett magsår Så jag MÅSTE ta det lugnt och har blivit beodrad att vara hemma från jobbet. Fick någon ny medicin som heter Nexium. Jag hoppas att den ska hjälpa bättre än Losec. Jag måste bli bra tills på söndag för då ska vi åka till Sthlm och se på Bruce. Min M2B är ett stort Bruce fan. Tur att vi åker till Sthlm och inte avvaktade sommarens konsert i Gbg för den är samma helg som vårt bröllop.

Jag håller förresten med er om Remanns. Man såg ingenting av klänningarna för all plast, plus att de hängde så trångt. Jag gav upp efter typ tre minuter, trots rean

Men nu har jag ju äntligen hittat min klänning. Det är en Lilly 08-3040.

Nu ska jag gå och lägga mig i soffan framför Morgonprogrammen, så kikar jag in igen lite senare.

• Stjärnis

Hej tjejer!! Hur är det?

Här blir det väldigt lugnt, jag måste försöka bli helt bra i magen tills vi åker till Sthlm på måndag. Jag vill ju kunna äta och dricka gott då!! Min M2B kokar kaffe och det luktar ju sååå gott men det är ajabaja ett par dagar till

Idag ska vi försöka sätta oss och pyssla med inbjudningskorten.. Jag trodde inte att min M2B skulle vara så engagerad men OJ vad han går in för det, är verkligen petnoga *S* Det kanske är så att de måste ha ngt konkret att göra för att verkligen engaera sig i planeringen Hur engagerade är era M2Bs? Min M2B kan ge sina synpunkter om man frågar om smakråd och så där men han kommer ju inte självmant på att vi måste ringa och kolla en viss sak...

Majsis: Såg att du också hade ont i magen! AJ aj...

MalinLars: Kul med glöggfest!

MrsD: Ja, djur är ju helt underbara. Jag skulle ha så svårt att leva utan djur. De skänkler ju så mycket kärlek och glädje.

Astriden: Vad mysigt att gå ut och äta, Fond låter kanon!

Stenbruden: Du får prova flera gånger och gärna låta det gå lite tid mellan gångerna. Jag provade ju den klänningen jag hade nästan bestämt mig för en andra gång ungefär två månader efter att jag hade provat den för första gången. När jag provade den andra gången så såg jag på den med helt andra ögon, var helt enkelt inte så jättenöjd. Efterlite tjat från min tärna provade jag en halterneckklänning som jag absolut inte hade tänkt att ha på mitt bröllop och inte ens har velat prova innan. Tur att jag gjorde det. Mitt råd, prova på. Jag tror du känner det direkt i magen när du hittat rätt!

Fru Trul: Vad kul att du har fått hem din klänning. Jag vill också få hem min men ska vänta med att beställa tills efter nyår!

• Stjärnis

Amor: Hur var julbordet? Jag längtar efter vårt julbord den 17e!

Barbabruden: Vad skönt att tentan kändes bra. Bra jobbat!

• Stjärnis

Hej brudar.

Hoppas att ni har haft en trevlig helg allihop? Jag har haft en riktigt lugn och skön helg, välbehövligt. Nu känns min mage lite bättre, skönt att det går åt rätt håll! Imorgon åker vi till Stockholm, Globen och lyssnar på Bruce Springsteen. Min M2B är ett riktigt fan. Ska bli kul. Vi kommer tillbaka sent på tisdag kväll, så ha det så gott tills dess!

• Stjärnis

Hej tjejer!! Det var ett tag sedan. Jag ska försöka läsa ikapp här idag eller imorgon. Imorgon är jag själv hemma hela dagen så då hade jag tänkt ägna dagen åt bröllopsplanering, städning och kanske julpyntning av lägenheten. Återkommer med kommentarer!

• Stjärnis

Stenis: Grattis till det nya huset! Vad mycket skoj som händer för er inom kort!

Malin: Grattis till jobbet!

Grund: Vad spännande att börja på nytt jobb!

Astriden: Var inne på din blogg och såg era inbjudningar, jättefina!! Är det snart dags att lägga dem på lådan för er? Vi har suttit lite med våra idag. Nu är de första tio klara

Majsis: Synd att klänningen drog ut på tiden men bra att du får den lite billigare. Inget ont som inte för något gott med sig

MrsD: Kul att klänningen kommer snart. Får man se bilder?

Barba: Vi funderar också på Emilios men eftersom vi inte gifter oss i Göteborgsområdet och åker på bröllopsresa redan på måndagen efter bröllopet så blir det svårt att lämna tillbaka M2B:s kläder. Jag antar att de inte vill ta emot kläderna på söndag kväll, typ. Låter jättesnyggt med vit väst och rosa pastrong!

• Stjärnis

Långserud: Hittade detta på etikettdoktorn.se

Kuvertet
    På kuvertet skrivs namnet på mannen först. Dvs. Bo och Lena Festsson.

Jag tycker att du borde å byta korten om de fortfarande är inslagna och om du har kvitto.

Majsis: Hoppas du inte behöver vänta så länge som två veckor!

Amor: Vad duktig du är. Vi skulle också behöva rensa våra förråd! Vi kanske kan ta dte ngn dag i mellandagarna när vi är lediga..

• Stjärnis

Hej tjejer!! Jag är inne en snabbis och säger hej. Jag har lunch just nu. Åh, vad segt det är att jobba idag. Jag vill bara hem. Vi har tänkt julpynta lite hemma och klä granen så att man hinner njuta lite av det innan jul.. Ska bli mysigt

Majsis: Vad fin klänningen var!!

Vad gäller morgongåva så har jag precis som MrsD köpt boken "En kärleksförklaring". Jag vet inte om han skall få ngt mer, funderar på någon upplevelse, alltså något kul vi kan göra ihop.

• Stjärnis

GBG-brudars gemensamma HIPPA
    8/3
    Astriden
    Barbabruden
    Amor
    Grund
    Majsis
    MrsD
    Stjärngudinnan

2/2
    Astriden
    Majsis
    MrsD
    stjärngudinnan

Jag kan tyvärr inte den 26/1.

Hur är det med er brudar? Här är det full rulle. Vi har alltid som mest att göra före jul, vilket leder till en hel del övertidsarbete. Sedan har jag tyvärr en kompis som är sjuk och ligger på sjukhus, så jag hinner inte med så mycket mer än att jobba och besöka min vän på sjukhuset just nu. Tur att dte bara är en dag kvar till julledigheten. Då ska jag passa på att bli lite bortskämd av mor och far

Idag har jag haft ett oväntat besök av god fe på mitt kontor. När jag kom till jobbet idag låg det en chokladängel på mitt skrivbord. Gulligt! Inget meddelande om vem som är avsändaren. Hmm, så nyfiken på vem det kan vara..

Grund: Vad härligt det låter med en resa till värmen!

Astriden: Jag vill också ha en rapport. Jag har iofs långa ögonfransar men skulle gärna vilja ha lite tätare.

Amor: Jobbigt med pms. Tänker på dig. Jag vet hur det är, lider av detsamma

MrsD: Nej, vad typiskt!!! Har den fastnat i tullen?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2