• Grund

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Hemma hos mig den 2/2 satsar vi på

Igår fick jag bröllopsmenyn för 2008 från Gullmarsstrand så nu kan vi välja och vraka. Ska boka in en tid i mars/april för provsmakning Å massa bilder på bröllopatårtor var det också...jag som varit så orolig. Men de såg jättefina ut och man kan få bestämma helt själv vad man vill ha i den MUMS!!!!

• Grund

Astriden:

Det där låter riktigt smarrigt!!! Jordgubbspannacotta MUMS!!!Hur smakar hjort? Är det som rådjur ungefär? och det är ju jättegott. Det finns på menyn för oss också så vi ska nog proväta det och oxfilén.

Ja, det är verkligen härligt hemma och Gullmarsstrand är superfint. Jobbade lite extra där för några år sedan så jag har tom förberett bröllopssviten
    Man inser mycket mer hur fint där är när man inte bor där längre.

• Grund

Godmorgon brudar!

Är ni morgontrötta idag?

Igår var jag hos sömmerskan för att få min klänning justerad men när jag var i Abu Dhabi köpte jag en sån där klister-BH (som man ser reklam för när man öppnar BT) och jag hade aldrig testat med den under innan men helt plötsligt så satt klänningen mycket bättre så nu bli det bara en pyttejustering samt en upphängningsanordning till släpet. Problemet var alltså att jag hade för små tuttar

Just det, ikväll är det bröllopsprogrammet igen...

• Grund

Jag håller med dig majsis, det här vädret är bara fööööör tråkigt!

Ja, astriden, det var härligt att ha den på sig. Jag blev så glad för där var en annan tjej som skulle gifta sig veckan efter oss så hon var där och letade klänning och hon tyckte jag var så fin. Å jag blev jätteglad för man vill ju verkligen vara fin och jag känner mig det också när jag har den på mig. Jag liksom lever i en dröm när man provar den, helt underbart att drömmen kommer bli verklighet för oss alla iår tjejer!!!

Den där Bh:n är förvånansvärt bra! Man sätter ju på en kupa i taget på brösten och sen drar man ihop dem och knäpper på mitten så man kan få en ordentlig push om man sätter dem "längre ut" på kanten på brösten. Nästan som när man trycker med händerna

Haha, det var roligt för jag hade den på nyår och min kompis och jag sprang ju omkring i BH när vi sminkade oss osv inför festen och våra blivande kunde verkligen inte förstå hur den satt kvar

• Grund

Jag har inte tänkt på det faktiskt. Vi har ju semester då förhoppningsvis. Jag vet faktiskt inte.

• Grund

Astriden: Ni ska inte ta en dagsutflykt till Malmö i helgen då?

• Grund

Godmorgon tjejer!

Astriden: Vad härligt med massa lyx Hur har det gått med dina ögonfransar? Det är jag väldigt nyfiken på!!!
    Skulle gentligen på ansiktsbehandling den 17/2 men då ska m2b till Marocko med jobbet så han ringde och flyttade så nu ska vi till Smögens Havsbad på söndag istället. Det ska bli kul, jag har aldrig fått ansiktsbehandling innan.

Igår var jag duktig och sydde hela fodret till en av tärn-topparna så nu är det dags för provning...

• Grund

De såg jättefina ut Astriden! Jag får väl ta och lägga ut en bild på mina också kanske

Var gjorde du fransarna? och vad kostade det?

• Grund

Herregud så det kan bli.

Har varit inne i tråden "varför protesterar våra gäster" eller något sånt. En tjej tycker det är dåligt att gästerna ifrågasätter klädkoden mörk kostym. Men herregud, jag fastnade totalt och gud vad fel det kan gå när man skriver. Eller så läser inte folk allt, jag vet inte. Jag blev nog någon syndabock iaf tror jag. Jag ville ju bara säga att jag tycker man respekterar en klädkod, tycker inte ni det?

• Grund

Astriden: Jag ringde precis till ett ställe i Uddevalla. de skulle ha 700 kr. Kanske ska boka in Gilda-skolan istället. Men håller de bara i 2 veckor?

Skönt om det lugnar ner sig Amor. Så du hinner tänka på bröllop också

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2