Göteborgsbrudar 2008 del 2
stjärnguddinan: Vet inte om det är ngn som anmält sig än.. men några har tackat för inbjudan å säger kommer gärna. Men de får allt ringa till svärföräldrarna å OSA! hahah
stjärnguddinan: Vet inte om det är ngn som anmält sig än.. men några har tackat för inbjudan å säger kommer gärna. Men de får allt ringa till svärföräldrarna å OSA! hahah
Nu har jag en tärna.. äntligen!!! Frågade i lördags!!! Känns hur bra som helst!!
Barba: Tack för inlägget i gästboken Gulligt av dej!
KUl med den 2/2!!
Sitte rpå jobbet o skriver lite... hinner ju aldrig annars..
Men vi har ju fått ut inbjudningskorten äntligen. Vi har även fixat fyra värdar till festen. Både jag och Lasse har äntligen skaffat tärna och bestmen.. hahah.
Den 12/2 skall vi till Aschebergska för planering av festen.
Den 28/2 är det dags att träffa prästen, som förävrigt är min gamlar konfirmationspräst. Så det skall bli härligt!
Nu skall jag städa i köken.. ta hand om er!
kram
Hallå tjejer...
Har det bestämts något angående lördag?? Tid? Vart Grund bor??
Ser fram emot detta.
Ha det så bra.. sitter i på mitt arbetsrum o jobbar... hehe..
SKulle vi ha med oss ngt?? Hmm.. bröllopstorget fungerar inte hemma hos mig. Bara på jobbet... Typiskt
Kram på er
Mår lite bättre. Var hemma igår från jobbet. har inte varit hemma sjuk på säkert 7 år... Kändes konstigt.
Härligt att ni hade kul i lördag.
Möhippan låter underbar med det som Astriden skrev!
Bröllopsmässan. Är den i helgen? I konserthuset el hur var det?
tacos låter jättegott!!
Astriden - Nina
Grund - Maria
Barba
Mrs D - Ida
Långserud- Catrin
Majsis- Malin
Cristal
Carinokenneth - Carin
Amor - Veronica
Stjärngudinnan- Erica
Stenbruden - Linda
Malinlars - Malin
Kul med så många som skall vara med på möhippan! KUL!
Vi skall förmodligen åka till Filipinerana.. (stavas det så)..
Vi skall vänta till i april med att boka flygresan, den blir tydligen billigare då. Ev skall vi vara borta i tre veckor. Längtar redan.
Men, vad tiden går fort. herregud.. det är ju snart bara 4 månader kvar.. man blir ju lite nervös.
Läste i tidiningen om ett ställe som har gått i konkurs å alla bokade bröllopsfester blev avbokade... usch vilken mardröm!!
Amor: Kul att vi kan vara hos dig! Vi har bokat in den 12/2 att åka till Aschebergska o prata meny å annat. Vi hoppas att de kan laga vår meny?!
Hur kommer ni göra med tårtan? Köper ni utifrån som ni hämtar till lokalen? Har hört någon som inte fick ta in andra livsmedel el färdiga saker utifrån. För salmonella risk o annat. Har ni hört något sådant?? Hmm..
Finns det någon hemsida för mässan i helgen?
Fika Onsdagen den 20 Februari:
Amor - Veronica
Astriden - Nina
Grund - Maria
Malinlars - Malin
HÄnger gärna på en fika.. dessvärre är jag inne i stan rätt sent.. vid 18-19 tiden.. men kan ju alltid möta upp om ni är kvar
Astriden: FÖrstår att du är nervös. Jag börjar känna nerverna nu.. även om det är knappt 4 månader kvar för oss!! Vilka härliga askar.. skall nog också kolla in dem. Kul att ha ngt på toaletten. Var på ett bröllop där det fanns allt möjligt, kola, en liten skriv bok, lukta gott, olika tvålar, osv.. mysigt med levande ljus också...
Igår fick jag min ring!! Äntligen. Vi hade sagt att jag inte skulle se den förrän på vigseln.,. men kunde inte hålla mig..
Skall till Aschebergska idag... skall bli kul.. Vi har 100 frågor att ställa... Lite prrigt är det när det närmar sig.-.. Tänk vad det är för er, som sagt, som det verkligen närmar sig för!!
kram på er
amor: jajemen... hoppas att det sidan fungerar hemma bara. den brukar bara fungera när jag är på jobbet.. Annars skriver jag imorgon.
amor: Vi har inte 100 frågor, men det är många!! Mycket att tänka på.
Vi har förresten bestämt att vi skall åka till Filipinerna!! Skall bli underbart. I 3 veckor hoppas vi på!
Skall boka i april, då är flygresorna billiga har vi hört
Amor & Barba: Mötet gick bra. Vi hade som sagt en hel del frågor & fick svar på alla.
Det känns bra. Vi skall boka ett till möte för att smaka av menyn vi skall välja. Vi har inte valt än, men skall ta tag i det snart. .
Jaaa... hon verkar mycket positiv & det känns bra. Vi har ganska mycket fria tyglar vad gäller dukning å annat. Hon verkar kunnig & har gjort detta förrut, vilket känns bra för oss. Hon kom med många förslag & lyssnade på våra idéer. Vi skall komma dit den 5/6 å vara med å duka, lämna dryck å annat som vi själva skall ha med. Snacks & ev frukt får man gärna ta med om man vill ha det.
Hmmm... mycket sades. Amor: fråga om du undrar något!!
Astriden: Låter som ett kanon upplägg!! Ser verkligen fram emot detta!! Finns det något jag kan bidra med? Förutom mig själv
amor: Ja tror att du kan få göra som du vill. Hon verkade mycket positiv till det mesta. det där med toaletterna frågade jag faktiskt inte.. hahahaa.. en fråga jag hade glömt Berätta sen vad hon sa!!
Grattis Långserud!!
En Alla hjärtans dag kram till er alla!!
Astriden: Låter kanon!! Du är en pärla som fixar!!
Amor: Säg till om du behöver hjälp. Bor ju också o Backa!!
Stenis: Vi skulle egentligen också åka den 9 Juni, men eftersom avslutningen på skolan där jag jobbar är den 13 Juni blir det dumt. Tänkte först ta ledigt, men kände att jag gärna vill vara med på min första avslutning som lärare det blir också en personal resa helgen den veckan... vill man ju inte heller missa.. så vi har sagt att vi åker antigen 16 Juni eller i Juli då Lars egentligen har semester. spelar ingen roll för mig, så länge vi åker är jag nöjd. Jag har ju ett sommarlov i år!
Majsis: Sån otur!! Trist. men det löser ju sig! Vi trodde att vi skrivit fel tid på vigseln. Men som tur var stämde det. Vi tittade på en gamal prototyp när vi inte visste tiden än!
ÅHH fredag!! Sen har jag sportlov. Underbart. det är fördelen med detta yrke. Även om vi har en del att arbtea med hemma, så kan kan ju gå upp utan att klockan ringer & väcker än
Stjärnis: Ja det skall bli helt underbart. Efter att varit student så blir det riktigt lyxigt med en härlig sommar ledig & Nygift!!
Stenis: Ja precis.. håller me dig! Inte för långt ifrån bröllopet bara!!
Vi firar inte Alla Hjärtansdag.. kanske jag skrivit innan. Jag tycker det är kommersiellt dravell.. men alla tycker vi olika. Vi tycker att det är mysigare att uppmuntra varandra med blommor el annat mysigt närsomhelst på åren.
Men sen kommer det dåliga! Skäms lite.. men jag håller gärna på traditioner. Jag köper alltid en ask med geléhjärtan fr Aroma. de kommer ju bara nu i dessa tider. Lasse älskar dem. Så jag har lite svårt att sluta köpa dem till honom. SÅ jag säger egentligen mot mig själv.. hahaah