Inlägg från: stenbruden |Visa alla inlägg
  • stenbruden

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Halloj allihop!

Jag hade också problem att komma in här i helgen... Jag beställde en korsett igår.. KUL! den var på rea för 330 kr!

Välkommen CRISTAL! Berätta om era planer!

Var det någon som visste vart man kan få tag polaroid kamera??

• stenbruden
    Långserud skrev 2008-01-23 09:30:43 följande:
    Fru Trul: Ja det var jag!Amor: En av de butikerna jag var på... bra service, underbara människor men just nu känner jag mig lite lurad pga att den har blivit så himla ful, den har ju gått sönder....men mer Schlalins fel än deras...Tack alla råd! Ngn som har vitt guld? Märke? Palladiumhalt? Rhoserade eller ej?Suck. En tjej på jobbet har Schalins vitt guld 18 K, precis som mig. Vet dock ej Palladiumhalt men hennes var jättefin trots att den var äldre. Dock var hennes rundad, min endast lite rundad. Kan det göra en del på kanterna också tro?Jag som trodde Guld var hårt slitstarkt etc! Att det kan bli repor med tiden är en sak och att vitt guld blir lite gråare med tiden (vilken omrhodering fixar). Men hackig och skrovlig och gå sönder som materialet faktiskt gjort, det trodde jag aldrig!Suck.... Till råga på allt så är det massor att göra på jobbet och mulet... Tycka synd om sig själv dag idag....
    Jag har vitt guld från schalins.. Inga problem med den! Men det blir ju repigt! Det sa hon iof när vi gjorde beställningen så det va ingen överaskning. Hon sa att man borde lämna in den för polish ett par gånger per år om man vill hålla den fin... Stenarna har dock suttit som berget! För mig är det jättefel med gult eller rött guld så jag tar smällen att vitt är mer repkänsligt. Men jag tycker inte att det är så farligt nu när den är jämn repig! Jag har ändå en bred ring (singarna finns i mitt galleri) Jag visste ju vad jag gav mig in på med vitt och det tycker jag är ok. Tappar du stenarna är det ju en raklmation tycker jag!!! Vi köpte ringarna på Wranges och har fått kanon bra service och info!
  • stenbruden

Det va väldigt va det verkar vara problem med sidan.. det fastnar ju hela tiden..

Långserud - lycka till med ringen och stå på dig!! Stenarna ska ju sitta!!! Och den borde inte bli så förstörd som du skriver!! Det är ju skillnad på repor och gropar...!!!

Vi har bokat hotellnatten också förresten! Det blir Avalon på kunsportsplatsen... Jisses vilket hotell, vi fick en rundvandring och det är hur snyggt som helst där inne! Dom har satsat mkt på designen! Rummet har en stooor balkong med morgonsol där vi kan ta vår frukost Stort och fint annars med stort badkar och ett fint bröllopspaket! Supernöjd

Snart är det dags för mötet med Aspenäs och kocken som vi ska ha som kontaktperson och veckan efter ska vi träffa fotografen.. KUL! Men vi har ingen koll på vad vi vill ha för meny...

• stenbruden

31 maj - vi gifter oss ockås utomhus och jag har haft samma tankar som du... vad ska man ha för instrument o sång osv.. Jag kanske missade det men hade du bokat någon? Vad kostar det? Upplägget är ungefär samma som vi hade tänkt..

• stenbruden

Långserud - Ja dom är schalins båda två. Den "smala" ska jag ha som vigsel ring och den "breda" har jag redan (förl.ring)
    Jag har haft den sedan i september och den har ju blivit lite repig men inte alls så att det syns mycket! Den har absolut inte blivit ful eller skadad. Jag trivs jättebra med den!
    Du kanske har fått ett måndagsexemplar.. tycker det verkar lite knstigt att den har blivit så skadad!

På wranges fick jag dessutom 2 st polish gratis inom ett år så jag ska snart lämna in den och få den putsad. Min m2b har en som är 7 mm helt slät och den har också hållt jättebra!

Jag tycker att du ska gå tillbaka och få den omgjord!

• stenbruden

Förresten jag har inte lämnat in den sen jag satte den på fingret så den är helt oputsad...sen ny..

• stenbruden

Snyft! Jag måste avstå denna träffen oxå... Måste till stugan och fixa..
    Det började bra när jag var med på de två första, sen har det inte funkat med tiderna. Så synd, hade gärna velat komma!!
    Hoppas ni får en kul o mysig kväll!!!!!!!

• stenbruden

Hej tjejer!

Jag har haft jättemycket problem att komma in här, blir utloggad direkt.. Trist nu när man äntligen har haft lite mer tid, så nu har man missat lite igen..

Astriden - har ni bokat VF?? HUr gjorde ni? Vi tänkte kolla med lerums kommun och de har jättemånga att välja på.. Träffade ni fler innan ni bestämde eller får man bara någon tilldelad? Man vill ju att det ska kännas rätt och att det är ngn som kan komma med lite idéer o så.. Ni har väl också tänkt att ha en lite längre akt?
    Ska du ha My som fotograf?? Vi ska träffa henne den 4/2 och snacka igenom ltie.. Första gången. Hur långt har ni kommit med henne?
    Oj massa frågor till dg

Amor - va kul att klänningen har kommit!!!! SPÄNNANDE!! Min kommer först i mitten av mars så det är bara o vänta..

Nu ska jag läsa kapp lite mer.. Hoppas jag inte blir utloggad nu..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2