Långserud skrev 2008-01-23 09:30:43 följande:
Fru Trul: Ja det var jag!Amor: En av de butikerna jag var på... bra service, underbara människor men just nu känner jag mig lite lurad pga att den har blivit så himla ful, den har ju gått sönder....men mer Schlalins fel än deras...Tack alla råd! Ngn som har vitt guld? Märke? Palladiumhalt? Rhoserade eller ej?Suck. En tjej på jobbet har Schalins vitt guld 18 K, precis som mig. Vet dock ej Palladiumhalt men hennes var jättefin trots att den var äldre. Dock var hennes rundad, min endast lite rundad. Kan det göra en del på kanterna också tro?Jag som trodde Guld var hårt slitstarkt etc! Att det kan bli repor med tiden är en sak och att vitt guld blir lite gråare med tiden (vilken omrhodering fixar). Men hackig och skrovlig och gå sönder som materialet faktiskt gjort, det trodde jag aldrig!Suck.... Till råga på allt så är det massor att göra på jobbet och mulet... Tycka synd om sig själv dag idag....
Jag har vitt guld från schalins.. Inga problem med den! Men det blir ju repigt! Det sa hon iof när vi gjorde beställningen så det va ingen överaskning. Hon sa att man borde lämna in den för polish ett par gånger per år om man vill hålla den fin... Stenarna har dock suttit som berget! För mig är det jättefel med gult eller rött guld så jag tar smällen att vitt är mer repkänsligt. Men jag tycker inte att det är så farligt nu när den är jämn repig! Jag har ändå en bred ring (singarna finns i mitt galleri) Jag visste ju vad jag gav mig in på med vitt och det tycker jag är ok. Tappar du stenarna är det ju en raklmation tycker jag!!! Vi köpte ringarna på Wranges och har fått kanon bra service och info!