Göteborgsbrudar 2008 del 2
MrsD - jag tycker absolut inte att ni behöver ge mer än 250 kr, ni är ju inte bjudna på bröllopet. Ge 250 kr från er som par tycker jag.
MrsD - jag tycker absolut inte att ni behöver ge mer än 250 kr, ni är ju inte bjudna på bröllopet. Ge 250 kr från er som par tycker jag.
Jag har skilda föräldrar, och pappa har en ny fru. Vet inte heller hur vi ska göra med placeringen, "försvåras" också av att min blivandes mamma inte finns i livet.
Vi ska ha vitt och ljusgrönt, och det visste vi direkt. Vi gifter oss (som namnet antyder ) den sista maj, och tycker det passar med vårfärger.
Det var jag som fick mailet, men du menade nog mig också. Lite förvirrande med alla Malin här Har suttit och sökt på Artistbanken idag, och ska ringa "ditt" band imorgon. Hur många vad de och vad spelade de för typ av musik? Ni andra som har liveband - vad betalar ni för det?
Jag hade valt ut min klänning på Kik, men inte beställt ännu. Senast sista februari måste jag göra det. Så trillade jag in på Teklas hemsida, efter att ha hört mycket bra om dem, och nu måste jag bara åka till Malmö... Ringde dit idag också, och hon var så himla trevlig. Är det någon som har varit där?
Nu har jag varit på båtmässan och shoppat... ingen ny båt dock, men fenor till dykning och snorkling på bröllopsresan
Jag hoppas ni får roligt imorgon, skulle gärna träffa er alla och prata bröllop, men jag behöver mysa med min blivande man då jag är borta rätt mycket i jobbet annars, och vi inte har fått så mycket tid med varandra.
Vi träffade vår catering igår, och det kändes så bra! Vi kom med förslag på det vi tycker om, så ska de sätta ihop ett menyförslag till oss utefter det. Tjejen har varit i final i Wilhelmina (årets kock för tjejer) och killen är sommelier, så det känns riktigt tryggt!
Vi har inte bestämt oss för vickning eller ej. Ska ni ha det? Vigseln är kl 15, och vi har festlokalen till 2:00.
Och så ett tips: jag är på jakt efter ett enkelt, men speciellt diadem, och fick tipset om Prickig Katt. Jag var där och pratade med dem på lunchen, och de gör diadem efter önskemål, och man kan på så sätt få halsband, örhängen, armband etc i samma stil! Super, det ska jag beställa!
Ang alkohol, så har vi inte med oss egen, men om vi skulle haft det, skulle jag utnyttjat de kunniga säljarna på systembolaget, man kan ju ha privata konsultationer med dem. Tycker inte det finns samma utbud i Tyskland + att man kan lämna tillbaka det som inte går åt.
Ni som ska ha eget vin/sprit/dricka: har ni någon som är ansvarig för baren, eller ska alla blanda egna drinkar? Hur mycket beräknar ni att folk dricker efter middagen?
Ni som har dricka via restaurangen/festlokalen etc: Hur gör ni med baren efter middagen? Vi är i valet och kvalet att bjuda på baren eller inte. Vet inte hur mycket folk dricker efter middagen, det kanske inte blir så dyrt att bjuda på det...
Kolla in www.prickigkatt.se Klicka på smycken, och bröllop, så har de diadem och annat där.
MrsD - vad heter ert liveband? Hur många är de?
Nu har vi postat våra inbjudningar! Vilken känsla! Efter lite pill blev vi i alla fall jättenöjda med dem, ska lägga upp en bild ikväll.
Grattis på födelsedagen, Astriden! Roligt med systemkamera! Vi har en, det är mest M som fotar, och det blir så fina foton!
Imorgon fyller min m2b (M) år, så då är det alla hjärtans dag, hans födelsedag, och förlovningsdagsfirande! Annars håller jag med Grund, det är viktigare att fira alla de andra dagarna, när det inte är så uppenbart som alla hjärtans dag, men jag älskar alla typer av firande, så jag har inget emot att fira alla hjärtans dag också. Har planerat italienskt tema på hela middagen, från fördrink med tilltugg till dessert!
Jag är lite rädd att jag kommer att bli besviken varje gång någon tackar nej, är helt inställd på att alla kommer att tacka ja! Hur har det varit för er, Astriden? Har ni fått några nej?
Är det viktigt för din blivande att gifta sig i kyrkan? Om inte, tycker jag att ni ska satsa på en borgserlig vigsel, då kan ni ju utforma den precis som ni vill.
Amor: vi började också med bordsplaceringen igår, men kom ingen vart, det var sååå mycket svårare än jag hade tänkt mig. Man vill ju blanda, samtidigt som jag har ett stort kompisgäng som inte träffas ofta, så det är ju roligt för dem att sitta ganska nära varandra. Någon som har något tips? Astriden - hur har ni gjort?
Idag åker jag till Karlskrona med jobbet, så det är därför jag inte har skrivit upp mig för fika, annars hade det varit trevligt!
MrsD - det var ett bra tips. Har ni alltid respektive mitt emot varandra, eller varierar det om det är respektive eller kompisar i "paret"?
Tänkte sitta och pyssla med det på tåget till Karlskrona - en nätt resa på 5 timmar...
Hur många har ni alla vid honnörsbordet? Har ni runda bord, eller traditionellt i E eller liknande?
Skulle också vilja ha ett C och ha två stolar framför oss, men det går inte med 80 pers. Så det blir ett E, utan stolar framför oss. Eller runda fyrkantiga bord, inte helt bestämt.
Astriden - hur många är det vid era "runda" bord?
Kommer det att sitta någon vid bordsändarna, eller är det bara på två sidor av borden?
Okej, Astriden, jag har kollat nu. Ja, det tål att tänkas på.
Hoppas ni får roligt på fikan ikväll!
Är det någon som har köpt underkläder på Korsetten?
Grund - jag blev också mätt på Change, och min storlek visade sig inte heller vara särskilt rätt