Inlägg från: Stjärnis |Visa alla inlägg
  • Stjärnis

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Godmorgon brudar!

Astriden: Hur gick det igår? Vill höra en rapport

Majsis: Det verkar ju bli fint väder, så varför inte ta en långpromenad eller ngt med din M2B? Det ska vi göra...

Grund: Vad trist att H måste jobba..

MrsD: Vilken tur ni hade med bandet.. Tack än en gång för att jag kunde ta dina resterande hjärtfrimärken.
    Du är en ängel!

Långserud och stenbruden: Vi ska ha en solist som sjunger live till inspelad bakgrundsmusik + ev en person som spelar gitarr till hennes sång. Solisten skall även sjunga i kyrkan. Vi betalar 5000kr för hela dagen.

Amor: Visst var det Kanebo 38 grader som du tyckte var bra? Tänkte jag skulle prova den isf

C&K: Har ni hittat ngr ringar?

Nu har vi skickat ut alla inbjudningar. Jag blev helt stissig när vi skulle lägga dem på lådan. Nu är det allvar

• Stjärnis

Hej tjejer! Nu har jag varit borta från tråden ett par dagar, har varit tvungen att jobba över till sent på kvällarna

Hoppas att allt är bra med er?

Till er som skall ha toakorgar. Vart har ni hittat fina korgar?

En till fråga: Vet ni vart man kan hitta noter till Stefan Anderssons bröllopsvals? Sökt på nätet och på butiken Procura här i Gbg men hittar dem inte

Astriden: Oj, nu är det snart dags för er.. Förstår att det känns pirrigt. Det kan jag också bli ibland trots att det är fem månader kvar Vad tråkigt med stylingen!

Stenbruden: När är det dags att flytta in i huset?

Härliga resmål ni planerar! Fillipinerna, Maldiverna, Malaysia och New York. Suger i restarmen nu!

C&K: Fina ringar!

Aabye: Hoppas att det löser sig med lokalen, ska hålla tummarna

Jag vill gärna fika nästa onsdag. Har ni bestämt om det blir Vallgatan eller Soho?

Fika den 20/2
    Amor - Veronica
    Astriden - Nina
    Grund - Maria
    Malinlars - Malin
    Långserud- Catrin
    Carinokenneth - Carin
    Stjärnis - Erica

• Stjärnis

Astriden: Grattis på födelsedagen. Vilken fin present! Bra tips med tablettaskarna. Jag köpte några till de barn (bara syskonbarn) som skall vara med på vårt bröllop..

MrsD: Kan du inte köppa en upplevelse? Typ någon stand- up show eller likande, bara ett tips

31 Maj: Ja, det var en underbar känsla att posta korten. Kul när folk börjar lämna OSA också. Det pirrar lite i magen varje gång någon meddelar att de kommer..

stenburden: Då har ni mycket att stå i nu då!

MalinLars: Kul att mötet gick bra!

Majsis: Jobbigt med övertid men bra med extra tid.

Grund: Hur länge är H borta denna gång?

Amor: Hade ni en mysig kväll??

Aybee: Du har säkert nämnt det å då får du förlåta mig för att jag glömt det men hur gammal är din son?

Idag har jag bokat klipptid hos den frisör som skall göra bruduppsättning och make- up på mig. Vi skall träffas i mars. Längtar! Jag har även varit och hämtat min klänning, så nu hänger den i garderoben. Nu är det bara slöjan kvar att köpa sedan har jag allt i kläd- och smyckesväg till bröllopet.

• Stjärnis

Långserud: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

Astriden: Vilket bra upplägg, ser fram emot detta! Säg till om jag kan hjälpa till med ngt...

Barba: Vi har haft en mysig alla hjärtans dag. Ätit indiskt och massor av chokladpraliner

Stenis: Jag gifter mig ju inte här i Gbg, så tyvärr kan jag inte ge dig ngt bra tips..

MalinLars: Måste kännas härligt att ha ett helt sommarlov att se fram emot. AVIS

MrsD: Låter som det blev en lyckad present!

• Stjärnis

Hallå!

Hoppas att ni har en bra helg?

Igår var mina föräldrar och svärföräldrar här på besök. Jag och min M2B fick världens chock. De berättade att de hade tänkt sponsra vårt bröllop med en viss summa pengar. Vi hade ju tänkt och räknat med att betala allt själva. Jag blev så glad och rörd att jag började gråta och då började min mor också snyfta.. Hur ska detta gå på bröllopet?

Nu är jag nyss hemkommen efter ett svettigt träningspass. Instruktören berättade att hon skulle gifta sig.. Sjävlklart gick jag fram och började babbla om klänningar och ringar *S* Nu vet vi vad vi kommer babbla om efter passet, varje söndag

Astriden: Tack för mailet om hippan. Jag anmäler mig och ser verkligen fram emot den!

Amor: Jättefin sida!

Majsis: Jag tyckte om Sanna Nielsens låt. (stavar hon så?)

• Stjärnis

Ser fram emot fika på onsdag förresten. Vart skall vi ses?

• Stjärnis

MrsD: Grattis! Vad kul! Vad blev det? kille/tjej?

• Stjärnis

Hej tjejer!

Såg att det har kommit en del nya till tråden. Välkomna till vår underbara tråd. Här är det bara att knö sig in

Astriden: SoHo kl. 17:30 fungerar fint för mig, ska bli trevligt.

Cristal: Usch, det är jobbigt med såna dagar som man bara vill skall vara över. Jag hoppas ni hittar en lkösning på problemet. En lösning är kanske en borglig vigsel?

Grund: Vad kul att ni hittat en präst som känns bra för er vigsel.

Bartan: Då har ni kommit långt. Vad härligt!

• Stjärnis

Grund: Såg att du hade fått en vagel. Hoppas det går över snart!

Stenbruden: Håller med dig, helgerna borde vara dubbelt så långa. Alldeles lagom att jobba tre dagar och vara ledig fyra

Astriden: Jag har också börjat drömma mardrömmar om bröllopet. För ett tag sedan drömde jag att frisören klippt hela luggen ungefär 1 cm kort och inatt drömde jag att det var vår bröllopsdag och jag glömt boka frisör och make up. Hmm, fyra månader kvar. Man hinner drömma mycket hemskt under den tiden...

• Stjärnis

Hejsan!

Jag dyker upp till fikan imorgon.. Ska bli kul att få babbla lite med er igen

Grund: skönt att höra att vageln har gett med sig.
    Ok, där har vi förklaringen till att man inte sett MalinLars här inne på ett tag. Är det ngn som vet vart Valkyriana har tagit vägen?

Astriden: Vad roligt att så många kommer på ert bröllop!

Amor: Vad kul att mötet gick bra.. Om jag är hemma då, så kan jag också tänka mig att hjälpa till.

Långserud: varför ska ni byta band?

c&k: Vad trist att ni du inte kan komma. Det hade varit kul att träffa dig..

Cristal: Du kan säkert fråga prästen, eller ringa pastoratet för att få förslag på psalmer som är lite mer neutrala..

Aybee: Gör du en egen bröllopssida?

Ni som har skickat ut era inbjudningar. Har era gäster svarat på inbjudan snabbt? Det är bara några få som har anmält sig till vårt bröllop ännu.. Vi skulle nog satt O.S.A tidigare men gjort är gjort. Det verkar som ert värdpar har rätt, Långserud, att många svarar i samband med datum för O.S.A

• Stjärnis

C&K: Hmm, jag tror uppenbarligen att folk är tankeläsare *S*
    Jag syftade på hippan. Tyvärr kan inte jag nästa helg, för vi får besök av vår ena värd och hans familj den helgen.

• Stjärnis

Hej tjejer!

Tack för igår! Det var supertrevligt.. Ser fram emot när vi ses nästa gång på Hippan.

Vet ni, min m2b är underbar. När jag kom hem från jobbet idag hade han köpt blommor till mig utan att vi firar ngt eller så. Man blir så glad!

Nu har jag haft en till bröllopsmardröm. Vet inte om det hänger ihop med att vi pratade bebisar på träffen igår men jag drömde i alla fall att en kompis tittade på min mage i bröllopsklänningen och frågade när det var dags. När jag tittade ner hade jag en bullmage och klänningen stretade.. Usch, hemska dröm

Valkyriana. Välkommen. Kul att du är tbx i tråden! Blev din kompis bröllop lyckat?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2