• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Astriden

låter trevligt grund
    är gärna hemma hos dej omd et går bra!

2/2
    Astriden
    Majsis
    MrsD
    stjärngudinnan
    malinlars
    Barba
    Grund
    Amor

• Julibrud 08

Hej!
    Såg eran tråd om GBG brudar och blev nyfiken.
    Jag bor också i Göteborg och ska gifta mig den 12 juli 2008 i Naverstads kyrka (Bohuslän).
    Är alltid kul att ha några att prata med om en så viktig dag!

• Majsis2008

Ja välkommen julibruden...här pratar vi om allt och inget om bröllop...

• Amor Eterno

Hejsan alla!!

KOm hem nyss ifrån en liten runda i stan!!! Var med min mamma och skulle bara titta runt!!!

Vi parkerade i lorensberg då jag kände att det skulle vara kul att titta i butiker vid södra vägen och på avenyn..trött på nordstan osv...

Vi hittade en massa små och bra butiker!! Men det bästa var nog att jag hittade Hedens Guld!! Gick in dit och blev helt såld!!!!! Åhhhhh vilka ringar de har tjejer, jag sa att jag ville titta på vigselringar och de tog fram en bricka som var som en dröm bara vita ringar med en massa bling bling!!! Men de låg på 13.000 uppåt,men de hade 20 % på alla ringar nu så jag hittade en sååååå vacker ring som passade mig perfekt. Den kostade nu 15.900:- alltså över vår budget men så vacker jag skall ha den that`s it!! Pris med rea! Den heter Sandy P gud vilken dröm ring!
    Tänkte hur skall jag berätta detta för Jonas men jag skall ha den11 Så jag kom hem helt bestämmd berättade att jag hade sett den och ville ha den han sa okej vi går och tittar!!!

Oj oj jag är så glad nu :)

Vi inhandlade lite mer idag!! Jag och mamma var på Guppy tittade lite på barnkläder och hittade fin kostym byxor och väst till halva priset vi har ju fyra pojkar som skall vara uppklädda så vi började titta efter om det fanns deras nummer på allt och vi hade tur!!!! Få vi har svarta finbyxor och väst med en jätte liten blå syns knappast blå/vit streck på den. Köpte till varje pojk för 265 kr var för allt!!! Grymmo pris och jättefint!!

Så himmla glad för det med, sedan skall vi köpa vita skjortor och en slips :)

Pojkarna är 4-7 år! Gulliga de kommer att bli!

Nog om mig! Ser att vi har fått en ny medlem grattis och välkommen julibrud, hur långt har du kommit i din planering berätta

• Stjärnis

Välkommen till vår undrebara tråd julibrud!!

Amor: Vad kul att du har hittat din ring! Hur ser den ut?

Grund: Välkommen hem! Det verkar som du har haft en bra resa!?
    Vad snällt att vi kan vara hos dig, Grund och kul att vi blir så många på träffen!!

MrsD och Majsis: Låter som jättefina buketter. Eftersom jag har beställt klänningen, så är blommor även mitt nästa projekt. Jag måste också ta tag i det här med tårtan. Igår ringde jag hela eftermiddagen till konditoriet som skall göra vår tårta, för att boka tid för provsmakning och så där men fick inget svar.. Kanske slutade tidigt igår inför trettondagsdafton?!

Vad händer ikväll då, tjejer? Jag är helt slut idag, så det blir en lugn hockeykväll. HEJA SVERIGE. Jag tjejmiddag här igår kväll och de gick vid halv två. Klockan 11 idag skulle jag och min M2B på fika hos en kompis och träffa hennes nya kille för första gången. Alltid kul. Han var SÅ trevlig och de var så söta tillsammans. Jag har glatt mig åt detta hela dagen! Sen var det stan som gäållde, köpte en ny klocka, som jag älskar

• Astriden

visst är de bra på hedens Amor vi köpte förlovningsringana där & även beställt vigsel! De är verkligen bra omman gillar blingbling utan att bli ruinerad!

Välkommen hit julibrud!!

• Grund

Tjenix allihopa!

Idag har varit en riktigt pissig dag, totalt kanonförkyld och lite feber tror jag för jag har varit helt utslagen. Bara strosat omkring i morgonrock hela dagen. M2b är också kass men var jättegullig och lagade mat till oss. Svärföräldrarna kom ner och gick på My Dog och jag hade verkligen sett fram emot att gå med men jag orkade verkligen inte, typiskt!

Välkommen julibruden! Du måste berätta hur dina planer går. Min bästa kompis och tärna ska också gifta sig din dag så det är en speciell dag för mig me

Vad kul att du hittat din drömring Amor!! Hur ser den ut??? *nyfiken i en strut*

Det verkar gå dåligt i hockeyn vad jag kan se, skit!
    Så nu går jag å lägger mig. Sov så gott tjejer!

• mrsD

god kväll!

Amor- va kul me ringen! e oxå nyfiken på hur den ser ut...=)

Grund- alltid trist o va sjuk...

Har varit hos mamma o träffade storebror o hans tjej så kunde ÄNLTIGEN ta d där toastmaster-snacket
    visade sig att han tyckte d skulle va jätteroligt o va toastmaster o typ redan planerat.. haha, så d va ju bra!
    Va lite rädd att d skulle bli lite för mycke me ny bebis o allt men de ville t.o.m ta osa fast d blir när bebisen e typ 1-1,5 månad gammal.. strongt!
    Han tjej har redan börjat planera hur hon ska kunna fixa min o tärnans hår o smink *s*

Så ska träffa dem om ngn vecka o planera mer.. skönt!

Fick nästan bara bröllopsgrejer i julklapp *asg*
    *pengar till ikea (för ljuslyktor o dukar)
    *Bröllops-scrapbook¨
    *gästbok (vi har ju redan en, men denna passade så bra i temat o den har blanka blad så tänkte folk kunde få rita/skriva i den, så drar jag loss bladen o använder dem i scrabbooken!)
    *en superfin... vet inte va d heter men d va som en stor pärm fast den e som en låda.. hm.. kass beskrivning.. men jättefin at spara lite minnessaker i från bröllopet, som inte går att sätta in i album.. typ en servett, snäcka, ja vad som helst egentligen

ne nu ska jag sluta babbla.. hehe

• Majsis2008

God morgon tjejer. Alla som sett min klänning, ja ajg har visat den redan för vissa för jag e inte så noga med det. Och alla säger att den är jättefin. Och jag rä så stolt över min klänning.

Imorrn kommer inbjudningarna, sen blir det träning igen, tror jag, är så förkyld så vet inte om man ska vänta tills torsdan och börja. Ska börja med en bantarsoppa, gjord på bara grönsaker imorrn, med den går man ner minst 3 kg på en vecka, och kan äta hur mycket osm helst av den plus massor av frukt och vatten. För nu är jag trött på magen och höfterna....

Haft en bra helg annars tjejer? Var på mydog igår, åh vad mycket fina hundar det finns. Längtar tills den dagen man får ta hem en liten bebis vovve....och idag händer nog inte så mycket, ska nog spåna lite på festprogrammen, göra en kladd i bröllopsblocket...

kram

• Majsis2008

tur man fick sno en liten mall av en tjej här på BT...masa miranda nallar som jag gicllar. Är bara och skriva om i våra namn och våra gäster....man får fuska lite när man vill ha det lätt för sig hihi....

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2