• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Grund

Godmorgon brudar!

Jag vet Astriden, det är helt galet bra. Vi betalade ju 16 för min förlovningsring så jag skulle gissa att den jag beställt skulle kosta drygt 20 (?) här hemma. Men jag tror många blir fartblinda där nere, lätt att köpa större stenar än vad man tänkt från början. Jag fick säga till juveleraren : men jag vill ha mindre stenar så att den matchar min ring. De är ju så vana vid att folk köper stenar på strax under 1 ct... Det är nästan så att man tjänar in resan

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Tack för alla fina svar! JO vi hade en liten mindre budget för ringen men nu har vi ändrat på vårt resa igen!! Alltå bröllopsresa och då blir det att jag kan få välja en lite dyrare ring!!

Grund vilken tur att du får så mycket för bara de priset!! Som sagt det är ju sååååååååå mycket billigare i de länder!!

Astriden jag skall dit men min m2b men bara nästa vecka då jag skall på kurs hela denna veckan och till helgen har jag återträff med alla mina guide kollegor som jag jobbade tillsammans i 2 år på Madeira och vi inte har träffats sedans 4 år!

Vi skall ditt det är ju 20% nu fram till slutet av Januari!
    Är det så man gör med försäkring väderar den och sedan skickar in vad bra tips tack!

Tjejer hur gör man sedan under vigseln har vi på oss förlovningsringen?? Och han trär på vigselringen?
    Kanske en dum fråga, men när jag prövade ringen så sa hon tjejen att vigsel ringen är den som skall vara längst in.. så det fick mig att fundera.

Angående bröllopsresa så har vi för 3:e gången ändrat på resan då min m2b vill bara åka till New york om ett år!!! Jag gick med på det så nu åker vi någonstans runt medelhavet då vi sagt att vi åker till Thailand under nästa nyår!!
    Mycket resandet men vi hade tänkt oss kanske grekland eller kroatien någon som varit där??

Krya på er ni som är lite krasliga!

• Astriden

låter som en bra idé med resandet Amor
    Vi tar oxå en kortsemster direkt & sen en lång till hösten/vintern då man behöver det mest!

• Majsis2008

Hmm känner mig lite efter när ni redan kollat på ringar, men samtidigt så ska jag bara ha en helt vanlig slät ring, med gravering av hans namn på utsidan av ringen denna gången, det tycker jag är fint och nte så jättevanligt vad jag vet....

usch vad pilligt det är med festprogram...man får ju kolla sen hur d blir, svårt och göra så man får alla sidor rätt och så...men d kommer lösa sig hoppas jag...

• mrsD

Majsis - jag satt en hel dag o försökte få d rätt *S*
    men har kommit på nu hur jag ska göra, men kommer ta tid!
    Tänkte jag skulle börja skriva ut redan nu, kommer ju säkert bli ca 50 o göra..! men eftersom vi inte har ngn direkt infomation/namn/placering i det så kan vi göra d redan nu, skönt!

• Majsis2008

Vi ska ha lite info om gästerna, så kanske d blir lite mer prat och så lite...men ska skriva ut och se hur det blir och se vad man kan ta bort och inte typ....men jag ska nog få ihop nåt...

• Majsis2008

nu när alla helger är över så är d dags och ta tag i den nyttiga delen. Jag ska ner minst 5-10 kg innan bröllopet...vill må bättre nu. Ska köra en sopa jag fått av en kompis gjord på bara grönsaker som man äter i 1-4 veckor, sen blir d mindre portioner mat och mycket mera träning, när man vill träna så självklart blir man förkyld!!!!

• Astriden

gud så duktig du är majsis Jag har på tok för dålig karaktär!
    Hade tänkt att ett par kilo skulle falla bort innan jag med.

Denna & nästa vecka händer det massor i bröllopsväg för oss

~ Köpa papper till vigsel & festprogram samt börja med dessa.
    ~ Börja kolla priser his florister.
    ~ Prästen kommer på middag hemma hos oss för att "lära känna"
    ~ Jag har tid för att bröja med naglarna tänkte att om jag håller på ett par månader nu innan så kommer de vara toppen till bröllopet!
    ~ Asiktsbehandling för att få fin hy.
    ~ Möte med skräddare för tärnklänningar.
    ~ Möta fotograf My Bardin Björkman på Stora Holm

• Majsis2008

oj, d märks vem som ska gifta sig först av oss hehe

• 31 maj 2008

Astriden - ni ska ju också ha vigsel och fest på samma plats. Hur gör ni med transport ut till Stora Holm? Ska ni fotas där innan vigseln?

Det känns ju onödigt att åka "fint" till fotograferingen, om man inte vill ha bil el likn i fotograferingen. Men det känns kanske lite trist att köra själv, eller?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2