• also

Ot Delad vårdnad

Jag och mitt x separerade nyår 01/02 och kom då överrens om att våra 2 barn ska bo hos mig och varannan helg hos honom. Idag är dom 10 och snart 12 år och vi har haft så hela tiden. Han har aldrig haft dom mer än han ska och han har aldrig ringt dom när han inte har dom för att höra hur det är eller bara småprata.
    Jag har suttit på sjukhus X antal ggr, torkat spyor hela nätterna långa, vankat uppe på nätterna, lagat trasiga knän, tröstat när livet är jobbigt. Jag har även betalat all medicin under dessa år (är en hel del med astmabarn) jag har betalat fästinvaccin som han lovade att stå för, glasögon åt dom båda flera par, kläder, skor osv osv han har aldrig gjort något.
    Han fanns inte ens där när vi bodde ihop.
    Igår säger han till mig att han vill att ungarna bor mer hos honom och hans nya fru (som mina barn inte tål för hon är så elak) men han vill bara ett barn i taget.
    Är det någon som vet om han bara kan riva upp vårt avtal sen 5 år och göra som han vill?
    Vad ska jag göra? Jag vill inte att dom bor mer där och dom vill inte heller det.

• Svar på tråden Ot Delad vårdnad
  • 071201

Ja han kan riva upp allt men vad vill barnen??
    Sen delar man ALDRIG på syskon om det inte är bråk dom emellan, eller båda föräldrarna är överens. Vad du gjort under alla år skiter tyvärr myndigheter i. Barnen är så stora så går man till familjerätten så kommer dom lyssna på dom. Min yngste son var bara 9år när han en dag inte ville träffa sin pappa mer, han fick förklara varför flera gånger och då förstod dom.

• Masha

Ja, när barnen är så pass stora brukar de få bestämma själva.

• Masha

Är det av ekonomiska skäl han vill ha dem mer? Får nästan den misstanken om man tittar på det upplägget han vill ha.

• also

Men om han tänker riva upp allt så måste han koppla in någon myndighet eller hur?
    Dom vill inte ändra på något dom har skola och kompisar hos mig och det är en bra bit till deras pappa.

• also

Masha

Jag tror att det är hans nya fru som vill slippa underhållet. Vi har enorma problem med henne och hennes ideer och tyvärr så har han släppt allt till henne så det är hon som bestämmer och fostrar mina barn. Hon har sett till att det är totalkaos mellan honom och hans föräldrar, dom pratar inte med varandra såp jag är den som ser till att ungarna får träffa farmor och farfar

• 071201

Ja om inte du går med på det så måste han koppla in familjerätten. Där får ni gå på samarbetssamtal och diskutera hur och varför ni vill ha det på ett visst sätt. Det är inte lätt för honom om barnen går i skolan.

• Masha

Tror inte du behöver vara särskilt orolig. Han får ju koppla in myndigheter och de brukar lyssna på vad barnen vill, och om ni dessutom bor långt ifrån varandra blir det inte lätt att lösa det praktiska. Ta du hjälp ifrån familjerätten, ring och prata med dem.

• Blomsterbrud

Dela inte på dina barn för alt i världen, det blir inge lyckat.
    Som sagt de är så stora att de kan säga vad de tycker. Har för ont om tid nu på morgonen för att dela med mig av mina erfarenheter, men en sak kan jag säga.
    RIV INTE UPP BARNENS VÄRLD BARA HEJ HOPP FÖR ATT EN VUXEN MAN HAR LITE DÅLIGT SAMVETE!!!!!!
    Låt det sjunka in och tänk över era beslut ordentligt, annars kan det gå riktigt dåligt.
    Dessutom delad vårdnad betyder inte lika boende utan vetskap om beslut och delaktigthet.
    Hoppas det löser sig för dig..
    Lycka till

• also

Jag kommer aldrig att gå med på det. Så vill han ha ändring får han dra mig inför rätta.
    Jag ser hur dåligt dom mår när dom är där och när dom ska dit och kommer hem igen.
    Dom problemen fanns inte innan hans nya kom in i bilden

• 071201

Om det är ekonomin som trycker så lär han inte gå upp i rätten, DET ÄR DYRT!!!

Har varit uppe 3 vändor sen april 01.

Svar på tråden Ot Delad vårdnad