Spännade att det finns så otroligt olika perspektiv på frågan! Själv har jag, som inte är svartsjuk av mig, svårt att sätta mig in i hur det är - medans ni som är svartsjuka verkar ha lika svårt att förstå det andra perspektivet.
Mycket av detta handlar också om på vilken nivå vänskapen är och hur intensivt man umgås utanför sin partnerrelation. Mina killkompisar som, som sagt, är rätt många träffar jag mestadels i sammanhang där maken inte är med. Det beror på att jag har intressen som maken inte delar. Förvisso har maken träffat de närmaste killkompisarna, men inte alla.
Inser när jag läser era funderingar kring detta att jag kan skatta mig lycklig som har en make med samma inställning till detta. Annars hade jag fått ändra på mycket i mitt liv och mycket hade blivit krångligare. Ex har jag vid flera tillfällen delat tält med en eller flera killkompisar på läger/helger när mitt föreningsliv gjort att jag campat. Antar att ni som är svartsjuka hade haft svårt för sånt. Och får väl då vara tacksam över att just MIN make råkar förstå och acceptera mitt sätt att vara vän med personer av motsatt kön.