Inlägg från: Blomsterbrud |Visa alla inlägg
  • Blomsterbrud

Tjejkompis?

rosesarered skrev 2007-11-29 10:41:56 följande:
    Jag är väldigt trygg i vårt förhållande och känner mig inte svartsjuk. Är 100% säker på att han älskar mig och bara vill ha mig. Har fått bra råd av alla och jag tror att det är som ni säger, att det egentligen är min pojkvän som ska vara tydlig och visa var gränserna går. Jag vill inte vara med första gången dom ska träffas efter det första mötet, det är ju trots allt hans kompis..Men med tiden så kan jag tänka mig bjuda hem henne hit och att vi kanske kan umgås alla tre.Sen tänker jag säga till min pojkvän att hon gärna får ringa hit hem på hemtelefonen istället för att ringa då han är på jobbet.
    Jag vet enligt egen erfarenhet vad det är med nära tjej/killkompisar kan sluta.
    Gamla vänner man haft är ju inte så konstigt i sig men man får alltid vara försiktig men nya bekantskaper.
    I ett stabilt förhållande är det ofta ingen fara och det verkar ju ni ha.
    Men den här tjejen verkar helt klart förtjust i din gubbe, och det är ju alltid smickrande när någon tycker om en, det är som upplagt för trubbel.
    Även om man bara vill sola sig lite i glansen och inte har känslor tillbaka är det lätt att någon bli sårad, eller något missuppfattas.
    Just den här så kallade vänskapen skulle jag inte uppmuntra.
    Vilket rörigt inlägg det blev hoppas du hängde med ändå...
  • Blomsterbrud
    rosesarered skrev 2007-12-02 13:48:48 följande:
    Det är därför jag varit tveksam just för att hon verkar vara lite förtjust i honom. Jag vill ju inte hamna i nåt konstigt triangeldrama. Men jag vet ju ändå att han är med mig 100% så jag tror inte att det kommer att bli konstigt. Vi har pratat väldigt mycket om dethär och vad vi känner inför det och min pojkvän önskar själv att det ska bli en vänskap mellan dom.Han tycker att det är roligt att prata med henne och han kan sakna kompisar som man kan prata "djupt" med. Hans killkompisar är av det grabbiga slaget och han kan inte prata om relationer och såna saker med dom.. Jag kan ju inte förbjuda honom, vill inte det heller.
    Bara du är uppmärksam på hur fruktansvärt lätt det kan bli fel om hon nu är förtjust i honom, du vet inte vilket spel hon kommer att spela för att få det hon vill.
    Jag skulle vara väldigt väldigt reserverad i detta nya umgänge med om det var min karl. Man ska vara förstående osv bara man inte är det till den graden att man blåser sig själv..
    Ditt liv dina val, detta är min åsikt enligt egna upplevelser.
    Men det behöver ju inte gå illa för er.
    Det finns mnga saker man inte styr över i livet, en av dem är känslor, de kan sluta där man minst anar det...
Svar på tråden Tjejkompis?