Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Tjejkompis?

Vill ha lite åsikter kring en sak som jag funderat på lite..
    För ungefär två veckor sen var min sambo iväg på en kryssning. Under kvällen så blev han ensam då alla hans (betydligt äldre) bekanta han åkte med gick och la sig.
    Då träffade han på ett annat gäng med halvbekanta. Det råkade sig att en av dessa halvbekanta var en tjej som han umgicks med resten av kvällen. Det var absolut ingen "romantik" mellan dom utan dom umgicks som kompisar och pratade osv.
    Denhär tjejen ville ha kontakt med min pojkvän efteråt för att hon tyckte att det var så lätt att prata med honom, bli kompis helt enkelt.
    När han kom hem så berättade han om denhär tjejen och att dom pratade och umgicks etc.
    Jag har uppmuntrat honom att hålla kontakten om han känner för det, tycker att det är trevligt om han får en (tjej)kompis!

Nu har jag blivit lite fundersam gällande denhär nya tjejkompisen. Saken är den att jag och min pojkvän misstänker att hon blivit lite förtjust i honom.
    varför? Jo, för att hon skickat två sms där hon skriver att han är jättegullig och underbar..
    Dessutom ringer hon varje dag till honom när han är på jobbet, aldrig hem.

Både jag och min pojkvän tycker att det är en lite konstig situation. Han har aldrig haft en tjejkompis så vi är lite ovana vid det.
    var går gränsen egentligen?
    Får en känsla av att hon är lite förtjust i honom. Är det bra att dom umgås då?

• Svar på tråden Tjejkompis?
  • rosesarered

Hon vet om att han är upptagen. Nej det borde inte vara ett problem men är orolig för att det kanske kommer att bli ett problem om hon blir ordentligt kär i honom.
    Tycker att det känns lite konstigt att hon skickar sms där hon skriver att han är underbar osv.
    Det är mer än kompisaktigt, eller?

• rosesarered

Andreas flicka,

jag har inga problem med att han har en tjejkompis, även om det känns ovant för att han inte haft det förut under den tiden som vi varit tillsammans. Jag tror inte på att hon skulle stå närmare honom än jag så länge det bara handlar om att vara vänner.

Vi har pratat ganska mycket om den nya vänskapen och han tycker att det känns olustigt med dom sms:en han fått. Sen tycker han att det är lite konstigt att hon ringer så ofta men det kanske är en övergående fas?
    Han säger själv att han varit väldigt tydlig med att det inte kommer att bli mer än kompiskontakt då han är tillsammans med mig och nöjd med det.

Dethär med att hon ringer så ofta kan bero på att hon nyligen blivit lämnad av sin pojkvän och genomgått en separation. Det verkar som att hon är helt förundrad över att det finns killar som min pojkvän, som faktiskt kan prata om känslor och förhållanden..

• rosesarered

Andreas flicka,

jag har inga problem med att han har en tjejkompis, även om det känns ovant för att han inte haft det förut under den tiden som vi varit tillsammans. Jag tror inte på att hon skulle stå närmare honom än jag så länge det bara handlar om att vara vänner.

Vi har pratat ganska mycket om den nya vänskapen och han tycker att det känns olustigt med dom sms:en han fått. Sen tycker han att det är lite konstigt att hon ringer så ofta men det kanske är en övergående fas?
    Han säger själv att han varit väldigt tydlig med att det inte kommer att bli mer än kompiskontakt då han är tillsammans med mig och nöjd med det.

Dethär med att hon ringer så ofta kan bero på att hon nyligen blivit lämnad av sin pojkvän och genomgått en separation. Det verkar som att hon är helt förundrad över att det finns killar som min pojkvän, som faktiskt kan prata om känslor och förhållanden..

• rosesarered

Hoppsan,det var inte meningen att posta inlägget två gånger..!

• rosesarered

Jag är väldigt trygg i vårt förhållande och känner mig inte svartsjuk. Är 100% säker på att han älskar mig och bara vill ha mig.

Har fått bra råd av alla och jag tror att det är som ni säger, att det egentligen är min pojkvän som ska vara tydlig och visa var gränserna går.
    Jag vill inte vara med första gången dom ska träffas efter det första mötet, det är ju trots allt hans kompis..
    Men med tiden så kan jag tänka mig bjuda hem henne hit och att vi kanske kan umgås alla tre.
    Sen tänker jag säga till min pojkvän att hon gärna får ringa hit hem på hemtelefonen istället för att ringa då han är på jobbet.

• rosesarered
    viktualia skrev 2007-11-29 11:06:11 följande:
    rosesarered - hann inte hit och skriva något innan ditt senaste inlägg. Tycker att du kommit till mycket sunda slutsatser! Själv är jag inte svartsjuk av mig och det är inte maken heller, båda har både nya och gamla vänner av motsatt kön och som du skriver så är de vanliga vänner som ringer hem på hemtelefonen. Jag träffar mina killkompisar utan maken ibland och med en öppen kommunikation funkar det jättebra för alla inblandade parter. Maken umgås inte så mycket IRL med sina tjejkompisar, pga avstånd, men har annan kontakt med dem.
    Du hann inte för att jag sitter för mycket vid datorn.. när jag egentligen borde sitta och plugga!

Det är lite avstånd mellan pojkvännen och denhär tjejen också så det lär inte bli så mycket IRL möten. Känns ju skönt att både han och jag kan vara öppna om dethär och prata om det.
    Vill inte att det ska bli konstigt "hemlighetsmakeri" som jag tror att det lätt kan bli om hon bara ringer då han inte är hemma.
  • rosesarered
    Blomsterbrud skrev 2007-12-02 11:27:55 följande:
    Jag vet enligt egen erfarenhet vad det är med nära tjej/killkompisar kan sluta.Gamla vänner man haft är ju inte så konstigt i sig men man får alltid vara försiktig men nya bekantskaper.I ett stabilt förhållande är det ofta ingen fara och det verkar ju ni ha.Men den här tjejen verkar helt klart förtjust i din gubbe, och det är ju alltid smickrande när någon tycker om en, det är som upplagt för trubbel.Även om man bara vill sola sig lite i glansen och inte har känslor tillbaka är det lätt att någon bli sårad, eller något missuppfattas.Just den här så kallade vänskapen skulle jag inte uppmuntra.Vilket rörigt inlägg det blev hoppas du hängde med ändå...
    Det är därför jag varit tveksam just för att hon verkar vara lite förtjust i honom. Jag vill ju inte hamna i nåt konstigt triangeldrama. Men jag vet ju ändå att han är med mig 100% så jag tror inte att det kommer att bli konstigt. Vi har pratat väldigt mycket om dethär och vad vi känner inför det och min pojkvän önskar själv att det ska bli en vänskap mellan dom.
    Han tycker att det är roligt att prata med henne och han kan sakna kompisar som man kan prata "djupt" med. Hans killkompisar är av det grabbiga slaget och han kan inte prata om relationer och såna saker med dom..
    Jag kan ju inte förbjuda honom, vill inte det heller.
  • rosesarered

En liten uppdatering..
    Tjejkompisen har slutat ringa stup i kvarten och det känns som att hon tappat intresset litegrann. Min pojkvän tror själv att hon kommer att sluta höra av sig helt eftersom hon märkt av att han endast är intresserad av vänskap. Lite synd är det ju att han går miste om en ny kompis..
    Vi får se vad som händer

• rosesarered

Dags för en liten uppdatering

Tjejkompisen höll på och ringde ganska mycket ett tag, flera gånger om dagen och skickade sms osv. Min pojkvän tröttnade lite på att hon ringde så ofta och lät bli att svara nångång när hon ringde för att han inte orkade. Efter det klagade hon på att han aldrig hörde av sig och han inte svarade när hon ringde..

dom träffades innan jul och gick och tog en vänskaplig fika. uppenbarligen så var hon inte så nöjd med denna fika då hon tyckte att han inte var sig lik dvs. som han var när dom träffades.
    På det svarade pojkvännen att han är sig själv men lite besvärad då han hade känt att hon är intresserad av mera än att bara vara vänner och att han vill vara tillsammans med mig.
    Efter det har hon skickat "gott nytt år"-sms och inget annat. Så det verkar vara slutet på den vänskapen. Även om jag var positivt inställd från början så tyckte jag att det blev lite jobbigt på slutet med hennes "krävande" attityd.

Svar på tråden Tjejkompis?