• tågjäntan

viktnedgång av te

Hej!
    Läste i Aftonbladet i går om att man kan dricka te och på det sättet gå ner i vkt. En tjej berättade bla om att hon hade gått ner sex kg på det sättet. De sa att det måste vara grön, rött elelr annat ört-te, svart te gick inte. Teet ökar förbränningen, två koppar om dagen räckte.
    Nu till frågan; är det någon som vet om det funkar även med mjölk och socker/honung i eller behöver teet vara "rent"? För jag gillar att ha honung och lite mjölk i .

• Svar på tråden viktnedgång av te
  • tågjäntan

Nessan
    Som jag förstod det var det helt vanligt grönt/rött/ört te och inget speciellt bantningste. Som sagt så skulle de öka förbränningen i kroppen som ska göra att man går ner i vikt.
    Den här tjejen som det stod om hade itne gjort några speciella andra saker för att gå ner i vikt. Hon hade ätit som vanligt och så.

• tågjäntan

*Puffar*
    Ingen som vet? =)

• tågjäntan

Jasså, hade hon beställt bantningste. Det missade jag. Det var ju synd =).
    Fast jag har gått på viktväkarna sedan februari och gått ner 13kg och det har gått över förväntan. Fast de senaste två månaderna har det inte gått lika bra som i början, så jag funderadde om te kunde hjälpa mig lite på traven.

• tågjäntan

Jag dricker en del rött de. För jag har hört att det ska vara det nyttigaste av teerna. Eg är det inte heller vanligt te, alltså från torkade blad, utan typ bark, har jag oxå hört.

SEdan är väl motionen min svaga länk... Jag skulle vilja ha en motionscykel eller träningsmatta hemma, men vi har alldeles för lite plats.

Svar på tråden viktnedgång av te