viktnedgång av te
Man hamnar på platåer då man står stilla i vikt. Ett sätt att komma igång igen är att ändra lite i kosten/motionen. Sedan är det även precis som "Zozo" skriver.
Te tror jag knappast är lösningen.. Däremot så är det väldigt nyttigt att dricka grönt te. Så om du gillar det så är det väl en utmärkt sak att lägga till. En del säger att det kan ge en viktminskning på några (0-5) kilon. Rött te och örtteer är oxå bra. Jag har aldrig hört att dom ska vara riktigt lika nyttiga däremot eller att dom skulle påverka vikten.
Inga av dessa teer borde drickas med honung, socker och/eller mjölk. Visst kan man tillsätta det men då ska man ju vara medveten om att man tillsätter mycket kalorier. Om det påverkar den positiva verkan har jag ingen aning om. Skriv/ring någon som arbetar med kost och fråga vetja..
Testa att börja med dessa teer om du känner för det. Det är ju nyttiga teer oavsett. Däremot så skulle jag inte sätta mitt hopp på sådana "mirakel". Lägg om kosten/motionen lite istället så ska du se att det hjälper. Kom ihåg det som "Zozo" skrev oxå.