Härligt att läsa Gemmas långa inlägg på morgonen när jag "laddar" upp inför en arbetsdag! Idag är jag supertrött. Maken kom hem sent i natt och så har jag en förkylning som är på väg (men som jag tänker mota i dörren).
Gemma - maken var på möten i Paris och i natt när han kom hem smög han försiktigt in i sovrummet och la nöjt upp sina inköp bredvid mig i sängen. Den som känner honom riktigt väl (moi) kan direkt gissa vad han köpt - VIN!
M a o ingen julklapp till mig. Själv vill jag avstyra julklapparna och istället lägga det på en gemensam present, typ Villeroy eller Smiley-fåtöljen. Har gjort liknande de sista åren dvs vi har investerat i något gemensamt istället och sen bara köpt något litet till varandra typ en bra bok/film. Däremot lägger jag gärna ned mycket tankeverksamhet och pengar på en fin födelsedagspresent.
Visst går livet upp och ned just nu. Ibland funderar jag på om all denna psykiska press som man utsätter sig för i och med alla besvikelser är värd det vi försöker uppnå. Kanske vi ska vara nöjda med det liv vi faktiskt har och leva vi två? Sen så går det ju perioder då vi verkligen lever ut och njuter av livet men just vid IVF så blir det så påtagligt, ta det lugnt, inget vin etc. Nåja, nu i december gör vi inget. Vi dricker glögg, champagne och gör precis som vi vill. Vi drar igång igen i januari, antingen med att ta ett litet embryo från frysen eller med en full IVF igen.