• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Stålhandske

Alltid de bästa rubrikerna Gemma!
    Nu åker jag till Hong Kong med mannen, ha en underbar söndag damer!

• Lilla My

Haha, tog ett tag innan jag fattade...

• förhoppningsis

Där var ni ju, letade efter något med Glamour i rubriken...

Ha det jättebra Stålis och berätta allt när du kommer hem igen!
    Själv ligger jag mest i soffan idagmed fötterna högt, hade jättekul igår och kom hem 5.30 i morse och var tvungen att väcka mannen för att få hjälp att få ut håret.
    Nu har jag 10 dagar kvar att återhämta mig till Nobel.

Hur var era lördagar? Adventspyntar ni idag?

• Medina2

U-land i Asien..? Finns väl fler i europa än där... ;)

• Amelle

Hehe, nu är jag med i matchen Gemma, det tog sin lilla tid då jag precis som förhoppning var inställd på lite mer hands on glamour :)

Trött efter två hela dagar med den fina men krävande familjen i frisk skogsluft. Har ätit massa gott, druckit massa gott, sovit och promenerat i skogen. Mest trött är jag efter att ha kört bil i beckmörker, jag hatar verkligen det då jag har världens sämsta mörkerseende. Annars ÄLSKAR jag verkligen att köra bil och kör nästan jämt när jag och mannen är ute och åker. Han gillar det också, fast inte riktigt lika mycket som jag, så jag brukar få min vilja fram. Skulle himla gärna vilja prova att köra på bana någon gång.

Menar nog inte bakfickan på Gondolen, utan köksserveringen, här är menysidan:
    www.eriks.se/default.asp&n2=42

Blev tipsad om den av min chef och har inte så bra koll på vad som är vad eftersom jag - believe it or not - aldrig ätit på Gondolen! Superskumt, men varje gång jag varit på väg dit har det blivit ändrade planer.

Gemma: tänkte fota mina små änglar men kameran behövde laddas så du får ge dig till tåls. Ujuj vad jag blir avis på er cassoulé, förresten.

Lappis: hur var det igår?

förhoppning: Nobelbal - du vet var du ska vända dig med de smaskiga detaljerna och skvallret va?!

• Amelle

Nu kollar jag på ett av mina favvoprogram på min absoluta favvokanal: Two Fat Ladies på BBC Food. Riktigt sköna tanter, men den ena har tyvärr kolat vippen (om det var av rökningen, allt fett de har i maten, eller för mycket pimplande låter jag vara osagt).

• Amelle

indiebrud: Hej!

Medina2: Gemma är lurig och syftar på det specifika u-land i Asien där hon själv befinner sig :)

• förhoppningsis

Amelle
    Det finns ju flera olika delar av Gondolen, överst är terassen, sen kommer Gondolens vanliga restaurang och baren . PÅ den våningen har de även en "Köksdel" där man kan få dagens husman + ett glas vin för ett riktigt bra pris. Sen längset ner vid McDonalds finns vinbaren. Det var där vi var senast. Vi brukar gå till köksdeken och äta lite då och då, mysigt spontant på vardagar!

I lördags var jag på gondolen igen för fördrink, men det var uppe i baren, gillar verkligen deras utsikt! Trots att kl bara var 16 var det massor med folk där. Drinkarna var som vanligt bra. Vädret var inte det bästa så det var inte en helt trevlig tripp från gondolen till advokatbyrån, regn och ordentlig blåst. Från byrån där jag drack 2 glas bubbel (de ville tydligen inte köpa riktig champange til 100 pers)på stadshuset fixade vi lite sistaminuten förberedelser innan vi öppnade portarna för resten av gästerna...
    Älskar att dricka bubbel ur klassiska champangeglas, det känns alltid väldigt glamouröst, lite som på film.
    Trots att jag har varit på stora middagar i stadshuset/gyllenesalen ett flertal gånger är det alltid något specielt att bli förd till bordet i balklänning uppför den stora trappan.
    Efter en riktigt god middag, med bla vilt och vin, ledd av 2 av stockholms operasångare, dansade vi i blå hallen fram till middnatt, då släckte vi ner hela blå hallen och den kvinliga sångersan kom ut på den lilla balkongen klädd i vitt och sjöng en adventsång. Sen fortsatte vi att dansa till kl 1 då de beställda bussarna körde oss till eftersitsen för vickning och mer festande och dansande till 5.

Alla verkade väldigt nöjda och flera sa att det var den bästa balen de varit på. Alltid kul att höra, vågar inte tänka på hur många timmar jag har spenderat på den här balen under 1 .5 år men det är den sista jag arrangerar så snacka om att sluta på topp!

Lovar att återkomma med smaskigt nobelskvaller av den stilen ni inte kan läsa om i damtidningarna hos frissan...

• Amelle

Okej, då är jag med på vad som är vad förhoppning! Vilken himla trevlig kväll du verkar ha haft igår, kul att du fick så mycket positiv feedback. Jag har bara varit på två baler, ena på Karlberg och den andra i Stadshuset. Superkul att få klä upp sig så där, men det verkar ju vara rena vardagen för dig.

• Amelle

Förresten Gemma, hur reagerade den stackars killen som fick champagnen över sig? Bra i det läget att i alla fall ha en graviditet att skylla på...

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.