• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Gemma

Glömde säga: Ha en jättetrevlig resa Izunia, och njut av att någon annan passar upp dig på flyget...

• Amelle

Gemma, här har du en till som kämpar med en artikel! Kollade på bilderna från babyshowern, det verkade ju jättetrevligt och inte alls så där läskigt amerikanskt mamma-sektigt som jag trott (fördomsfull ? javisst).

Var i Farsta strand red du? Det är ju mina gamla hemmakvarter, rider fortfarande på Ågesta, om du vet var det är. Har även ridit på ett ställe i Täby (förra vintern fick jag rida hur mycket jag ville som tillridare av ponnys på en liten ridskola där, samt på ett underbart halvblod som pensionerats från hopptävlingarna).

Beträffande ringen så är jag lika pragmatisk som min fästman ? vi tyckte båda att det var en helt fantastisk idé att använda gratispengarna till detta då han inte kan shoppa till sig själv där då A) allt är fult och B) inget skulle ändå finnas i hans storlek :) Inte så kul att gå miste om ca.30 000 SEK heller, eller bara köpa en massa grejer som man inte vill ha bara för att bränna pengarna.

• Amelle

När ska din artikel vara klar , BTW? Inget är så bra för kreativiteten som att jobba under press, så funkar det i alla fall för mig.

• Gemma

Amelle, har du kommit igång än eller försöker du fortfarande förmå dig själv att börja? Hörde en så bra term en gång, "begynnelseångest". Jag tänkte börja peppa mig med att läsa lite andra artiklar och intala mig själv att jag är så himla mycket bättre själv ;) Funkar alltid!

Jag red på små privatstall, det i farsta strand låg rakt över vattnet från en jättestor ridskola, kan ha varit Ågesta, eller Farsta... är inte så välorienterad utanför tullarna.

• Gemma

Artikeln ska vara klar innan helgen men den är bara på 6000 tecken och jag har samlat en massa bakgrundsinfo så det borde inte vara nåt större problem... om jag bara liksom kan skriva.

• Gemma

Du då, vad är det för artikel och när är deadline?

• Amelle

Hmmm, ja då kan det nog ha varit mittemot mitt stall som du red. Ligger massa små privatstall runt om.

Begynnelseångest var ett mycket bra ord för att beskriva det hela. Tror att din metod att intala sig själv att man är grymmare än alla andra borde funka, ska testa det pronto :)

• Amelle

Min ska vara klar typ nu, hehe. Senast i eftermiddag, har all info och ska göra en intervju till om en timme, sen är det bara att sätta igång. Tror att jag måste hålla mig till 3-4000 tecken, så det borde vara lugnt.

Först har jag dock ett par andra uppgifter jag måste klara av. Med kaffe går dock det mesta bra...

• förhoppningsis

Känner igen det där med begynnelseångest, drabbades av akut sådan varje gång det var en promemoria som skulle skrivas. Började med framsidan och när den var klar kunde jag stolt tänka att jag iaf hade börjat, så det räckte nog för idag. Sen var det kört att komma igång igen.

Gemma
    Kul med lekar som inte bara är flamsiga, har inte hört talas om right price leken. Lite fuskigt om man har mammor med i laget som faktiskt handlar sånt.
    Vad det gäller amerikaner så måste jag nog säga att jag inte blir förvånad av det du säger om deras amningsklubbar mm, de är inte så bra på att göra saker i "lagom" dos, allt blir så stort och halvt hysteriskt hela tiden.

Gullit av er mäklare att tänka på er! Förstår att du inte vill bli isolerad utanför stan men nånting inom mig funderar ändå på föroreningsgraden i luften. fast med en sån luftrenare som du pratade om tidigare är det kanske mer ok. Här hemma anses man som sagt vara en dålig mamma om man går längst sveavägen med barnvagn eller som gravid. Men sen är vi ju lite speciella här...

Sov till 10 i morse, tänkte att det var lika bra om jag ska orka festa hela natten! Tänkte passa på att prova Mackmyra ikväll. Är ingen större vän av wiskey eg men har velat prova den svenska bara för att ha gjort det. Någon av er som testat den? I övrigt finns det en stor välfylld champangebar som jag nog kommer beöka flera vändor. Det är väldigt trevligt att det är fria barer överallt så jag slipper känna att jag är student och kanske borde lägga pengarna på annat än champange hela kvällen/natten. Sa till mannen att jag räknar med att vara hemma vid 6 i morgonbitti med mycket ömma fötter.

• Margaux1

Grattis Izunia!!! Vad kul... Hoppas ni får en strålande resa också... Det låter onekligen som om ni kommer att få en trevlig månad! Väntar i spänning på rapport från Tokyo....

Stålis, trevlig resa och välkommen hem! Hoppas flytten går bra. Känns det som ett avslutat kapitel eller kan ni tänka er att ge er av igen?

Gemma, din helg lät som vanligt fantastisk... Grattis till Baby Shower'n. Såg bilderna, dina väninnor ser så söta ut! gillade bilden med er tre tjockisar på...

förhoppningsis, Grattis till examen! Och lyckad examensfest! Jag hade också gott kunnat tänka mig att hjälpa till att plocka bort.... Låter smaskens med allt tilltugg!!

Min helg var inte alls dum heller, vet inte hur många julpoäng jag lyckades ta men...
    Fredagen var det middag med superväninnan(hon advokaten med 2000 järn i elden). Det blev en 6 rätters middag med hinkvis av vin till vilket gjorde lördagen något reducerad... vi hade det väldigt trevligt och jag kom inte hem förrens 5 på morgonen! Som spått....
    Lördagen var till för inhämtning.. sov till 2 och kom ut vid 4 tiden för en promenad och lite julshopping... Dessvärre är jag ganska pank(får lön den 15de) så det blev inte de helt stora!
    söndag städades det, lång tur med J och mys... fick kanske ett julpoäng eller två av glöggfikat med mina goda leverpastejsmackor med syltade trattkantareller!
    Höll på svamptemat och gjorde kantarellsoppa med olorososherry till middag. Den blev jättebra! Avslutade helgen med sista Pirates filmen "At Worlds End", den var riktigt fesltig! Älskar Johnny Depp......

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.