För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
precis som om vinbärsgelé skulle vara en frukt...
mmm...mysigt. Lyssnar på julkalendern, vi hade alla skivorna med teskedsgumman när jag var liten, nostalgi!
Tar en paus i kaoset här hemma bland packning/skicka/slänga-högarna. Vilken röra!
Så mycket vin-snack det är i tråden! Jag blir mer och mer intresserad men vet inte vart jag ska börja riktigt. Jag behöver liksom börja ända från grunden. Har ni tips på någon bok eller sajter som täcker grunderna bra?
Fredagen spenderade jag packandes och tvättandes och sedan till en fantastisk teppanyaki! All slags fisk och skaldjur, biffrulader, gåslever och en massa annat smått och gott. Drack härlig varm saké som värmer gott nu när det börjar bli kallare här.
Efteråt tog vi en tur till stammisbaren och träffade några vänner, men det blev en tidig hemgång då det var mycket att göra idag.
Idag har jag hunnit shoppa lite påfyllnad i garderoben; Två stickade klänningar, stickade strumpbyxor och en svart polo. Letade efter skinnstövlar igen men självklart ingen lycka där!
Hittade däremot en superfin väska, men vet inte om det känns motiverat att betala över tusen riksdaler för en no-name väska som inte är så klassisk, här i Kina?
Lustigt hur man vänjer sig vid prisläget efter ett tag, i Sverige hade jag inte ens tvekat att slå till. Men när man precis inhandlat en polo för 40 kronor i fint material, då kränger snålnerven till när en väska dyker upp för en tusing!
Hur gillade jordnöten att tryckas på, Gemma?
Och trevlig blev examensfesten Förhoppning?
Nu- tillbaks till packningen!
God morgon!
Hade inte riktigt tid att hänga här så mycket igår så jag har en del att läsa igenom.
festen var bra och som vanligt mobbade mannen mig för att jag gjorde aldeles för många snittar, tror vi har ca 50 kvar totalt när jag rensade i natt. All dricka gick åt bortsett från ett par burkar öl. Det var rätt städat de sista gick hem vid 3.30 i morse. Fick massa fina presenter, bla en flaska champange och ett SNÖ smycke, kul när vi precis hade pratat om det. Fick även sex & the city boxen mm.
Har inte hunnit kika på dina skor ännu Gemma, vill hinna titta på dem ordentligt i lugn och ro. Hur var det med Jordnöten?
Amelle
kul med pyntrace på jobbet, låter som att det är ordentlig julstämning hos er.
Stålis
Vist är det kul att man köper nya saker när man knappast frå plats med de man redan har! MEn ser man det som sista chansen att fynda så är det ju snarare dumt att låta bli.
Snart dax att dammsuga, mannen bönade och bad att jag skulle vänta ett par timmar med det, han mår inte helt bra...
Gemma
nu har jag kikat på dina skor, så söta! Ser otroligt gosiga ut, jag vill nästan klappa dem!
Hemma från glöggfest (serverad ur en antik silversamovar), rödvin, ostar, quiche, valnötspaj, och sötsaker. Mumsfilibabba! Dessutom var det en trevlig internationell blandning av journalister och annat löst medie- och PR-folk, politiker, UD-folk, samt ett gäng konstnärssjälar. Lite på lyset av all värme och vin, men nu börjar jag nyktra till, hehe.
Pratade precis med fästmannen som införskaffat diamant till min vigselring: 0,53 ct, som nu sitter på en ganska kackig ring men som jag ska lämna in till guldsmeden här för att få precis som jag vill. Han har en fattning som är ovanlig och som jag gillar. Påminner en del om en som Tiffany har och som i sin tur tydligen ska vara en Bulgari-kopia från 20-talet nån gång. Spännande!
Gemma: Monsieur Magazine finns endast på franska va? Min karl pratar ju tyvärr inte detta ädlaste av alla språk, synd för jag kikade på hemsidan och den ser ut att vara helt i hans smak. Annars läser han mest Rolling Stone och Vanity Fair.
Aargh, trött som tusan, är helt enkelt inte van att pimpla vin två dagar på raken längre.
Vilken snittfest förhoppningsis! Mardrömmen är ju att maten ska ta slut, så hellre att man får äta rester i en vecka efteråt.
Viktig info: min diamant var 0,54, inte 0,53 :)
Stålis - skulle också vilja lära mig mer om vin! Vi kanske får ta och hyra in Margaux för en grundkurs.
Mer om min ring: anledningen till att han köpte en ful färdig ring istället för bara stenen är för att han har (hade!) en jäkla massa lokala rikskuponger att använda upp innan han drar från landet. Vilket förmodligen gör mig till Sveriges enda kvinna med en diamantring köpt med rikskuponger. Alltid ett sätt att vara unik på!
Ligger i sängen med mannen och lyssnar på julkalendern, det går sådär med strömningen från SR-sajten idag. Snart ska jag mixa ihop omelett-smet och ta taxin till väninnan för att gå på min babyshower. Ska plocka upp en annan blivande mamma på vägen, min kanadensiska väninna Lisa.
Amelle, man ser ju inte på diamanten att den är köpt med rikskuponger, jag skulle inte banga den. Låter som en brokig och spännande samling på den där festen, connectade du med någon, eller var det mycket folk du redan kände?
Igår var vi som sagt på sjukhuset. Barnmorskan rotade runt i mig och konstaterade att jag är optimalt formad för att föda naturligt, plus att hinnan eller vad det är är mjuk så bebisen kommer antagligen inte alls att födas särskilt sent (vilket jag hoppats på). Hon tror också att den blir "lagom" stor. I min familj har vi alla varit mellan 3200 och 3600g så jag hoppas att den brås på oss, och inte på mannens familj... de har varit mellan 4300 och 5100g tjocka.
Hon kände också på bebisens huvud, då blev vi båda lite svartsjuka för att hon får klappa på den först av alla. Sen ställde jag tusen frågor om allt, mest hur vi ska undvika att spruta bebisen full med gift. hennes policy var densamma som vår, vi ska föda så naturligt som möjligt, helst utan smärtlindring, bara med profylaxandning (heter lamaze på utrikiska efter den franske läkare som tog patent på tekniken på femtiotalet, även om ursprunget är ryskt och ännu äldre), vi tar det lugnt med vacciner, vi vill inte att bebisen ska tvättas med tvål för att den ska få behålla sitt fina skyddande fettlager osv. Inga problem, någonstans. Kan inte fatta att allt går så himla bra!
Efteråt gick vi och tränade, följt av en god jättesallad på lunchrestaurangen, lite matinköp (bl a en vacker christmaspudding som främst mannen vill njuta av på julafton) och ett besök på franska bageriet Paul där vi köpte briocher och en blåbärspaj-slice.
Efter en nap hemma promenerade vi bort för att köpa bröstpump, men tji fick vi. Utbudet är bedrövligt, så vi får lösa det på annat sätt. Köpte i alla fall en i mitt tycke genialisk pryl: Ett minigym! Två 2,5kg vikter, två 4kg vikter och en fin matta. Så när bebisen är född kan jag börja träna direkt med musik och grejer, hemma, utan att behöva lämna bort den till någon. Och mannen har lovat att passa den några timmar varje helg så att jag kan gå på nåt konditionspass, så kan han och bebisen bonda under tiden.
på kvällen åt vi delikat grillad lax med citronsås, ärter och nypotatis, sen tränade vi till vår pofylax-DVD, käkade pepparkakor och Aladin och drack julté.
Ha en härlig söndag, kram, G.
Stålis + Amelle
Jag är också absolut för iden att hyra in Margaux en helg och lära mig mer om vin!
Har nu haft lägenhetsvisning 2 dagar irad, mannen älskar det för det är pedantiskt rent och välstädat hemma då. Snart dags att byta om för glöggmingel hos väninnan och deras 3 veckors son.