För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Undrar hur kvinar känns att ha i halsen? Knivar menar jag ju såklart!
Stålis, vad kul att läsa om era äventyr! Jag har ju aldrig varit i varesig Peking eller Hongkong men nu blev jag verkligen sugen på att åka. Vi har redan bestämt oss för att åka till muren senare i vår, men om vi blir kvar här kan vi säkert ta med bebisen på weekend-tripp till HK och shoppa loss.
Låter smart att köpa dator i sverige. Jag köpte min Macbook på Macoteket i Stockholm, de är bäst (tycker jag). Förutom tangentbordet känns det också tryggare att ha nära till affären om något skulle gå snett med datorn, det är trots allt en stor investering. Vilken mac är du sugen på?
Stålis: Halsbränna är en styggelse, det är magsyra som sipprar ut från magmunnen. Det bränner, sticker och skär och man kan kräkas frätande vätska om det vill sig illa. Jag var stressad under en period för typ fem år sedan, rasade i vikt och fick magkatarr, sedan dess har halsbrännan lurat hela tiden. Så det är inte underligt att jag har det extra mycket nu - det hade jag räknat med.
Stålis igen: Om jag la av med simning samt kaffe, frukt och grovbröd på morgonen, samt choklad, fet kryddstark mat och citrusfrukter och åt middag lite tidigare så skulle jag nog inte ha några problem. Men då skulle jag typ dö. Så länge man har ett val känns det OK.
Och lycka till med packningen! Jag lider med dig. fast jag antar att det blir lite kul också.
Stålis - turen till HK är nu inplanerad i början av april och denna gång så ska vi banne mig komma iväg. April verkade vara en bra månad enligt våra vänner men det la in ett litet "BUT" då han letar nytt jobb och då vet dem inte vart de hamnar.
Om jag lägger mig i boxningsdebatten så har jag provat det en gång för mååååånga år sedan och jag kunde banne mig inte ta mig ur sängen dagen efter. Hade så ont i ryggen! Numera kör jag väldigt sporadiskt Body Combat men där kommer jag inte ens i närheten av den träningsvärk jag hade efter boxningen.
Ska väl också tillägga att vinflaskorna maken kom hem med var inte direkt någon överraskning då han ofta kommer hem med vin när han varit i Paris. Han älskar ju gott vin och efter vårt besök på Pontus så satt han och kollade vad vinet vi drack egentligen kostade och letade sedan upp dyrgripar som var billigare på Systembolaget än i Frankrike. Vi får se om han vandrar iväg och köper dessa flaskor.
Gällande Pontus så var vi lite besvikna faktiskt. Ni vet när man har höga förväntningar och restaurangen håller en viss klass som vi inte tyckte att de uppfyllde. Maten var god, servitrisen supergullig men ändå så var det inte så bra som prislappen uppgav. Först fick vi vänta länge på vår förrätt och tillslut kunde jag inte få kontakt med maken som bara blev mer och mer irriterad. Maten var god men inte någon sensation, ingen överraskning. Sen så var vi inte så förtjusta i två-borden som står precis bredvid varanda med små glasskärmar emellan, som små bås. Kändes inte intimt att ha grannen precis inpå. I övrigt uppskattade vi vårt besök men tyvärr har vi nog blivit jäkligt kräsna för vi kunde inte låta bli att tycka att detta inte var värt priset.
God morgon tjejer!
Vaknade av att mannen satte ner en stor kopp te på mit sängbord i morse, väldigt mysigt!
Idag har jag ett riktigt hektiskt schema, ska handla allt inför min examensfest i morgon, var med min bror på systemet igår och fick hjälp att köra hem allt. Nu är det bara lite småsaker som behövs, bla champangen för examensskålen.
Sen ska jag försöka få in ett träningspass, plocka upp massa saker ur källaren, gå till skräddaren och köpa någon konstig sladd som mannen behöver. Någonstans där ska jag söka jobb och fixa annat också. Sen säger folk att det är slappt att vara hemmafru.
Amelle
Vi håller på att ev byta med en annan lägenhet, även den ute i Sjöstaden. Dessutom blivande BR! de ska komma och kolla för andra gången på söndag. Vad är det för lägenheter ni ska kolla på? Kul att mannen kommer hem för 3 veckor, då är han hemma över jul - eller?
Gemma
Försöker intala mig att det ligger i den mäsnkliga naturen att vilja förtränga det jobbiga. Fast dina vänner måste ju ha fått lite invänjning om de kommer från Thailand och Kambodja, där finns det ju mycket misär om man lämnar turistområdena. De som kommer direkt från Sverige måste ju få en ordentlig chock.
Stålis
Ni som verkar bo i ett område som inte har så mycket västerländska saker borde ju uppskatta er resa massor. Lät mysigt! Förstår att du vill ha en svensk mac, då slipper du ju dessutom problemen med att sladdarna inte funkar när du kommer hem. Så din man tyckte att du skulle köpa en päls, vad var det för djur de var gjorda av?
Spännande med packning och rensning inför flytten, även om det är jobbigt så har ni ju något att se fram emot.
Stålis
Bilderna på facebook är blandade, dels fördrink, balen och eftersitsen, ska se om jag lyckas lägga upp lite foton själv också.
Lapinette
Mördande träningsvärk är inte kul, men å andra sidan så känner iaf jag mig väldigt duktig när jag har träningsvärk. Gärna inte så illa så att jag knappast kommer ur sängen men ändå.
Vad tråkigt att ni inte var helt nöjda med Pontus, hade ju tänkt gå dit med mannen men nu sänktes mina förväntningar...
Det där med vin är en sak som systembolagsmotståndarna missat, det är ju så att finare viner flera gånger är billigare på systemet än i tex Frankrike och Tyskland för att de köper in sådana mängder. Viner som såldes på vinauktionerna i London fick man mycket billigare här.
Drack en underbar Borgonge i fredags, surar för att jag inte kommer ihåg vad den heter.
förhoppning - vi hade kanske lite otur samt att jag tror våra förväntningar var absolut för höga. Gå dit och testa!
Själv är jag tillbaka efter välbehövlig massage. Känner mig helt mosig och skulle helst vilja gå hem och lägga mig.
Ja testa måste vi nästan göra, eftersom vi funderar på att flytta ut från city snart så har det blivit lite "vi måste göra allt det här vi velat göra" ångest. Mannen jobbar så mycket så vi har skjutit upp massa restaurangbesök mm. Vist vi kan ju ta det sen också, men inte samma sak som att bo ett par kvarter ifrån.
Massage, det skulle jag behöva!
Har bokat in mig på ett steppass i em, kommer jag behöva efter dagens jäkt. Kom på en snabb lösning på mitt klänningsproblem, hittade ett sidenband som matchade perfekt som jag nu syr som en kant runt överdelen och sen upp som halterneck, total kostand 24 kr. Inte säker på att jag kommer använda den här klänningen fler gånger så det kändes inte helt ok att lägga massa pengar på tyg och sömmerska då.