För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Gemma - tar tacksamt emot tips och har sen tidigare noterat de där två byarna du nämnde. Ska kolla upp lite mer när vi närmar oss resan. På fredag är det Paris som gäller och bröllop. Hoppas vädret blir bättre men just nu visade de typ 13 grader och ösregn på fredag .
Lapinette igen: Gud vad gulligt med en elgitarr i present, och att han kramade den. Låter som om han verkligen fick vad han ville ha... och de ÄR kramvänliga, gitarrer.
Han har spelat gitarr i några år och hade växt ifrån sin första elgitarr. Min brorsa ringde till den äldsta sonen för att få smakråd inför köpet och storebror visste precis vad han ville ha, vilken sort och vilken färg. Toppen!
Förresten, kan ni här inne spela instrument?
Min familj (mammas sida) är väldigt musikalisk och vi har både musiker och musikalartister i släkten men själv hatade jag mina pianolektioner. Fick hela tiden tillsägelser om att jag skulle klippa min naglar! Jag gillade inte att läsa noter utan spelade hellre på gehör. Ändå så tragglade jag på med pianot i flera år.
Lapinette - Min familj är också väldigt musikalisk. Farbror är operasångare och min bror skolar sig till operasångare. Själv har jag i princip samma story som dig när de kommer till mina pianolektioner. Jag fick inga tillsägelser om mina naglar, eftersom jag inte hade några. Var lite av en pojkflicka när jag var yngre ( vilket många har svårt att tro) Min pianolärare jämförde mig med min bror hela tiden som var så otroligt duktig, så jag tröttnade tillslut. Tyvärr.
Gemma och Lapinette - Ni verkar också ha en väldigt fin relation till era bröder. Många av mina vänner tycker att det är så fantastiskt att jag och min bror är så tighta. Som om det vore ovanligt.
Zea - min bror (om man ska vara korrekt - halvbror) är 10,5 år äldre än mig så han har alltid varit mer en fadersgestalt och någon jag har sett upp till. Inga fighter där inte.
Känner dock igen det där med att ha en bror som är duktig på samma gebit som en själv. Min bror var femfaldig svenska mästare i Latinamerikansk dans. Så klar lillsyrran skulle gå i hans fotspår. Sprang omkring på danstävlingar innan jag knappt kunde gå och framtiden var självfallet utstakad. Inte lika självklart för mig som i omgångar riktigt hatade dans, min partner och tränaren.
också musikalisk familj. Spelade piano i flera år. Nu är min man den professionella musikern så jag har pensionerat mig!
Gemma det är väldigt skönt (för mig) att få saker gjorda i tid! Det är precis som med bröllopet. Jag är hellre i god tid (medans man orkar och tycker det är kul) än väntar till sista sekunden. Nu är jag helt överlycklig då jag funnit "min" skötbädd och amningskudde på nätet. Samma som varit slut i affären lääänge. MAn vet ju aldrig när de får in sakerna heller så jag slår nog till och köper online idag!
Vagnen kommer nog om ett par veckor också! Då ska Gucci få sig en åktur.
Vi har inte målat om i rummet. Väggarna är vaniljvita och en fondvägg är latte/mjukglasschoklad-aktig! Ganska neutralt men mysigt. Möblerna är vita och jag vill hitta matta och lampa i limegrön. Mattan är ett svårt projekt att hitta..Funderar på Karin Mannerståls Katea mattor.. eller vad de heter..
här hittade jag mattan.. Men polis....?? den enda som är grön dock.
www.designonline.se/Products/sek1/Carpets/Rugs/6108/Tiny+matta&VariantId=4
Zua
Jag hade 2 riktigt bra killkompisar, den ena tappade jag nästan kontakten med eftersom han jobbar natt hela tiden och vi därför nästan aldrig är vakna samtidigt. Dessutom var hans nya flickvän lite sotis på vår relation.
Min andra riktigt bra killkompis som var en riktig klippa, någon man kunde ringa hem till på nätterna om det var något, om så bara för att jag kände mig lite otrygg när jag gick hem nån natt eller så. Honom parade jag ihop med en av mina bästa vänner och nu blir det inte att vi ses bara han å jag på samma sätt längre. Kunde sitta hela nätterna och dricka vin och äta choklad.
Min familj är väldigt omusikalisk men mannens är detso bättre på musik. Hans 3 syskon sjöng och spelade under viglsen. Hans syster jobbar extra som sånerska på bla bröllop/begravningar. Båda bröderna spelar gitarr och sjunger och alla 4 syskonen spelar piano. Mitt bidrag blir att jag är "toastmaster expert" när det gäller stora middagar som kräftskivor mm.
Lapinette
Såg att du hann före innan mitt inlägg, sånt är lite förvirrande tycker jag.
Älgkalv som är så gott! Önskar att mannen kunde jaga lite sådana istället för alla kråkor och kaniner.
När måste ni slutligen besluta er om vart i Kina ni ska åka?
Vilken perfekt present, så kul att ge bort något som är den perfekta gåvan som mottagaren både vill och behöver och blir glad för.
Gemma
Om det där är dina korta snabba inlägg... wow. Fast jag misstänker att du tog en paus i skrivandet på mitten nånstans då det bla blev mer nagellack.
Precis, bananer är verkligen inte min grej. Håller helt med dig om att man ser galen ut när man äter dem och får de ligga framme skalade blir de riktigt bruna och mosiga. Uhäää!
Izunia
Kul att kolla på mönstret på mattorna,
blå polis
grön sjörövare
rosa prinsessa
röd prinsessa
gul indianflicka
sen kom en helt otippad blå prins.
förhoppning - vi har faktiskt tagit beslut om Kina. Vi bokade inrikesflyg och hotell på Hainan och i HK (den sista helgen) igår! Helt otroligt att det skulle vara sån beslutsångest.
Jagar kråkor och kaniner! Låter inte så ätbart.
Nu är man tillbaka efter lite snabb shopping på stan och tennis. Han körde slut på mig + att jag fick min mens idag, så vi spelade bara i 45 min.
Lapinette - Vet att du har tävlingsdansat. Men visste inte att det var med brorsan - coolt. Inte illa att ha varit femfaldig mästare i Latinamerikansk dans!! Dansar du fortfarande?
Förhoppningsis - Visst är det tråkigt när de blir så. Jag har fortfarande kvar de flesta av mina killkompisar. Och vissa har jag inte alls samma kontakt med sedan jag gifte mig. När jag och I träffades så tyckte han att de varit lite jobbigt att jag sådan nära relation till mina manliga vänner. Men som sagt, idag har han blivit polare med de flesta. Fast jag försöker få lite egentid med dem. Som idag tex blev de lite tennis och på torsdag ska jag vina med en annan. Men oftast ses vi par. Trivs du lite bättre på jobbet ?
Oj, missuppfattning! Har aldrig tävlat med brorsan. Som sagt han är 10 år äldre än mig så när han tävlade typ Junior SM så sprang jag runt i pauserna och samlade paljetter och stenar i en tändsticksask.
Nej, bättre att tävla med någon i sin egen ålder så man hamnar i rätt åldersklass. Min partner och jag är uppväxta i samma lilla förort, min mamma grabbade tag i honom på lekis och på den vägen blev det. Bytte aldrig partner (som de flesta gjorde) utan höll ihop från 6 - 21 års ålder då han ville sluta. Var aldrig ett par privat utan han var mer som en bror (på tal om killkompisar som ämnet har varit idag).
Vi tog tyvärr inga fem mästerskapstitlar i Latin i Vuxenklass men däremot en drös i både latin och modernt som Juniorer. Hann bara tävla 3 SM i vuxen och ett av dem var vi en poäng ifrån att vinna (jävla mutade dommare ). Som sagt, dans är en bedömningssport och det är många gånger man önskat att man istället sysslat med typ längdhopp eller kast med liten boll.
Dansa gör jag absolut av idag men mest på SATS och på bröllop !
Lapinette - My mistake! Ibland gör jag lite för många saker samtidigt. Tycker fortfarande att du är lika cool ;)