För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Om en vecka!
Kommer kännas konstigt att gå på fest i "kort" hår. Konstiga tankar man får ibland men undrade just om min nya frisyr matchar klänningen?!
Gemma - vad sugen jag blev på chevretoast. Känns som evigheter sedan jag åt det (typ 2-3 veckor)! Måste åtgärdas! Dock blir det väldigt lite egen mat i helgen då vi ska bort och fira en födelsedag imorgon och en på söndag.
Hehe, ja det är ju något som jag tvivlar på att du behöver oroa dig för ;)
Men visst är det sjukt att sådana tankar ens dyker upp?! Typ samma sak (fast ändå värre) var när jag ramlade utför en trapp i Grekland för typ 8 år sedan och skar upp mitt knä så det fick sys. Det första jag tänkte på när jag låg där i trappen med hela familjen omkring mig var att jag hade slitsen på långklänningen preis på den sidan. Skulle nämligen på ett bröllop samma dag som planet anlände på Arlanda.
Gemma mina tankar är precis som dina ang "kina-klänningar"... De kanske är prisvärda men ofta inte alltför snygga och alldeles för stora. Då tycker jag inte de är prisvärda längre..
Zea!! Jag vill sååå gärna se era tärnklänningar! Det låter så posh att jag blir helt svettig!
Amelle, Zea var helt underbar på sin bröllopsdag! Och vi körde på samma-stuk örhänge!
Tack för mailet förresten! Jag tar gärna emot NY tips och vi ska som sagt bo mitt i stan precis bakom Rockefeller center.
www.sofitel.com/sofitel/fichehotel/gb/sof/2185/fiche_hotel.shtml
Gemma jag tar också gärna emot alla baby-tips! Jag håller med Amelle då mina vänner har samma rutin problem, då det inte finns några.
Lapinette vad snygg din frisyr låter! Du får lägga upp en bild på facebook!
Är det nån mer här inne som har facebook?
Då är det bara 1 tim kvar till Lets Dance som jag ska bänka mig framför...
ps.... bara 1 vecka kvar till österrike!! äntligen..
Hej på er!
Läser vad ni har sysslat med sen senast och blir superavis!
Lapinette
Din kväll med middag och barrunda lät ju som en riktig resa. Jag åt på Spisa hos Helena när jag jobbade på Kungsholmen, men bara luncher.
Den kubanska baren missade jag nog fast jag tror att jag ahr gått förbi den.
Gemma
dina dagar låter supermysiga trots att ni är sjuka och har ett matvägrande minimonster.
Vet inte om någon har förvarnat er, troligen har ni redan märkt det om inte annat, men barn har "faser" de utveckas i skutt eller hur man nu ska beskriva det. Precis innan skuttet händer det massor i deras kroppar och då kan de vara ruggigt griniga och bara skrika och gnöla hur mycket som hellst - hela tiden! Allt som funkat bra innan går inte alls osv, men det går över efter ett par dagar.
Jag har idag konstaterat att jag kommer vara sämst på att vara gravid om jag blir det. Jag har ju ont i höger armbåge och får inte belasta den nästan alls. Igår efter jobbet packade vi ytterligare ett par kartonger och idag när mannen var på jobbet så flyttstädade jag, visserligen med hjälp av en städerska, i 5 timmar. Nu är lägenheten riktigt ren, den glänser verkligen!! Skrubba plåtar och torka ur skåp var nog däremot ingen hit för min arm. Bara dessa monotona rörelser som jag är helt förbjuden att göra.
Mannen blev lite sur men var väldigt tacksam för att jag hade hjälpt till med städningen, annars hade det nog tagit dubbelt så lång tid så han bjuder på middag när allt är över. Jag får välja mellan Edsbacka eller Vassa Eggen.
Allt är nu packat - verkligen allt! Har smitit ut till svärisarna och precis ätit en stor middag. Snart blir det bastu, hur kommer det sig att lägenheten kan bli så ren när jag blir så smutsig? Jag har ju mer eller mindre dränkt mig själv i skurmedel under dagen. (hur jobbigt är det inte att ligga baklänges på rygg över spisen med fötterna på golvet för att komma åt att göra rent fläkten ordentligt?)
Kommer inte vara här så mycket närmaste dagarna, ska kika in så mycket jag kan.
Trevlig helg på er och tänk på mig i morgon bitti kl 7 då flyttgubbarna kommer.
Inser just att jag missade en hek sida!
Gemma
Håller tummarna för att ni får en bra natt!
Lapinette
Spännade med ny frisyr, modigt så nära bröllopet. Ska du sätta upp det?
Izunia
Facebook har vi allihop så tala om hur jag hittar dig där så addar jag dig
förhoppning - det går inte att sätta upp det här håret...det är kort. Lycka till med flyttningen!
Själva ska vi fira födelsedagar i helgen. Min gudson (brorsbarn) imorgon och en väninna (som jag inte sett på tusen år) på söndag. Där emellan blir det nog det vanliga dvs tvättstuga, städa lägenheten och så hoppas jag på en liten tur i våra hemkvarter imorgon. Så sällan jag går omkring i affärerna som ligger häromkring så det hoppas jag på...och ja, glömde säga i helgen ska vi även boka vår Kinaresa dvs hotell och inrikesflyget.
God morgon! Förhoppninsis, ditt tumhållande gjorde susen, i alla fall i viss mån. Monstret hade i sanning sin bästa natt nånsin! Två hålögda föräldrar däremot, drack cappuccino i morse medan de ryckte i barnvagnen med den andra handen: Monstret vaknade så småningom solig och leende (åka barnvagn - jaaa!) och - självklart! - inte särskilt hungrig klockan åtta. Trots att hon hoppat nattmålet. Nu ska vi härda ut två nätter till, vilket är tufft med tanke på att vi är jätteförkylda båda två. Känner oss dock som goda, snälla föräldrar med tanke på att de flesta här (enligt den anglosaxisk-franska skolan) helt enkelt låter bebisen skrika tills den ger upp. Funkar det också men skulle ge stora psykiska men - för oss.
Kvällen var idealisk, inget skrik och finfin sömn för monstret, dock ej för oss (en kombination av fyra cappuccino+nästäppa för Gemma samt trashig brandmansserie på Tele5 för mannen). Nu är mannen på jobbet och jag har redan på 1,5h hunnit tvätta, städa, äta omfattande omelettfrukost samt se en snutt av en DVD - allt medan monstret matats, blivit bytt och fått en hel del underhållning. Om en kvart ska vi bege oss till sjukhuset för min hälsocheckup med barnmorskan. Mannen är ju inte här så monstret måste följa med, men jag förväntar mig att hon sover hela tiden för det är ändå dags för hennes förmiddags-sovpass då.
Lapinette: Känns det som om du fattat rätt beslut när det gäller håret? Om du är tveksam kan du ju alltid njuta av frånvaron av istappar i frillan efter att du tvättat den på morgnarna. Tycker att det där är en av de bästa grejerna med kort hår (och jag har ju riktigt kort, sen 1993), det praktiska. Ha en jättemysig radda födelsedagar och stay away från prinsesstårtan, den är evil! Det absolut läbbigaste jag vet faktiskt. Och sorry om jag är glömsk, men vad blev det för kinesiska nedslag?
förhoppningsis: Det där med bebisarnas faser är så sant, så sant. När de är i en fas tappar man alltid perspektivet och tänker att det "alltid" kommer att vara just så och att det "alltid" varit jättejobbigt. Och så är det kanske bara magont / övertrötthet / växtspurt / obekväm pyamas. Hon har alltid ätit som en liten häst, det som hänt på senare tid är som sagt att hon inte vill bli flaskmatad av just mannen. Men det gick bra senast så det tycks som om jag kan ha nån sorts privatliv i framtiden ändå hehe.
Izunia: Känns som om alla mina inlägg sedan nästan ett år tillbaka varit idel babytips hehe. Du får väl plocka det som känns OK och hoppa det andra. Men mitt bästa tips är att ha roligt! För det är jättekul med en bebis och man kan fika och luncha nästan hur mycket som helst. På kvällarna är de flesta nyblivna förädrar trötta däremot. Men en kväll i veckan går jag ut själv med tjejkompisarna och det är super.
Amningstips bistår jag som sagt gärna med så småningom för jag är ju superproffs på att amma ;)
Nu ska jag gå och kladda på mig lite smink. Ha en mysig lördag, Kram!
Lapinette: Kan tänka mig att du är jättefin i ditt korta hår. Jag måste också klippa mig snart. Och det är inte en liten bit som måste väck. Har i större delen av mitt liv haft långt hår. Men nu är de längsta partiet av mitt hår nere vid svanken( Inte ok). Vill också åka till Paris på bröllop nästa helg.
Izunia: Du är allt för gullig. Nu har du lite sköna NY tips i din mail. Kul med Österrike, men ta det lugnt i backarna.
Amelle: Vad har du för mail?
Gemma: Du är verkligen så snygg i din korta frisyr. Förstår att du inte sparar ut.